Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Siis nyt en kyllä tajunnu yhtään mitään...
Juu mä selitän vaikeasti..
eli jotenkin näin
uskot koko ikäsi jumalaan tai johonkin whtever
et tee vääryyksiä ja olet uskollinen sille mitä palvot
sit sairastut tai jotain ja rukoilet jumalalta apua
jos sitä apua ei tule niin mitä sitten?
ajatteleeko uskovaiset et okei olen tän ansainnut?
jota kuinkin tuohon tyyliin..
No kerron miten se Raamatun mukaan menee, mihin itse uskon.
Alotetaan ihan alusta:
Ihminen ei pelastu tekemällä hyviä tekoja tai suoranaisesti "palvomalla" mitään. Noin 2000 vuotta sitten Jumala antoi ihmisille ainoan poikansa, Jeesuksen, joka tuli maan päälle ja eli täällä elämän ollen samalla 100% Jumala ja 100% ihminen. Jeesus kuoli koko maailman syntien puolesta antaen siis elämän jokaiselle, joka häneen uskoo.
Sairaudet ovat osa syntistä maailmaa, ja ne eivät ole mitään suoranaisia "rangaistuksia" Jumalalta. Niitä vain on. Jos sairastun syöpään, ajattelen, että ehkä Jumala haluaa opettaa sillä minulle joten, jota en ole vielä Hänestä ymmärtänyt. Kenties olen elänyt liian ylpeästi, ja Jumala haluaa opettaa minulle nöyryyttä, ja herättää tarpeen palata Hänen luokseen ja huutaa häntä avuksi.
Jos Jumala parantaa minut syövästä, olen siitä Hänelle hyvin kiitollinen ja iloitsen suunnattomasti hänen tekemästään suuresta ihmeestä. Jos taas kuolen syöpää, en ole siitäkään surullinen, Raamattu sanoo: "Kuolema on voitto, Kristus on elämä." Tarkoittaen siis sitä, että kuoleman jälkeen pääsen Jeesuksen luo taivaaseen, jossa ei enää koskaan ole kärsimystä, ei sairautta, ei syntiä. Jossa saan kokea täydellistä Jumalan rakkautta ja elää ikuisesti Hänen kanssaan. "Hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen..."
Jumala on koko maailman, kaiken olemassa olevan Luoja. Olen saanut Häneltä lahjaksi elämän, joten miksei Hänellä olisi sitä valta ottaa pois?
Jos jonkun ihmisen elämä maan päällä päättyy, Jumala ei ajattele että "Hähää, laitoinpas tuonkin paskiaisen pois päiviltä!" vaan "Tämän minulle rakkaan ihmisen haluan jo luokseni taivaaseen, hoitaa hänen kaikkia sydämensä haavoja ja rakastaa häntä ennen kokemattomalla tavalla."
Toivottavasti vastasin kysymykseesi.