PALELTUMA poskessa vajaa 2v lapsella?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievain"

Vieras
Oltiin tossa pari tuntia sitten ulkona, puolisen tuntia tai vähän reilu.
Meillä on vain n.-7'c pakkasta?!?! Tuullut ei juurikaan ja lapsella kunnolla päällä. Posket punaisina kuten aina kylmässä ulkoillessa. Sisällä huomasin että toisen posken punaisuuden keskellä on valkoinen alue joka oli turvoksissakin hiukan - sillä tavalla että iho oli paksuuntunut siitä kohtaa. Lämmittelin sitä varovasti kämmenelläni ja äskettäin lapsi kävi lämpimässä suihkussakin. Enää poskessa ei mitään näy, ja aika nopeasti se valkoisuus siitä lähtikin. Aavistuksen saattaa olla iho paksumpi siitä kohtaa jos toiseen poskeen vertaa.

Mitäs nyt? Pitäiskö laittaa vaikka bepanthenit poskelle? Ollaan oltu lyhyitä aikoja kyllä kylmemmälläkin ilmalla tai tuulessa, mutta ei ennen ole tuollaista tullut. Itseäni ei naamaan tuntunut juurikaan kylmältä, toisin kuin aiemmilla kerroilla on voinut tuntuakin. Lapsi muutaman kerran kaatui paksussa hangessa, muttei itkenyt vaan nostin hänet vaan ylös. Olisiko voinut tulla siitä jos poski on vain koskettanut hankea?

Mulla on lapsuuden jäljiltä paleltumia poskissa. Aina pakkasella kun olen ulkona, niin punaisissa poskissa on valkoisia läikkiä. Ne nyt vain on osa elämää :)

Itse olin lapsena niin paljon ulkona että ei ihmekkään että paleltumia pääsi syntymään :D

Mulla paleltui lapsena posket usein - ja nehän paleltui sitä herkemmin mitä useammin oli "päästänyt paleltumaan". Ja kyllä muistan että leudoillakin keleillä poskia saattoi nippasta ja se yksi ja sama kohta mennä valkoiseksi .

Uusimmat

Yhteistyössä