Pakko olla virolaisten tekosia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilen mä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilen mä

Vieras
Humalaiset olivat ajaa pakettiautolla miehen yli - pahoinpitelivät lopuksi akkuporakoneella
Julkaistu: 13.06.2011 11:34 Kommentteja ()
Kolmen ulkomaalaisen työmiehen vapaapäivällä oli rajut seuraukset. Poliisi tutkii miesten jäljiltä ainakin kuutta rikosta.

Tapahtumaketju käynnistyi lauantaina, kun Hätäkeskukseen tuli klo 15.50 ilmoitus, että pakettiauto on törmännyt tolppaan Teollisuustiellä Supermarketin pihassa Rovaniemellä.

Useampi soittaja myös ilmoitti samasta autosta.

Kello 16.40 tuli ilmoitus, että auto oli lähestulkoon ajanut miehen yli Tiaisessa, ja autossa ollut porukka oli vielä palannut pahoinpitelemään miestä.

Tiaisessa poliisille selvisi, että kaksi miestä oli kävellyt Rovaniementien laitaa, kun Rovaniemen suunnasta miehien kulkusuuntaan nähden takaapäin oli tullut kovalla vauhdilla auto.

Miehet olivat ehtineet alta pois eikä auto ollut yrittänytkään väistää. Se oli tullut miehiä päin pientareen puolella ja toinen miehistä oli ollut vähällä jäädä auton alle.

Säikähdyksellä selvinnyt jalankulkija oli heristänyt nyrkkiä kaahariautolle ja kuinka ollakaan, auto pysähtyi ja peruutti takaisin.

Autosta oli noussut kaksi miestä, jotka olivat pahoinpidelleet uhria lyöden ja potkien sekä lyömällä uhria hänellä itsellään mukana olleella akkuporakoneella.

Tämän jälkeen pahoinpitelijät olivat jatkaneet autolla matkaansa.

Poliisi pysäytti auton Sodankylässä Torvisen eteläpuolella. Vuokralla olleessa autossa oli kolme humalaista miestä, iältään 24-, 34, ja 36-vuotiaat, sekä uhrilta viety akkuporakone.

Autoa kuljetti nuorin miehistä ja tämä puhalsi 1.20 promillea. Miehet kuljetettiin Rovaniemen poliisivankilalle ja ilmeisesti tästä suivaantuneena miesten väkivaltainen käytös ei loppunut.

Kuljettajana toiminut meni kiltisti putkaan, mutta kaksi muuta olikin sinnikkäämpiä. Toinen syöksyi poliisien päälle ja yritti lyödä nyrkillä, mutta hänet saatiin kuitenkin hallintaan eikä vakavampaa sattunut.

Tästäkään rauhoittumatta mies jouduttiin lopulta kantamaan putkaan useamman poliisin voimin.

Kolmas yritti myös tulla väkisin poliisin maijasta ulos eikä totellut poliisin käskyjä ja kehoituksia vaan käyttäytyi agressiivisesti. Lopulta mies sai poliisilta paprikasumutetta kasvoilleen ja rauhoittui.

Kolmikon jäljiltä poliisilla on tutkittavana ainakin pahoinpitely, törkeä rattijuopumus, liikenneturvallisuuden vaarantaminen, virkamiehen väkivaltainen vastustaminen, haitanteko virkamiehelle ja liikennerikkomus.

Lista saattaa kasvaa ja rikosnimikkeiden nimet muuttua, kun tapahtuminen kulku saadaan kuulusteluissa selvitettyä.

Pahoinpitelyn 44-vuotiaalla uhrilla oli useita vammoja mm. pään alueella ja hänen nenänsä on mahdollisesti murtunut.

[QUOTE="vieras";23968523]Samaa epäilen tai sitten venäläisiä.[/QUOTE]

Tuskin venäläisiä. Heitä on aikas vähän täällä töissä ja eivät ole luonteeltaan samanlaista herrakansaa kuin virolaiset.

[QUOTE="vieras";23968578] eivät ole luonteeltaan samanlaista herrakansaa kuin virolaiset.[/QUOTE]

Peesi. En ymmärrä, miten virolaisia työntekijöitä ainakin yhteen aikaan ylistettiin maasta taivaaseen... mulla on ihan erilaiset kokemukset.

Mulla on virolainen mies joten ehkä olen siksi huono tähän vastaamaan mutta miun tuntemista virolaisista ei kukaan käyttäydy noin eikä oleta että olisi ihan ok tehdä jotain tuollaista. Ja tunnen heitä enemmän kuin 6 =)

Mulla on virolainen mies joten ehkä olen siksi huono tähän vastaamaan mutta miun tuntemista virolaisista ei kukaan käyttäydy noin eikä oleta että olisi ihan ok tehdä jotain tuollaista. Ja tunnen heitä enemmän kuin 6 =)

Sä olet hiukan jäävi puhumaan. Tarkkailes muuten virolaisten ajokäyttäytymistä. Huomaat ettei säännöt tunnu koskettavan heitä kuten eivät kosketakaan, koska ei tartte maksaa sakkoja.

No sun virolainen mies voi olla ihqumössykkä, mutta harmi vaan meidän työpaikalle niitä palkattiin enää ihan pakon edessä, että sellaisessa maineessa siellä. Kyllä sitä valehtelua riitti, voi tsiisus. Ja pidettiin itseä jonain kuningattarina. Ja suomalaisia hakkuivat laskoiksi. Huh huh.

Yhteistyössä