A
Auttakaa.
Vieras
Eli tilanne on se, että minulla on harvinainen geenimutaatiosta johtuva sairaus, johon vasta nyt ennen joulua saan lääkkeen. Lääke on pistettävä ja heikentää vastustuskykyä. Lääkäri sanoi, että minun on ehdottovasti otettava influenssa ja sikainfluenssarokote ennen kuin voin aloittaa uuden lääkitykseni.
Olen 18vuotias ja sairastanut koko ikäni ja haluaisin vihdoin apua tähän, mutta eihän minulta voida vaatia rokotteiden ottamista jos en sitä välttämättä halua? Tuntuu että minua "kiristetään" lääkkeellä, joka helpottaisi päivittäistä elämääni. Tiedän, että kuulun riskiryhmään kun aloitan uuden lääkkeen, mutta sitten taas en kuitenkaan ole varma haluanko sikainfluenssarokotetta ottaa. Olen perus terve nuori nainen muuten.
Voisitteko antaa vinkkejä ja näkökulmia? Oma äitini aikoo rokotteet ottaa.
Olen 18vuotias ja sairastanut koko ikäni ja haluaisin vihdoin apua tähän, mutta eihän minulta voida vaatia rokotteiden ottamista jos en sitä välttämättä halua? Tuntuu että minua "kiristetään" lääkkeellä, joka helpottaisi päivittäistä elämääni. Tiedän, että kuulun riskiryhmään kun aloitan uuden lääkkeen, mutta sitten taas en kuitenkaan ole varma haluanko sikainfluenssarokotetta ottaa. Olen perus terve nuori nainen muuten.
Voisitteko antaa vinkkejä ja näkökulmia? Oma äitini aikoo rokotteet ottaa.