pakko kysyä..miksi lasta komennetaan tekee jotain tai kielletään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
tekemästä jotain mutta sitten jos lapsi ei teekkään tai lopeta jonkun tekemistä niin eipä tehdä mitään???

toditin tänään leikkipuistossa:isä 2tytön kanssa 3v ja 5v..5v halusi ottaa pienen reppuselkään isä kielsi monta kertaa,isompi otti pienemmän reppu selkään isä vaan tuhahti, ja ku sattui sanoi no niin. tämä tapahtui oikeesti mutta otin vain esimerkiksi. miksi em.ko. tapauksessa isä ei estänyt tapahtumaa?

-jos mä sanon lapselleni 3v että jotain ei saa tehdä,menen kädestä pitäen sen estämään jos pari kieltoa ei tehoa.

musta on ihan turha edes kieltää mitään jos lapsi saa kuitenkin tehdä mitä tahtoo.

ps.meillä ei paljon kieltoja ole mutta niistä pidetään aina kiinni.

totta. pitäisi olla johdonmukainen, joskus ei vaan oikeesti jaksa kulkea perässä estämässä, tai joskus mä ainakin väsyneenä jotenkin vaivun ajatuksiin et en ees heti hoksaa toimineeni epäjohdonmukaisesti.

niin toki väsyneenä ei aina jaksa mut jos on kyse tilanteesta missä pieneen voi sattuu niin . en tietty tunne ko.miestä mutta en jaksa uskoa että olisi yh tms.

mä oon kyllä huomannut että se kostautuu itsellekkin jos ei jaksa aina komentaa,mutta aina jos on kyse asiasta missä itsensä meinaa satuttaa tai toista puutun kiellon ja varoituksen jälkeen,tai toki suoraankin jos on tarve.

Yhteistyössä