Pakko avautua, miksi jotkut koiranomistajat ovat niin typeriä ettei mitään rajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esimerkiksi; mulla on iso koira joka osaa käyttäytyä hyvin, ei rähise ja on kiltti kaikille.
Siltikin, jos tulee vastaan pienten koirien omistajia, ne antavat koiriensa rähjätä toisille koirille, sellainen käytös on vaan "temperamentikasta" jos uhittelee ja yrittää purra ihan ilman syytä isompaa koiraa.

Sitten, jos isompi koira hermostuu ja murahtaa, niin se Fifi napataan syliin ja aletaan kiljumaan, että sun hirviökoirasi on vihainen, sehän yritti tappaa mun pikku kullanmurun.
Ei helvetti! Miksei niitä pieniäkin koiria voisi opettaa käyttäytymään!

Ja tämä ei ole suunnattu niille, joilla on pieniä koiria jotka on koulutettu ja jotka osaavat käyttäytyä.

Mä en inhoa pieniä koiria, vaan tollaisia typeriä omistajia jotka eivät tajua, että koira on koira eikä ihminen.
"Älä kulta tee noin keskustellaan ja jutellaan Fifi tästä asiasta"

Juu totta.

Ja meillä on tällainen pieni 10 viikkoinen koiranpentu. Kaikki olettavat kadulla, että tietysti saa pentua paijata ja tulla koskemaan ilman lupaa. Ihan suoraan sanottuna vituttaa!! Eihän kukaan lapsiakaan lääpi ilman lupaa.

Mua niin ärsyttää ihan sama asia. Isot koirat pitäis kouluttaa mut pieniä ei tartte. Usein lenkillä tulee vastaan pieni koira joka saa kulkea miten sattuu tiellä ja poukkoilla minkä haluaa kun itse yrittää omansa kanssa mennä nätisti ohi. Mut eihän niitä pieniä raukkoja voi komentaa reunaan ettei ne vaan loukkaannu. Mut ootapas jos annat oman ison koiran kulkea keskellä tietä niin saa murhaavia katseita kun on niin huonosti koulutettu. No, meitä on tässäkin asiassa moneen junaan.

Jep. Pikkukoirat saa kyllä hyppiä vasten ja räkyttää niin paljon kun lähtee. Se kuulemma kuuluu katos rotuun. Pah. Samat asiat ne pikkuräkytkin oppii kun isotkin kuhan vaan joku opettais ja komentais.

• Tykkää
Reactions: Pinki
ihan oikeassa olet, KAIKKI koirat pitäisi kouluttaa, vaikka kuinka kääpiösylikoira olisi.

SILTI minua häiritsee huomattavasti enemmän kouluttomattomat suuret koirat.
Pienet kouluttamattomat ovat ärsyttäviä,mutta isot vaarallisia, siinä vissi ero.

[QUOTE="vieras";25927894]ihan oikeassa olet, KAIKKI koirat pitäisi kouluttaa, vaikka kuinka kääpiösylikoira olisi.

Pienet kouluttamattomat ovat ärsyttäviä,mutta isot vaarallisia, siinä vissi ero.[/QUOTE]

Tälle peesi..

meillä on pieni koira ja koulutamme sitä koko ajan. se haukkuu nykyään todella vähän lenkillä, mutta jos tulee toinen koira vastaan niin alkaa kamala konsertti vaikka tekisin mitä! koiramme on hyvin epävarma toisten koirien lähettyvillä. emme ole vielä paneutuneet tähän ongelmaan, kun on noita pienempiä ollut hoidettavana pois alta ensin.

pidän joo tuollaisia räksyttäviä pikkurakkeja ärsyttävinä, mutta pelkään isoja huonosti käyttäytyviä koiria ihan tosissani.

Myönnän, mun mäyräkoirat äksyilee vastaantuleville isoille, tummille, pitkäkarvaisille koirille. Muuten ovat ihan hyvin käyttäytyviä ja koulutettuja vanhuksia, mutta jos iso koira yllättää esim kulman takaa niin saattavat ärähtää. Jos taas näen kaukaa että vastaan tulee koiria, pystyn kyllä mm.puheella kontrolloimaan kumpaakin ja päästään nätisti ohi. Pienten lasten lähelle en enää edes päästä koiriani enkä todellakaan pidä siitä että ihmiset kuvittelevat että saavat tulla silittelemään koiria tai päästävät omansa haistelemaan omiani. En kiusallanikaan ota sitä riskiä että koira ärähtää ( eivät ole kylläkään koskaan purreet). Siitä kun saa juuri tuon leiman.

