Hae Anna.fi-sivustolta

Palelee ihan älyttömästi

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä mikä auttaa?, 02.01.2012.

1. mikä auttaa? Vierailija

iho kutiaa niin, että raapimisen jäljiltä olen mustelmilla. Kilpirauhanen tutkittu, ok. Olen nelikymppinen.

2. Monia syitä Vierailija

Oireesi sopivat moneenkin tautiin ja vaivaan. Esim kutiaminen maksatulehdukseen, ehkä palelukin, en tiedä.
    Itselläni paleleminen ja kutiaminen loppui kun aloin ottamaan D-vitamiinia 50µg/vrk ja omegaa. Jätin ruokavaliostani muut jauhot paitsi ruisjauhon sekä sokerin lähes kokonaan. Oli helppo siirtyä terveelliseen ruokavalioon kun elimistö oli saanut tarpeeksi D-vitamiinia ja omegaa koska ainakin minulla loppui makean ja valkoisen jauhon himo heti kun nuo rasva-ja vitamiinitasot olivat palautuneet normaaleiksi.

3. Turkanen Vierailija

Tuo ohje on aika jees!

D-vitskua vähän enemmänkin ja kaikki viljat pois aluksi.
    Omegoita voi syödä ja maitohappobakuja, mutta itse uskon terveellisiin kylmäpuristettuihin rasvoihin eli kookosöljyyn, hamppuöljyyn, pellavaöljyyn...

Onko sinulla alilämpöä? Jos on, niin se viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kilpirauhasta voi vielä tuossa vaiheessa herätellä syömällä jodia vaikkapa tätä iHerbin nestemäistä TPCS, Iosol Formula II, 1 fl oz (30 ml) - iHerb.com

kilpirauhasesta
    Luonnollisesti: jodipuutos, bromi, joditerapia ja vaikutus kilpirauhaseen ja (rinta)syöpään
    Kilpirauhasen vajaatoiminta | Tietoa ja kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta
    http://www.violetlight.fi/Pdf/Kilpirauhanen.pdf

Kutinaan voi tuota kylmäpuristettua kookosöljyä levittää ihan ihollekin.

4. heikkilän ohjeet Vierailija

Me karppaajat levitämme iholle voita.

5. Turkanen Vierailija

Kylläpäs sitä toiset ovat katkeria. En vain ymmärrä mistä? Miksi se ottaa niin koville? Mietipä sitä hetki, ei tarvitse minulle vastata.

Me karppaajat kyllä levitämme iholle kylmäpuristettua kookosöljyä, mutta sen taisin jo sanoa.

Jos nyt ei tullut selväksi, niin kaikilla syy ihon kutiamiseen ei todellakaan ole sama, mutta yksi syy voi olla viljat. Ja se on helppo todeta, jos ei viljaton auta, niin sitten on paras etsiä muita syitä.

Alilämpöön ei oikeasti ole juurikaan muita syitä kuin kilpirauhanen, paleluun sen sijaan on.

6. Lonedess Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

no jaa, ihan miten vaan

7. konstinsa kullakin Vierailija

Selvä. Nyt se rasvainen kiilto ihrakasan päällä sai selityksensä. Luulin, että se johtui ruokavaliosta.

8. Turkanen Vierailija

Luuletko olevasi hauskakin?

Kokeilisit, saattaisit hämmästyä! Kookosöljy on muuten erittäin yleinen ihonhoitovoiteissa. Ollut kautta aikain.

Onko ketjun aloittaja saanut apua paleluunsa?

9. ap. Vierailija

Hei! En ole saanut apua paleluuni. Mutta luulisin, että minun tapauksessani se johtuu hemoglobiinin huonosta arvosta.

10. Monia syitä Vierailija

Jos tiedät että hemoglobiinisi on alhaalla, niin sittenhän apukin on lähellä: ei kun syömään rautaa että nousee ja korjaat ruokavaliosi niin, että saat siitä myös raudan :)

Hienoa jos asia korjaantuu sillä :)

11. Hoopo Vierailija

Siihenkin on syy, että hemoglobiini laskee!

Ei ole tarkoituksenmukaista nostaa vain rauta-arvoa, vaan luultavasti sinulla on puutosta useammastakin aineesta. Summittainen pillerien popsiminen ei toisaalta ole sekään järkevää.

Joko menet funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille tai laitat ruokavaliosi kuntoon itse!

Koita viljoen ja sokerien poisjättöä. Syö itse tehtyä ruokaa, älä käytä lisäaineita tai eineksiä. Paljon kasviksia ja hyviä rasvoja.

12. Monia syitä Vierailija

Kehoitat minua menemään funktionaalisen lääketieteen edustajan puheille. En näe siihen syytä.

13. Hoopo Vierailija

Heh, en todellakaan kehota, vaan vastasin alkuperäiselle kysyjälle viitaten sinun kirjoitukseesi alhaisesta hemoglobiinista! Jos tämä ei selvinnyt asiayhteyksistä, niin pahoittelen huonoa ilmaisuani! :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri