Pakko painaa pitkää päivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt äiti"

Vieras
Mies lähtee arkisin töihin klo 5.30 ja palaa seiskan jälkeen. Minä pyöritän kotia yksin, 1- ja 3-v lapset. Lasten kanssa on mukavaa, mutta välillä yksinäistä ja tietty joskus korpeaa kun myös kaikki pihahommat haravoinnista lumitöihin on mun kontolla. Elämää ei helpota, että kerhoon, puistoon ja kauppaan on kolme kilsaa eikä autoa käytössä. Jotenkin jaksaisin viikot pusertaa, jos viikonloput sitten olisi yhteistä tekemistä ja ehkä hetki omaakin aikaa, mutta mies kokee että rankan työn vastapainoksi päästävä tuulettumaan 1-2 krt kk, ei yksinoloa jatkuu usein viikonloppuisinkin. On toki ehdottanut, että mäkin voin mennä joskus, mutta mulle riittäisi leffa, shoppailu, safka ja yöksi kotiin. En oikein osaa enää olla lapsista kauaa erossa. Olen puhunut tilanteesta miehelle, mutta ei ymmärrä. Alan olla kovin väsynyt ja mietin parantaisiko ero tilannetta?

Erin jälkeen hoitaisit samat asiat itse + toimeentulon. Onko toi miehen työmäärä väliaikaista, helpottuuko jossain vaiheessa (kuukauden, vuoden, muutaman vuoden) sisällä? Lapset ainakin kasvaa ja sen myötä tilanne vähän helpottuu.

Öhh, siis erota? Sulla on hyvä mies, käy töissä, tuo rahaa kotiin, ei ole päihdeongelmainen, ei pahoinpitele(?).

Jos miehesi tekee 14 h tunnin päiviä viisi kertaa viikossa, niin varmaankin hän tarvitsee yhden päivän viikossa lepäilyyn ja palautumiseen, joskus tuulettumiseenkin. Kuulostaa hyvin kohtuulliselta.

Kohtuullista olisi myös se, että sinäkin saisit joskus omaa aikaa. Jos vaikka yrittäisit järjestää kerran tai kaksi viikossa, vaikka pari tuntuakin kerrallaan. Olisko sulla joku läheinen ihminen, joka voisi joskus katsoa tenaviasi vaikka sen kaksi tuntia? Kävisit sitten vaikka lounaalla tuulettumassa ja pyörähtäisit parissa kaupassa.

Ajattelin aluksi ettei tähän aikaan yöstä saa mitään järkeviä kommentteja, kun aluksi näytti siltä. Kiitos teille, huomasinpa itse että asiathan on oikeasti hienosti, täytyy vaan järjestää vähän omaa aikaa, että pää kestää. Väsyneenä näkee pelkkiä härkäsiä...

Tienaako miehesi sen verran että voisit auton saada? Se varmasti helpottaisi elämäänne huomattavasti! Omakotitalon hoitaminen on hirveää hommaa, vaikka omaa en omistakaan (enkö pomon talon jälkeen haluakaan). Voiko mies vahtia lapsia, jos kävisit vaikka niissä elokuvissa?

Jos miehesi tekee pitkiä päiviä siksi, että tulette taloudellisesti toimeen, niin aina on se vaihtoehto, että sinäkin menet töihin ja mies voi lyhentää päiväänsä. Ja hei, jos mies on kerran sanonut, että mene ihmeessä ja vietä vapaailta, niin se on sitten vähän niin kuin oma vika jos ei käytä tilaisuutta hyväkseen. Ero tuskin tuo sun tilanteeseen helpotusta, vaan vaikeuttaa entisestään. Silloin sulla ei ole sitäkään apua miehestä mitä nyt on.

Kuulostaa ihan näin ilman älyllisempää mietiskelyä univelkaisen äidin mietteiltä. Ero ei just nyt ratkaise mitään ongelmia. Miehen on pakko käydä töissä, kun sä olet kotona hoitovapaalla -> miten muuten sä ajattelit teidän elävän? Mieskin on samalla lailla väsynyt kuin sinä. Yhteinen aika perheen kanssa olisi varmaan upea juttu, että tenavatkin näkisvät isäänsä :) .

