Palautteesta työpaikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minkälainen palaute on mielestäsi asiallista työkaverilta?

Meillä on töissä ns. avoin ilmapiiri ja sain tänään työkaverilta "palautetta", joka ei niinkään liittynyt työntekooni ja mietinkin että mikä palaute on asiallista ja mikä ei?

Meillä on vapaa ilmapiiri töissä ja kehuja ja risuja tulee, työntekijöidenkin kesken, ne on vaan kestettävä ja kasvatettava nahkaa vahvemmaksi..itsellä tilanne että 3 vanhempaa työntekijää inhoaa minua syvästi, ja osoittaa sen joka ikisessä tilanteessa, kestän, kärsin, kuuntelen ja yritän unohtaa, esimies tietoinen asiasta muttei voi tehdä mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on vapaa ilmapiiri töissä ja kehuja ja risuja tulee, työntekijöidenkin kesken, ne on vaan kestettävä ja kasvatettava nahkaa vahvemmaksi..itsellä tilanne että 3 vanhempaa työntekijää inhoaa minua syvästi, ja osoittaa sen joka ikisessä tilanteessa, kestän, kärsin, kuuntelen ja yritän unohtaa, esimies tietoinen asiasta muttei voi tehdä mitään..

Kuinka esimies ei voi tehdä mitään? Tuohan on työpaikkakiusaamista, johon tulee puuttua! Mä halveksun syvästi kaikkia kiusaajia, mutta etenkin aikuisia ihmisiä, jotka kiusaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
riippuu millasta palaute oli?

Palaute oli muuten ihan ok, mutta siihen sisältyi lause josta loukkaannuin. Liittyi persoonallisuuteeni. Mietin vaan, että eikö työpaikalla keskitytä siihen työntekoon eikä siihen mitä toinen sanoo ja miten. Kyse oli siis siitä MITEN sanoin erään lauseen ja että ylipäänsä yhteen asiaan kommentoin yhtään mitenkään.

vaikeita juttuja, joissain paikoissa on tapana heittää kaikenlaista herjaa työkaverille. itse ei juuri häiritse jutut, jos ko. henkilöt eivät suutu, kun heille itselleen sanoo samaan tyyliin. jos tilanne on se, että herjaa heittävät eivät kestä kohteena olemista, niin ei ole ok. ylipäänsä jos joku oikeasti loukkaantuu puheista, vaikka sanoja ei tarkoittaisi varsinaisesti loukata, niin ei ole asiallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
riippuu millasta palaute oli?

Palaute oli muuten ihan ok, mutta siihen sisältyi lause josta loukkaannuin. Liittyi persoonallisuuteeni. Mietin vaan, että eikö työpaikalla keskitytä siihen työntekoon eikä siihen mitä toinen sanoo ja miten. Kyse oli siis siitä MITEN sanoin erään lauseen ja että ylipäänsä yhteen asiaan kommentoin yhtään mitenkään.

Siis puhetyylini oli työkaverini mielestä loukkaava. Mutta ei sen takia minusta olisi tarvinnut minua haukkua.. en siis voi töissä enää puhua ettei joku vetäisisi siitä herneitä nokkaansa..

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
vaikeita juttuja, joissain paikoissa on tapana heittää kaikenlaista herjaa työkaverille. itse ei juuri häiritse jutut, jos ko. henkilöt eivät suutu, kun heille itselleen sanoo samaan tyyliin. jos tilanne on se, että herjaa heittävät eivät kestä kohteena olemista, niin ei ole ok. ylipäänsä jos joku oikeasti loukkaantuu puheista, vaikka sanoja ei tarkoittaisi varsinaisesti loukata, niin ei ole asiallista.

Sanoin pari lausahdusta väärään äänensävyyn ja sitten hän alkaa ruokatauolla kysellä, että "oletko väsynyt tai mikä sua vaivaa kun olet ollut omituinen tänään, jotenkin tiukka ja kiukkuinen". Enkä ollut sanonut tai tehnyt mitään väärin vaan päinvastoin olin ollut hyvällä tuulella enkä ollenkaan väsynyt.

Sanoin pari lausahdusta väärään äänensävyyn ja sitten hän alkaa ruokatauolla kysellä, että "oletko väsynyt tai mikä sua vaivaa kun olet ollut omituinen tänään, jotenkin tiukka ja kiukkuinen". Enkä ollut sanonut tai tehnyt mitään väärin vaan päinvastoin olin ollut hyvällä tuulella enkä ollenkaan väsynyt.
Ilmeisesti hän loukkantui sinun sanomisestasi ja sinä hänen. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
työkaverin mielestä sinä olit loukkaava ja nyt sun mielestä työkaveri oli loukkaava. olette siis tasoissa.

Mutta kun en ollut hänen mielestään loukkaava vaan kiukkuinen ja omituinen. Ja sen takia hän loukkasi minua. Enkä todellakaan ollut kiukkuinen tai omituinen, minulla oli hyvä päivä, sanoin vaan pari lausetta hänen mielestään väärään äänensävyyn.

Enkä todellakaan ollut kiukkuinen tai omituinen, minulla oli hyvä päivä, sanoin vaan pari lausetta hänen mielestään väärään äänensävyyn.

No niin -ehkäpä tyäkaverisi omasta mielestään ei ollut loukkaava ja nyt ihmettelee, miksi sanoit hänelle merkitsevään äänensävyyn asioita, vaikka hänellä oli hyvä päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.:
Enkä todellakaan ollut kiukkuinen tai omituinen, minulla oli hyvä päivä, sanoin vaan pari lausetta hänen mielestään väärään äänensävyyn.

No niin -ehkäpä tyäkaverisi omasta mielestään ei ollut loukkaava ja nyt ihmettelee, miksi sanoit hänelle merkitsevään äänensävyyn asioita, vaikka hänellä oli hyvä päivä.

Hänellä ei ole itsellään ollut hyvää päivää enää hetkeen aikaan vaan itse kiukuttelee ja tiuskii minkä kerkiää. Ja sitä ollaan imetelty miksi käyttäytyy niin..

Eli sinun mielestä, sen naisen 'palaute' ei ole asiallinen, sä oot täysin syytön ja nyt koko palstan pitäis tukea sua?

Muut kirjoittajat ovat minusta ihan täysin oikeassa, sä olit jotenkin ilkeä sille ja se nyt kommentoi asiaa. Jos et ollut ilkeä tarkoituksella, se ainakin koki sen niin. Se on kato koko homman juju, ettet sä huomaa, että olit jotenkin inhottava työkaverillesi. Eli juu, tasoissa olette.

"sitä ollaan imetelty miksi käyttäytyy niin.."

Nyt voit joko vihata/mököttää/kostaa + kerätä tukijoukkoja (jotka 'ihmettelee') tai sitten unohdat koko homman ja suhtaudut työkaveriin ystävällisen asiallisesti. Oikea ratkaisu lienee selvä. Taidan myös tietää, mitä sä aiot tehdä. :)

Yhteistyössä