Palapelit, kuka harrastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärvee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärvee

Aktiivinen jäsen
17.06.2010
1 437
0
36
Mä aina välillä innostun näitä kasaamaan.

Tällähetkellä oon kasaamassa Palapelit.net - Royo: Pain Flower (Panorama) - Luis Royo - Taiteilijat - Palapelit <- tuota. Akka on saatu valmiiks ja helmaa oon tekemässä ja hermohan tuohon menee :kieh:

Keltainen Murmeli verkkokauppa lelukauppa lasten lelut pehmolelut palapelit Bruder Disney Fairykins Geomag Hama Helmet Postman Pat Siku Witch Ihaa Bambi Nasu Nalle Puh palapeli lahjat edullisesti Pojille Tyt Tuo oottaa mua tuossa hyllyssä ja himoitsen sitä kun siinä on niin kivan tuntuiset palat ja ihanat värit ja ah.

Onko muita palapeleihin hurahtaneita? :)

Minä!! Seinällä noin 13 palapeliä. Lattialla kaks sellasta,mitkä ei mahdu seinälle,eli siis odottaa paikkaansa.. Nämä siis kehystettynä.. Ja kaapissa yksi 3000palapeli joka odottaa vielä sitä,että saan sen maton.. Tänhetkiselle alustalle se ei kasattuna mahdu.. Ja vauvakin tulossa,niin sitten taaperoikäisen kanssa palapelimatto on varmasti helpompi,kun sen saa pois edestä :) Aivan liian ihana harrastus. Jos olis rahaa,tilaisin yhden 1000 palan palapelin tähän väliin,ennen kun alotan tuon 3000palasen :')

Joo, onhan noita tullut tehtyä. Nykyisin on vaikka mitä ihania, tosin nyt ei oo varaa hankkia uusia.
Kirppareilta välillä ostan jotakin tusinatuotteita, jotka puran, kun olen tehnyt.

Joo, mä tykkäsin niistä lapsena ja nyt ollaan miehen kanssa yhdessä tehty muutama 1000 palan palapeli :) Vois ostaa jonkun todella ison, kivaa ajanvietettä. Mistä sellasia alustoja saa ja miten palapelin saa siististi kehystettyä?

Onpa noita palapelejä tullut tehtyä. Seinille ei vaan mahdu, joten tulee purettua nuo aina takaisin laatikkoihin. Iso pino niitä laatikoita tuolla kellarissa on jemmassa, pari taitaa täällä asunnossa odottaa ensimmäistä kokoamiskertaa :) Kissa vaan on niin ihanan ystävällinen apulainen tässä palapelien kasaamisessa. Ja pitäisi varmaan tuollaista alustaakin harkita että saa työn hetkeksi välillä sivuun kun pöytätila loppuu muuten aina kesken.

Täällä kans yks joka kokoo joskus palapelejä. Mulla se on aika kausiluontoista ja nyt toi vauva hidastaa harrastusta :D Kokoomattomia palapelejä on varastossa varmaan 100. Mä en oo kehystäny ku yhden hologrammipalapelin. Muuten oon tehdyistä ottanu vaan valokuvat muistoksi. Toiveissa olis, että vauva isona kans innostui tekemään palapelejä :) Olisko semmonen tulevaiuuden teineistä mahdollista.

Tykkään palapeleistä, mutta ei ole ollut hirvittävästi viime aikoina niitä aikaa tehdä ja kivojen löytäminen on hankalaa. Netistä toki sellaisia varmaan löytäisi helpommin. En pidä yksivärisestä massasta, koska musta palojen testaaminen ei oo se kiva osa vaan oikean kohdan bongaaminen kuvasta jonkun pienen yksityiskohdan peruseella.

Mutta sellainen fani en ole, että seinälle ripustaisin. No jos 10000 palaisen kokoaisin, niin siinä voisi olla kiva pistää esille, mutta tonniset kokoaa niin nopeasti joten ei niissä ole mitään säästettävää.

En pidä yksivärisestä massasta, koska musta palojen testaaminen ei oo se kiva osa vaan oikean kohdan bongaaminen kuvasta jonkun pienen yksityiskohdan peruseella.
.

Peesi! :) Paras osa noissa palapeleissä on se kun pitää kasata jonkun jutun rajoja tai muita yksityiskohtia. Tuossa mun pelissä nyt vituttaakin se kun kaikki palat on melkein samanvärisiä ja yritä siinä sitten kasata, menee innostus.

http://www.palapelit.net/palapelit/yli-6000-palaa/life-24000-palaa.html

Sain tän lahjaksi ja odottelen sopivaa aikaa alkaa tekemään :) Pienempiä on tullut tehtyä vähän joka kokoa ja niitä tuppaa pursuamaan sieltä täältä.

[QUOTE="mä";23967242]http://www.palapelit.net/palapelit/yli-6000-palaa/life-24000-palaa.html

Sain tän lahjaksi ja odottelen sopivaa aikaa alkaa tekemään :) Pienempiä on tullut tehtyä vähän joka kokoa ja niitä tuppaa pursuamaan sieltä täältä.[/QUOTE]

Herrajumala! Ei ehkä riittäs minun into tuohon :DD

Löysin nyt tämän keskustelun ja kyllä, nykyään löytyy ihan mahtavia palapelejä ja uusia merkkejä.
Kokosin itse juuri ranskalaisen Trevellen palapelin, jossa ihanan silkkisen himmeät palat ja palat menevät vain omille paikoilleen: https://www.pieniharrastepuoti.com/k/valmistajat/trevell/

Nyt kasaan saksalaisen Schmidtin kissapalapeliä Aristocratic cats in full bloom. Sen on kuvittanut Pimlada Phuapradir. Tässäkin aivan ihanan paksut palat ja isoja kokonaisuuksia voin siirrellä kerralla.

Oikeaa palapelaamisen iloa!

Jan van Haasterenin 1000 palaiset huumori palapelit on todella koukuttavia! Olen tilannut Palapelit Palapelimaailman verkkokaupasta. verkkokaupasta. Siellä myös paljon maisemakuvia joista myös pidän
Jan van Haasteren on kyllä hauska ja nyt piirtäjän studiosta tuli juuri uutuus. Oletko tämän jo tehnyt? https://www.pieniharrastepuoti.com/p/jan-van-haasteren-1000-palaa-ludo-battle/ Toi olisi kiva tehdä 2000-palaisena mutta kun ei mahdu mun alustalle.

Tein juuri valmiiksi 6000 palan apalpelin. Se oli vain niin suuri, että tein kahdelle eri käärittävälle matolle ja vielä pöydälle ja kokosin lopuksi olkkarin lattialla osat yhteen. Valtavan kokoinen. Meni puoli vuotta sitä tehdessä.