V
vierailija
Vieras
Meillä koululainen tulee kotiin 13-14.00. Minä ja pikkusisko 16.30. Me molemmat ulkoillaan töissä ja päikyssä, mutta koululainen nököttää kotona, pelaa kaverien kanssa, katsoo youtube videoita, on kaverilla, mutta ei juuri ikinä ulkona. Monesti soitan töistä ja patistan pihalle, ei halua kun ei ole muitakaan ulkona. Joskus meinaan saada hermoromahduksen kun lorvii täällä sisällä koko päivän. Ymmärrän ettei halua yksin ulos ja olen sanonut että menisi kaverien kanssa koulun jälkeen, mutta ei. Mun ja pikkusisko päivät päättyy 2h ulkoiluun, joten en voi pikkusiskoa enää illalla pakottaa kolmatta kertaa väsyneenä ulos nököttämään. Tekisi mieli vain komentaa tuo koululainen yksin pihalle iltaruuan jälkeen, mutta itkee ja huutaa ettei mene (oon muutaman kerran kokeillut). Harmittaa kun olis kiva illalla 17.00 jälkeen rauhoittua kotiin yhdessä, mutta koululainen on ihan silmät punaisena puhelimen tuijotuksesta ja vailla tekemistä vaikka ei muka jaksa enää mitään. Ja toisaalta sääli patistaa ulos yksin kun muu perhe juuri tullut kotiin. Illalla ei sitten saa unta ja on ihan kierroksilla. Harrastuksia on 2 kertaa vko. Muut ajat lorvisi sisällä/kavereilla sisällä klo 13.00 lähtien...ja pelaamista pelaamista pelaamista tubettamista tubettamista mankuu aina ja kokoajan vaan vaikka sitä ihan riittävästi kaikki päivät täällä tekee.
Mihin tää maailma ja nää lapset on muuttunu kun kukaan enää halua kavereistakaan ulos, vaikka nyt pääsis täällä vaikka pulkkamäkeen, mutta ei kiinnosta.
Mihin tää maailma ja nää lapset on muuttunu kun kukaan enää halua kavereistakaan ulos, vaikka nyt pääsis täällä vaikka pulkkamäkeen, mutta ei kiinnosta.