En halua pahoittaa sun mieltä, mutta kaikkea hyää teille :flower::heart:

Kuulostaa ihan näin ilman älyllisempää mietiskelyä univelkaisen äidin mietteiltä. Ero ei just nyt ratkaise mitään ongelmia. Miehen on pakko käydä töissä, kun sä olet kotona hoitovapaalla -> miten muuten sä ajattelit teidän elävän? Mieskin on samalla lailla väsynyt kuin sinä. Yhteinen aika perheen kanssa olisi varmaan upea juttu, että tenavatkin näkisvät isäänsä :) .

En halua pahoittaa sun mieltä, mutta kaikkea hyää teille :flower::heart:

Samaa arvelen, itsellekin tuli aikoinaan samat asiat mieleen kun lapset oli pienempiä ja monasti niistä palstallakin purnasin.

Mies on vuosien varrella oppinut pitämään vapaapäiviä ja minä olen oppinut merkitsemään menoni etukäteen kalenteriin. Yhteisiä menoja on harmittavan vähän, mutta sentään jo monta kertaa vuodessa.

Muutaman päivän reissu voisi tehdä hyvää, jos saat nukuttua muualla kuin omassa sängyssä. Univelka ei lähde yhdessä yössä.

sullahan on otsikossa vastaus teidän ongelmaan siis onko miehen todella tehtävä niin paljon töitä ja pitkää päivää. kukaan ei pidemmän päälle jaksa sellaista, hetkittäin mutta ei kauaa. eikö hän itse kaipaa lasten seuraa ja leikkkiä lasten kanssa?

tuntuu että työ on vienyt hänet mennessään ja ainut olla rentoutuu on ravintolat ja alkoholi. puhu miehelle ja jos ei sana auta kirjoita vaikka kirje tai email (?!). aaiat kirjalisesti on aina konkreettisemppaa kuin puhe. sinä tarvit myös lapsivapaata aikaa. pidä aiitä kiiinni ja vaadi sitä perheenne edun hyväksi.

Muistan ton vaiheen. Mullakin mies teki pitkää päivää, jotta sai meidät elätettyä mun ollessa hoitovapaalla. Oli v*ttumaista, mutta omalla tavallaan hienoa aikaa sekin. Sain olla lasten kanssa kotona. Etenkin aamut ja illat oli ihania. Sai herätä rauhassa ja ei ollut kiire iltatoimillakaan.

Sitten kun menee töihin, niin ei oo niin sidoksissa lapsiin ja mieskin voi olla enempi kotona, koska vaimokin tienaa, mut... on se kuule melkoista härdelliä ja oravanpyörää alkuun!!!! Ei siinä paljon ajatuksiaan ehdi ajatella, sitä vaan paahtaa.

Kun lapset sitten kasvaa ja nuorinkin menee kouluun, niin tavallaan helpottaa. Sitten vaan on lasten kokeisiin luvut, harrastukset, läksyt... että kyllä niihinkin saa aikansa tuhrautumaan :) Mut miehen kanssa on enempi aikaa ja pääsee itse helpommin menemään.

Tsemppikset!

[QUOTE="Vieras";27491624]Öhh, siis erota? Sulla on hyvä mies, käy töissä, tuo rahaa kotiin, ei ole päihdeongelmainen, ei pahoinpitele(?).[/QUOTE]

Hyvä mies=mies joka käy töissä, ei ole päihdeongelmainen, ei hakkaa? Kyllä on joillakin alhaset vaatimukset! Missä ihmeessä sä elät, jossain 30-luvulla???

Miten olis rakkaus, kunnioitus, kumppanuus, se että ollaan yhdessä lapset saatu - yhdessä vastuu kannetaan?

Varmaan kannattaa mieheltä kysyä mikä ero sun tilanteella ja yksinhuoltajuudella nyt sitten on (muuta kuin rahallisesti) jos se vähän herättelis. Ja sitten miettiä mikä tilanne eniten tukee sun jaksamista, koska sä taidat olla ainut aikuinen joka ottaa lapsista vastuuta tällä hetkellä. Jos sä väsyt ja sekoat, kuka ne lapset sitten hoitaa?

Eli tossa tilanteessa lapsen etu on se, että saatte sovittua sellasen aikataulun, joka ei aja kumpaakaan teistä loppuun. Ja ensisijassa sua, koska sä olet lapsista vastuussa.

Yhteistyössä