Olen siis ehdottomasti samaa mieltä siitä että koiraa kuin koiraa on koulutettava enemmän tai vähemmän. Toki harmittaa että omani eivät aina ole mallikelpoisia yksilöitä.

mulla on ollut pari sakemannia, yksi kaukasialainen ja nyt tollanen neljän kilon taskumalli...koiran kokoon katsomatta olen myös sitä mieltä,että kaikki koirat pitää kouluttaa, ei se pieni saa räyhätä sen enempää kuin suurikokoiset lajitoverinsa.

[QUOTE="vieras";25927181]Esimerkiksi; mulla on iso koira joka osaa käyttäytyä hyvin, ei rähise ja on kiltti kaikille.
Siltikin, jos tulee vastaan pienten koirien omistajia, ne antavat koiriensa rähjätä toisille koirille, sellainen käytös on vaan "temperamentikasta" jos uhittelee ja yrittää purra ihan ilman syytä isompaa koiraa.

Sitten, jos isompi koira hermostuu ja murahtaa, niin se Fifi napataan syliin ja aletaan kiljumaan, että sun hirviökoirasi on vihainen, sehän yritti tappaa mun pikku kullanmurun.
Ei helvetti! Miksei niitä pieniäkin koiria voisi opettaa käyttäytymään!

Ja tämä ei ole suunnattu niille, joilla on pieniä koiria jotka on koulutettu ja jotka osaavat käyttäytyä.

Mä en inhoa pieniä koiria, vaan tollaisia typeriä omistajia jotka eivät tajua, että koira on koira eikä ihminen.
"Älä kulta tee noin keskustellaan ja jutellaan Fifi tästä asiasta"[/QUOTE]

Vois ne "Fifinkin" pikkujätökset kerätä. Ja varsinkin niiden isojen koirien makkarat!!!

ei ne kaikki isotkaan koirat ole hyvin koulutettu. samanlailla niistä löytyy päälle yrittäjiä
ja turhan rähisijöitä. niitä isoja vaan saa pelätä, kun joskus näyttää, ettei ne ole omistajan
hallinnassa ollenkaan. mutta jos pieni reuhkana päälle yrittää, niin ei sitä pelkäämään tarvii alkaa

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25927894]ihan oikeassa olet, KAIKKI koirat pitäisi kouluttaa, vaikka kuinka kääpiösylikoira olisi.

Pienet kouluttamattomat ovat ärsyttäviä,mutta isot vaarallisia, siinä vissi ero.[/QUOTE]Kaikki lemmikkikoirat voisi hävittää, turhia ovat.

[QUOTE="Vieras";25927300]Juu totta.

Eihän kukaan lapsiakaan lääpi ilman lupaa.[/QUOTE]
Ai ei vai? Meidän tytöltä tuli yksi mummeli repimään jopa purulelun pois suusta kerran marketissa. Ja vartavasten olin sen tuttiketjun kanssa viritellyt, että ei syö haalariaan märäksi, kun kävellen vaunujen kanssa olin pakkasella liikkeellä :headwall: Tai kun esikoisen kanssa oli pakko käydä kaupassa synnytyssairaalassa kotiin palatessa, niin täysin upo-oudot ihmiset olivat tulossa vauvaa lääppimään.

Itse törmännyt sekä pieniin että isoihin tapauksiin, ja aina tekis mieli sanoa että kouluta koiras. Tiedän juu ettei aina ole niin helppoa, itselläni koira joka haluaisi kaikkien luokse, mutta koulutuksella päästy siitä tavasta eroon. Monet ei kuitenkaan tee elettekään vaikka niiden koira rähisis ja yrittäisi hyppiä mun koiran päälle.

Kerran tuli mies jonkun pikkukoiran kaa vastaan, ko koira kiipes pienen kallion päälle ja kun oltiin kohdalla hyppäsi meitä kohti, yllättys yllätys omistaja ei tehnyt mitään.
Viime viikolla tuli vanhempi nainen ison koiran kaa vastaan, koira kävi keskelle tietä makaan ja kun oltiin lähes kohdalla hyökkäs rähisten meitä kohti (onneks oli remmi sen verran tiukalla ettei ylttänyt meihin). Omistaja vaan lässytti sille koiralle...

Yhteistyössä