pakko purkautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iita-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iita-mari

Vieras
että mä oon aivan loppu =( lapset 4v ja 1v7kk isompi paskoo päivät päästää housuihinsa,levittää sitä paskaa joka paikkaa ym.mukavaa,kiukuttelee aivan joka asiasta,tekee pahuutta ja opettaa myös pienemmän tekemään että saa sit syyttää pienempää...tätä listaa vois jatkaa aivan loputtomiin!no pienempi o muuten vaa hankala..kiukuttelee ku isompi kiusaa,sylys tarvis olla aivan jatkuvasti,kiipeilee,hyppii ja alas tullaa sit pää edellä lähestulkoo joka kerta jne jne...mies päivät töissä,kavereita mul ei oo ja ukko ei ikinä suostu lähtee mihinkää,ei komenna lapsia,ei tee ruokaa,ei pese pyykkiä,ei siivoa,ei vietä aikaa lasten kaa...naureskelee vaa ku komennan ja eivät tottele..tämäkin lista loputon!siis mä hoidan käytännössä katsoen kaiken yksin!oon koittanu puhua ukolle,mut ei auta!liki 5v ei olla käyty kahestaa missää eikä kyl liiemmi yksinkää!tänää aloin jo miettii et helpommal pääsis ku päättäis päivänsä,mut eipä mulla oo luontoa sen vertaa!

Kannattaisi neuvolaan olla yhteydessä. Tuo 4v kakalla sotkeminen on jo huolestuttavaa. Jospa saisitte esim. perhetyöntekijän helpottamaan arkeanne ja miehen kanssa kannattaa oikeasti keskustella uupumuksesta ja töiden jakamisesta.

Kauanko tätä paskomista on jatkunu ja mistä se vois johtua? Tosin, mulla ei kauheesti ton ikäsistä oo kokemusta että en tiedä onko tommonen normaalia, mutta ei se kovin normaalilta kuulosta. Saisitko jostain kotiapua?

Kuullostaa että on "painetta" perheessänne. Jos lapsi reagoi niin että paskoo housuihinsa?
Koitas hillitä hermojasi ja mennä lapsen tasolle tilanteissa. Ja laita sille vaippa jos paskoo. Kyllä se oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja iita-mari:
on oma piha ja ulkoillaanki ainaki 2 päiväs,mut mitä se auttaa ku se tappelu jatkuu pihalla?ja kun isompi paskoo housunsa ni sisäl o vietävä molemmat!

onko isommalla vaipat? vai ihan housuihin kakkaa? onko aina tehnyt näin vai onko joku (toivottavasti) ohimenevä juttu?
toivottavasti alkaa ajan myötä helpottamaan!

neuvolaan o oltu yhteydessä tost kakkaamisesta...ei ne sielt mitää apuja anna!pitää vaa vahtia et koska näyttää silt et kakka tulee(tulee eri aikaan joka pvä ja onhan mulla täs toi 1v7kk ikänen etten voi 24/7 vahtii isompaa koska rupee paskomaa ja ruokaaki pitää tehdä ym!

tätä kakkaamista o jatkunu nyt ehkä jotai reilun vuoden,ei oo vaippoja ja jos laitan vaipan ni saahan sen pois ja jos pitää ilman housuja(sekin koitettu)ni paskoo sit lattialle!ei tääl mitää kotiapua saa =( mul o kyl yleensä hyvät hermot,mut kyllähän varmaa jokasel täs tilantees menee hermot ku tota tappelua,kakkaamista ja pahuuden tekoa ei yksinkertasesti jaksa!

siis kun kakkaa housunsa ni sanon et eikö isot pojat käy vessas jne,toteaa et joo joo meen ens kerral kunnes taas ne kakat housussa =( siis joo isomman kaa käydää kaksistee välil uimassa,ulkoillaa(käydää pulkkamäes ym)!

Taitaa olla onneton neuvola. Miten olisi pyytää lähete jollekin "oikealle ammattilaiselle", koska tuo ei tunnu aivan normaalilta. Tuollainen vaikuttaa varmasti kaikkeen jaksamiseen.

Muutenkin teidän tilanne vaikuttaa perheneuvolatapaukselta myös miehen osalta. Kaikki voi olla kytkettynä kaikkeen perheessänne, pahoinvointia kaikilla.

anteeksi vaan mut tehän kuulostatte ihan kun noissa jenkki-ohjelmissa missä se tuikka täti tulee kotiin kouluttamaan lapsia. Te tarviitte molemmat apua pian ja paljon. Lasten kasvatus on lähtenyt teillä jo kauan aikaa sitten ihan väärille urille ja yksin et luultavasti pysty suuntaa muuttamaan. Hae pien neuvolan kautta apua, vaadi sitä jos et muuten saa.

Hei! Meillä syntyi 3. lapsi vajaa 2v sitten. Keskimmäinen oli silloin 3v. Kun sitten keskimmäinen oli n.3,5v ja vauva sen n.6kk, niin alkoi meilläkin isommalla tuo housuun kakkaaminen ja sitä kesti monta kuukautta päivittäin. Apua ei neuvolasta saanut, koska mistään ummetuksesta ei ollut kyse ja ei ollut tarpeeksi iso vielä lääkärin tutkittavaksi tämän asian suhteen. Nyt keskimmäinen on 4,5v ja pienin kohta 2v. Kakkaaminen loppui viime syksynä, mutta mustasukkainen keskimmäinen on vielä jonkin verran. Meillä on onneksi tämä pienin ja isoin suht rauhallista sorttia, muuten olisin hermoraunio. Mutta tuo kakanpesu oli rasittavaa puuhaa. Kuitenkin oli jo ehtinyt oppia käymään tarpeensa pöntölle ja yhtäkkiä tuli sitten tämä takapakki. Tuota kakalla sotkemista meillä ei onneksi ollut eli ei levitellyt tuotostaan joka puolelle.. Tsemppiä, toivotaan että menee pian ohi!

Yhteistyössä