Palauttakaa usko kuukuppiin, jos osaatte!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauhko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauhko

Vieras
Nyt kävi niin, että pidin itseäni jo vanhana konkarina kupin käytössä, ihan hyvin jo sujunut pitkät ajat.
Mutta tänään, 3. vuotopäivä ja ohi falskasi lahjakkaasti koko päivän.
Ei tulvinut yli, senhän ymmärtäisinkin. Kohdunnipukan olen yrittänyt saada kupin sisään, mutta en kai sitten onnistunut, kun näin kehnosti kävi. Onneks oli muutakin varmistusta, mutta housupyykkiä silti tuli. Ja harmittaa! Kun oon niin kupista tykännyt, ja tahtosin pelkästään sen kanssa pärjätä.
Eli, jos on hyviä vinkkejä, ne vastaanotetaan.

Oho.

Ootko kuukuppikunnan foorumilla käynyt lueskelemassa/kyselemässä?

Mä muistelen että mulle kävi noin vikan kerran ehkä kolmansien kuukautisten aikana. Sen jälkeen ei ole käynyt, se oli vuonna 2001. En osaa sanoa siihen syytä, mä opin sen jälkeen tähtäämään kupin paremmin, mun pitää aina laittaa se ihan reilusti vasemmalle, ei oo meikäläisen emätin tikkusuora.

Voi ei... :( Ite kans niin tykkään kapistuksesta, mutta nyt synnytyksen jälkeen ekoissa menkoissa ohi meni, vaik kuin yritin asetella. Oli niiiiin mahtava kapistus. Ei oo varmaan paikat sit viel ihan kiristyny entiselleen, vaikka tuntuu siltä, tai sit on jotenkin eri mallinen mesta.

En kyl osaa auttaa.... onks sulla ollu jotain muutoksia mikä olis voinu aiheuttaa tän falskaamisen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa palauttaa uskoasi, kun jo tuotakin ihmettelen, että kolmantena vuotopäivänä pitää olla "muutakin varmistusta"!

Juu oli, kun olin reissussa, tosin ei sitten riittävästi. Mutta onnkes oli kamppeita enmpi mukana, ja sitten laitoin todella lisävarmistukset. enkä turhaan. Se vaan, kun todellakin jo pidemmä aikaa olen ihan kupilla pärjännyt, mikä meni vikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja löllökö?:
Voi ei... :( Ite kans niin tykkään kapistuksesta, mutta nyt synnytyksen jälkeen ekoissa menkoissa ohi meni, vaik kuin yritin asetella. Oli niiiiin mahtava kapistus. Ei oo varmaan paikat sit viel ihan kiristyny entiselleen, vaikka tuntuu siltä, tai sit on jotenkin eri mallinen mesta.

En kyl osaa auttaa.... onks sulla ollu jotain muutoksia mikä olis voinu aiheuttaa tän falskaamisen?

Synnytyksen jälkeen suositellaan yleensä isompaa kokoa.

En tiedä, ehkä hieman runsaampi vuoto. Mutta kun ei tosiaan yli faskannut, sen ymmärätäisinkin, ja niin käy aina joskus, esim aamulla koko yön nukkumisen jälkeen.
ehkä virhe oli se, että laitoin pienemmän kupin ( mulla siis molemmat Lunetet), ja vaikka vuoto ei hirmu runsata, sen verran verekkäät paikat, ettei pieni pysynyt kunnolla oikeassa kohdassa. Voi, sanokaa että siinä se syy, niin usko ehkä vielä palautuis.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:

Synnytyksen jälkeen suositellaan yleensä isompaa kokoa.

Mul on se isompi ollu alusta asti. Pysyy kyl ihan hyvin ylhäällä mut ohi menee. Tuntuu et on vähän eri mallinen paikka ku ennen....

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
no siinähän se syy on, olet käyttänyt liian pientä kuppia.

