O
"omena"
Vieras
Ei ole onneks montaa kertaa tullut vastaan itsellä sellaista tilannetta, jossa tulis näin ajateltua. Yksi jonka kohdalla oon näin ajatellut on mun oma äiti, joka oli jo kolmannen lapsen jälkeen niin masentunut, aggressiivinen ja kylmä, että sen olis pitänyt tajuta jättää homma siihen, mutta ei, kun piti hankkia lisää lapsia vaikka ei voinut ottaa itsestäänkään vastuuta. Me kyllä ehkä pärjättiin, mutta tunnekylmyys ja väkivalta jätti jälkensä ja se että ei ollut ihmistä huolehtimassa, laittamassa meille ruokaa, varmistamassa hampaiden pesua. Toinen oli mun äidin kaveri, silloin lapsuudessa se tuntui vaan oudolta perheeltä jopa meihin verrattuan mutta nyt sen tajuaa, että ei se ollut normaalia että niillä oli paskaset patjat ilman lakanoita, likaset peitot ja tyynyt, lapset haisi aina. Muistan vieläkin sen kitkerän hajun, miltä ne pesemättömät lapset aina haisi.
Kolmas on kyllä nyt mun uusi tuttavuus, eräs naapuri. Minä en ymmärrä, että miksi, miksi pitää koko ajan tehdä lapsia lisää kun edellisistäkään ei huolehdita. Kuukauden sisällä oon nähnyt sen 6-vuotiaan muksun viileillä ja sateisilla keleillä leikkikentällä pukeutuneena pelkkään uikkariin tms, toppatakkiin ja äitiyspakkauksen toppahattuun, paljaissa jaloissa crocsit. Joku vastaava viritelmä päällä olen sen nähnyt ulkona kuukauden sisällä jo ainakin 5 kertaa, enkä mäkään sitä jokaisella kerralla ole näkemässä :/ 5-vuotias siskonsa juoksee paljain jaloin ulkona, kummallakin kehitysviivästymä ja senkin takia pitäis tarkkaan olla vahtimassa. Miks ei voi keskittyä niihin lapsiin jotka jo on?
Kolmas on kyllä nyt mun uusi tuttavuus, eräs naapuri. Minä en ymmärrä, että miksi, miksi pitää koko ajan tehdä lapsia lisää kun edellisistäkään ei huolehdita. Kuukauden sisällä oon nähnyt sen 6-vuotiaan muksun viileillä ja sateisilla keleillä leikkikentällä pukeutuneena pelkkään uikkariin tms, toppatakkiin ja äitiyspakkauksen toppahattuun, paljaissa jaloissa crocsit. Joku vastaava viritelmä päällä olen sen nähnyt ulkona kuukauden sisällä jo ainakin 5 kertaa, enkä mäkään sitä jokaisella kerralla ole näkemässä :/ 5-vuotias siskonsa juoksee paljain jaloin ulkona, kummallakin kehitysviivästymä ja senkin takia pitäis tarkkaan olla vahtimassa. Miks ei voi keskittyä niihin lapsiin jotka jo on?