Hae Anna.fi-sivustolta

Paketti Intiaan

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä moro05, 11.02.2008.

1. moro05 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kokemuksia paketin lähettämisestä Intiaan. Mitä itse kyselin, halvin oli posti ja pienikin paketti maksoi yli 100€. Onko jollakin tiedossa edullisempi vaihtoehto?

2. on... Vierailija

Kallista on pakettien lähettäminen Intiaan. Mutta mitä sinä sinne olet lähettämässä, kun noin kalliiksi tulee. Tavallisena pakettina tulee halvemmaksi kuin Expressinä (lentopostina).

Itse olen lähettänyt pieniä lahjoja kirjeenä, ja hyvin on toiminut. Rahakin menee perille. Tavallisia postimerkkejä ei passaa laittaa kirjekuoreen, vaan lämpöleima. Postimerkkikuoret häviää matkalla. Siellä on innokkaita postimerkkeilijöitä.

Melkein minusta on parempi lähettää sinne rahaa. Jo pelkän postimaksun hinnalla siellä ostaa vaikka mitä. Ihan tavallinen kirje ei paljoa maksa, mutta heti kun on vähänkin painoa tai kokoa, niin hinta on aivan älytön.

3. moro05 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips
    Kyselin aivan tavallisen paketin lähetystä, vaatteita yms. Viime käynnillä emme saaneet kaikkia mahtumaan mukaan, joten kävi mielessä lähettää loput paketissa. Nämä huolintafirmat eivät pieniä paketteja kuljeta, pitäisi olla kontillinen. Itella ottaa hinnan paketin koon mukaan. Raha tietysti kulkee kirjeessä.

4. kannata.. Vierailija

Ei käytettyjen vaatteiden lähettäminen sinne paketissa juuri kannata. Postimaksujen hinnalla siellä ostaa jo uusia saman määrän.

5. Kari eka Vierailija

Kysenin vaatepaketin kuluja, jos toimitan lahjoituksen orpokotiin.
    UPS ja DHL veloittavat 30 kilosta yli tuhat euroa.
    Onneksi en kerinnyt ostamaan noita ilmaisia vaatteita !

6. Shameema Vierailija

Oletko tsekannut DPD:n hintaa? On yleensä edullisempi kuin nuo mainitsemasi.

Kannattaa varmaan myös kysyä suoraan esim. Servisairiltä tai Finnair Cargosta. Itse kyselin kerran intialaisen tuttavapariskunnan puolesta juurikin Serviceairiltä lähettämisestä. He halusivat lähettää lapsensa polkupyörän Intiaan. Suoraa vastausta kustannuksista ei voitu antaa, vaan lopullinen hinta kuulemma riippuu paketin ulkoisista mitoista.

Omaa kokemusta on vain Servisairin kautta saapuneesta lentorahdista. Sellaisesta 40 kg:n pakeista olen maksanut reilun satasen verran rahtia.

Posti on tosiaan järkyttävän kallis. Jotain kilon painoisia vakuutettuja lähetyksiä tulee aina silloin tällöin laitettua ystäville. Hinnat ovat pyörineet siinä 80e:n paikkeilla. Yleensä paketit ovat päässeet perille, mutta eivät aina.

7. Jos vielä on tarvetta lähettää (esim.) Intiaan, se on jo aika lailla edullisempaa digitaalisten palveluiden ansiosta. Käypä katsomassa vaikka https://www.shipit.fi
    Ajat muuttuu! Mahtavaa!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari