Paljaana vai piilossa

  • Viestiketjun aloittaja joku muu
  • Ensimmäinen viesti
joku muu
Kuinka tärkeää teille naisille on peniksen kiihottavuuden kannalta millainen terska peniksessä on?.
Kumpi miellyttää enemmän paljas vai esinahan peittämä terska?.Tai ympärileikattu?.
Itselläni on reilusti terskan yli ulottuva esinahka mutta olen vuosien mittaan totutellut pitämään esinahan terskan takana,niin että minulla on peniksen pää paljaana koko ajan.
Ehkä se ei onnistu jos terska on pieni ja suippo mutta minulla on aika suuri terska joten tämä "luomu ympärileikkaus" on mahdollista,ja esinahka pysyy takana.
Tuloksena on ollut monta hyvää asiaa:
Puhtaus.Ei synny hajua ja terka on helppo pitää puhtaana.
Tuntoherkkyys on kadonnut,ja olo on miellyttävä.Vaatteet eivät aiheuta hankausta.
Limakalvo on muuttunut kauniiksi vaaleaksi ihoksi.

Kertokaa naiset kokemuksianne ja mielipiteitänne.
 
ihan sama hailee
Minua kyllä ihmetyttää tuollainen munakeskeisyys ja yksityskohtiin jumittuminen. Tunnetko yhtä tarkkaan muutkin ruumiinosasi?
Miten on henkisten ominaisuuksien laita? Yhtä hyvä itsetuntemus?
 
Namiska
Alkuperäinen kirjoittaja joku muu:
Kuinka tärkeää teille naisille on peniksen kiihottavuuden kannalta millainen terska peniksessä on?.
Kumpi miellyttää enemmän paljas vai esinahan peittämä terska?.Tai ympärileikattu?.
Itselläni on reilusti terskan yli ulottuva esinahka mutta olen vuosien mittaan totutellut pitämään esinahan terskan takana,niin että minulla on peniksen pää paljaana koko ajan.
Ehkä se ei onnistu jos terska on pieni ja suippo mutta minulla on aika suuri terska joten tämä "luomu ympärileikkaus" on mahdollista,ja esinahka pysyy takana.
Tuloksena on ollut monta hyvää asiaa:
Puhtaus.Ei synny hajua ja terka on helppo pitää puhtaana.
Tuntoherkkyys on kadonnut,ja olo on miellyttävä.Vaatteet eivät aiheuta hankausta.
Limakalvo on muuttunut kauniiksi vaaleaksi ihoksi.

Kertokaa naiset kokemuksianne ja mielipiteitänne.


Ihan asiallinen kysymys mielestani.

Taman sanon siksi, etta kun kerran tormasin sellaiseen reippaasti terskan yli venyneeseen nahkaan, niin minulle tuli yokotys- reaktio! Yritin peitella sita, mutta tuo pitka esinahka todella kuvotti, se liukui suihintonkin yhteydessa edes takaisin limaisena, ratkaisin ongelman suorittamalla suuseksin niin, etta pidin katta napakasti juuressa koko ajan niin etta nahka pysyi takana. Silti en koskaan "ihastunut" tahan kaluun kuten muiden poikaystavien kaluihin saatoin ihastua.

Eli siis lyhyt tai leikattu esinahka on erittain mieluinen, koko kalu vaikuttaa hygieenisemmalta, siistimmalta, herkullisemmalta ja natimmalta ilman sellaista lerpaketta. Tosin silla ei ole juuri mitaan valia milta se kalu nayttaa lepotilassa, mutta asennossa lyhyt on paras.
 
Sivupersoona
Eikö se esinahka pysy kaikilla miehillä siellä terskan takana asennossa ollessa, kun se sinne kädellä vieritetään?
Minulla ainakin pysyy. Käytönjälkeen pitää kääriä jälleen pakettiin. Pysyy hyvänä ja tuntoherkkänä.

Olen myös kuvitellut naisen pitävän siitä kuoriutumis rituaalista. Sehän niin kivasti kasvaa sieltä esille. No jälleen kerran olin väärässä.

No tietysti muutenkin olen sellainen luonteeltani, etten johonkin tietämääni kivaan asiaan ryntää suoraltakädeltä, vaan kiertäen ja viivytellen. Siksi kai se esileikki on kaikkein kivointa odotusta siihen mahtavaan loppuhuipennukseen.
 