:) :) Kiitos!!! Tätä kaipasinkin, nyt taas yritän. Ja muuten, nyt olen siis taas kotona, ja pieni asennettuna, ei vuoda ohi!
Olisko toisaan niin, että paikat niin verestävän liukkaana ja väljänä, ettei nipukka pysynyt kupin sisällä,?
Eli ehkä se isompi olis pysynyt kohillaan, eikä näin olis käyny.
Siis omaa tyhmyyttäni, sen vielä siedän, mutten kupin epäluotettavuutta.:)

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Oho.

Mä muistelen että mulle kävi noin vikan kerran ehkä kolmansien kuukautisten aikana. Sen jälkeen ei ole käynyt, se oli vuonna 2001. En osaa sanoa siihen syytä, mä opin sen jälkeen tähtäämään kupin paremmin, mun pitää aina laittaa se ihan reilusti vasemmalle, ei oo meikäläisen emätin tikkusuora.

Hyvä saada välillä tällaistakin tietoa. Olen nimittäin harkinnut pitäisikö vaihtaa kuukuppiin.

Miten pahasti ap:lla falskasi? Oliko samanlaista ohivuotoa kuin vaikka jos tamponi tulee täyteen vai tuliko ihan reilusti päällyshousuille asti?

Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Auttaisikohan kupin vaihto? Jos on tullut käyttöikänsä päähän ja jotenkin muuttunut olomuodoltaan?

Nii, oliskohan joku muu merkki parempi kuin Lunette. Mulla siis näköjään ongelmana nipukan pysyminen kupin sisällä....

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Oho.

Hyvä saada välillä tällaistakin tietoa. Olen nimittäin harkinnut pitäisikö vaihtaa kuukuppiin.

Miten pahasti ap:lla falskasi? Oliko samanlaista ohivuotoa kuin vaikka jos tamponi tulee täyteen vai tuliko ihan reilusti päällyshousuille asti?

Kunnolla tuli, pikkuhousunsuoja sentään asennettuna, silti alkkarit ihan veressä. Vaihdoin uudet, laitoin siteen, sekin oli ihn täynnä seuraavalla vessareissulla, kuppi melko tyhjä.
Oma arveluni on siiis, että tuo pieni kuppi pääsi muuttamaan asentoaan, eli vaikka olin laittavinani nipukan sen sisään, se pääsi sieltä pois, tuhoisin seurauksin. JOs siis se isompi olis pysyny paremmin...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Oho.

Kunnolla tuli, pikkuhousunsuoja sentään asennettuna, silti alkkarit ihan veressä. Vaihdoin uudet, laitoin siteen, sekin oli ihn täynnä seuraavalla vessareissulla, kuppi melko tyhjä.
Oma arveluni on siiis, että tuo pieni kuppi pääsi muuttamaan asentoaan, eli vaikka olin laittavinani nipukan sen sisään, se pääsi sieltä pois, tuhoisin seurauksin. JOs siis se isompi olis pysyny paremmin...?

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Taidan sitten jättää kokeilut väliin, kun nykyinen systeemi ainakin toimii. Työskentelen yläkoulun opena, joten siellä tollanen olisi todella noloa.

Tätä ketjua lueskellessa alkaa oikein jännittää, että vieläkö kuppi toimii yhtä hienosti kuin ennen raskaaksituloa ja synnytystä... Vaikka saisi menkat pysyä vielä hyvän tovin poissa. :whistle:

Kuppim toimii sittenkin.!
Virheeni oli käyttää liian pientä kuppia, tänään asensin isomman, vain pari kertaa olen tyhjentänyt, ei ollut lähelläkään täyttä, ja tippaakaan tuhrua ei alkkareissa.
Kuppi siis edelleenkin ihan ehdoton vehje, itse vaan tyhmä kun sitä pienempää yritin....

Ni, että anteeks vaa jos joltain meni usko noin mainioon kapistukseen mun eilisen vuodatuksen takia, kun vika olikin minussa, ei kupissa.
Luottakaa vaan te epäileväisetkin kuppiin, niin minäkin taas, olen tosi tyytyväinen
:)

Yhteistyössä