Palauttakaa mut maan pinnalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan...

Vieras
Joohan?
Ollaan ostamassa omaa asuntoa rivitalosta, mutta vähän hirvittää lainan otto kun minä äitiyslomalla minimipäivärahalla ja sen jälkeen olis tarkoitus jäädä vielä hoitovapaalle ainakin alkuun.
Taloudellisesti se olisi mahdollista, mutta silti jännittää...
Joten pyydän vinkkejä mikä voisi hillitä tuota oman kodin osto-intoa :)
Toki asutaan nytkin omistusasunnossa, mutta kerrostalossa ja tässä on yksi huone vähemmän eikä ole saunaa...

Senkun ostatte vaan. Maksatte nyt vähemmän lainaa pois ja sitten kun menet töihin niin nostatte kuukausi erää. Minäkin olen hoitovapaalla ja rivarilainaa maksetaan pois.

Tässä elämässä elää vain kerran. Mitään et tästä elämästäsi lähteissäsi mukaasi saa. Kun mulle aikoinaan tuli tilaisuus ostaa oma, toki ostin,. Mieluummin maksan omaa kuin jonkun toisen (vuokranantajan) omaa. Otin uuden asuntolainan viime keväänä, 45 veenä. Ostin likan osuuden pois tästä asunnosta. Laina-ajaksi sovin 25 vuotta. Hetkinen, olen siis 70 v, kun laina on maksettu :o Niin olen, mutta ei mulla ole tarkoitus tässä asunnossa ikuisesti asua =) Vaikka olenkin periaatteessa tulevaisuuteenkin katsova yksilö, tärkeät päätökset elämässäni teen tässä ja nyt. Vielä en ole koskaan katunut, vaikka neljäskymmenesseitsemäs elinvuosi onkin pyörähtänyt käyntiin =)

Kiitos rohkaisusta :)
Mukava olisi kuulla lisääkin tositarinoita siitä, miten lainan maksu onnistuu, ja voihan sitä tietenkin sitten tarpeen vaatiessa vaihtaa isompaan asuntoon... Luulisi että remontoidun rivariasunnon -> 2km keskustasta kuitenkin saisi helpommin sitten myytyä kuin vaikkapa omakotitalon maalta...

Yhteistyössä