Pakastuksen kestäviä kotiruokia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sain juuri uuden työpaikan ja se ei tietenkään ole lähellä. Nyt olis sit tarvetta tehdä ruokaa viikonloppuisin pakastimeen ja sulatella niitä sitten viikolla, kun en alusta asti ehdi tekemään töiden jälkeen. Pää vaan lyö tyhjää, ei tule mieleen kun makaronilaatikko ja lihapullat ja niiden kans pitäis sit keittää perunaa tai muuta.
Mitä laatikoita tai muita ihan valmiita ruokia voi pakastaa? Perunaruoathan ei oikein pakkasesta tykkää. Auttakaa please, että perhe kestää mun pitkät päivät.

No, tietty joo.
Mä kyl tarkoitin sitä, et jos teen jauhelihakastikkeen pakastimeen, se ei paljon nopeuta ruoan valmistusta, kun ne perunat pitää keittää kuitenkin ja samalla sit tulis se kastikekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, tietty joo.
Mä kyl tarkoitin sitä, et jos teen jauhelihakastikkeen pakastimeen, se ei paljon nopeuta ruoan valmistusta, kun ne perunat pitää keittää kuitenkin ja samalla sit tulis se kastikekin.

joo, mä ymmärsin kyllä. mutta teetkö sä sit päivittäin vain perunaruokia tai makaronilaatikkoa, jos sulle ei mitään muuta tuu mieleen?

ja jauhelihakastikkeen sekaan voi kyllä sekoittaa pastaakin, jos haluut jotain valmisannoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, tietty joo.

Pasta tulee nopeammin ja onhan sitä ihan hyviä perunamuusiaineksiakin pakasteena.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no kaikki muut paitsi perunaruuat.

Kylläpä voi perunaruokia pakastaa.Perunamuussi ei vain oikeen pidä pakkasesta,mutta kyllä senki saa onnistumaan.

no toi oli vastaus ap:n kommenttiin, kun kysyi, että mitkä ruuat kestää pakastuksen, kun perunaa se ei halunnu pakastaa.

kokonaisen perunan rakenne kyllä kärsii pakkasessa, mutta kyllä mä laatikkoruokina yms olen perunaa pakastanut.

Jauhelihakastike (Bolognese) sopii oikein hyvin pakastettavaksi, samoin kaalilaatikko.
Hernekeitto.
Lihakeittoakin voi keittää pakkaseen lihan ja juuresten kanssa (siis keittää ne valmiiksi ja pakastaa ), sit vaan ed iltana ottaa pakasteesta sen sulamaan ja kuorii perunat valmiiksi jääkaappiin vesiastiaan. Kotiintullessa nakkaa keittopohjan liedelle, perunanpalaset sekaan ja puolessa tunnissa on perinteinen lihakeitto valmiina.

Yhteistyössä