ä--
Ehdottomasti haluan, että pippelissä on esinahka tallella. Jos kuulisin, että mieheltä on poistettu esinahka ennen kuin alkaisin seurustelemaan, niin mies mitä luultavammin jäisi siihen. Onnekseni olen naimisissa ja miehelläni on kunnon esinahka. :) Ei isommasta esinahasta mitään haittaa ole, jos osaa pippeliä vähänkään käsitellä. Joillain naisilla on näköjään tosiaan peukalo keskellä kämmentä.

Ja kyllä, kun se pippeli on asennossa, niin kyllä se esinahka ennemmin vetäytyy taakse kuin eteen.
 
Leena
Kyllä ihan naturel on minunkin mielestä paras, sen kun todellakin saa syrjään.Ja tuokin pointti vielä minkä Sivupersoona esitti...saa paljastaa sen kullin sieltä nahan alta, se on kyllä kiva operaatio.
 
janiina_
Luoja on esinahan miehelle luonut ja se on hyvä niin. Mies saa paljon paremmat kutinat kun vetelee esinahkaa edestaas kuin hinkkaa kuivaa terskaa. HYgienian kanssa minun miehillän ei le ollut ongelmia esnahan kanssa koskaan, se kun rullautuu vuosien kokemuksella aina pesussa tai muutenkin taakse ongelmitta. Pikkupojat erikseen ja heiltä leikataan jos nahka on turhan tiukka. Miehelle kuuluu esinahka, eikä sitä kuulu uskontorituaalien tai puritaanisuuden takia silpoa. Jos HIV tarttuu vaikeammin leikattuun mieheen, niin samoin varmaan myös ympärileikattuun naiseen, siltikään en viitsisi kokovartalokondoomiin pukeutua vaikka se suojaa HIV:ltä 100%:sti. Naturel-kuoressa muna on paras.
 
joku muu
En minäkään aio luopua esinahastani mutta on vaan miellyttävämmän tuntuinen olo kun olen oppinut pitämään terskan paljaana.Luulisin että se on lähes sama kuin ympärileikatuilla.
Lisäksi siittimen jäykistyessä on pelivaraa sen kasvaessa pituutta esinahan kuitenkin ollessa poistamaton ja voihan nainen leikkiä esinahallani halutessaan.
En enää oikein muistakaan miltä terska näytti silloin kun esinahka suojasi sitä aina.Punaiselta ja kostealta ja läpikuultavan ohuen limakalvon peittämältä!.
Täytyy sanoa että paljaana ollut terska on muuttunut aika tunnottomaksi,ja turraksi pinnaltaan.Toisaalta se on hyväkin kun liika herkkyys on kadonnut ja siemensyöksyä on helpompi pidätellä kun tuntoa ei ole.

Toisaalta ei paljaana aina oleva terska takaa parantumista liian nopeasta laukeamisesta vaikka sen tunto onkin vaimentunut.Ennenaikaisessa siemensyöksyssä pelaa psyykkiset tekijät suuressa osassa kuitenkin.

Suosittelen kokemusteni perusteella kaikille miehille.
 
Nahkasuoja
Miksi terskan muuttuminen tunnottomammaksi olisi hyvä asia? Eikö se vähennä mielihyväntunnetta miehillä? Naisena on todella vaikeaa kuvitella, että haluaisin klitoriksestani tai muusta alapäästäni vähemmän tuntoisen. MIkä siis syynä tähän, pelkkä (oletettu) pidempi kestävyys yhdynnässä, vai mikä?

Pitäisittekö esinahkaa terskan takana silloinkin, jos ette olisi parisuhteessa/seksuaalisesti aktiivisia kumppanin kanssa? Onko siitä jotain hyötyä miehelle itselleen, eli esim. itsetyydytyksessä? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen :)

Itselläni on kokemusta sekä ympärileikatuista että nahallisista versioista, enkä osaa sanoa mitään preferenssiä. Nahka on kiihottava, mutta myös ympärileikattu on hienon näköinen. Riippuu muusta peniksestä sekä siitä, kenestä penis roikkuu ;)
 
joku muu
Heippa Nahkasuoja :)
Osuit oikeaan!.Kyllähän se auttaa kestämään yhdynnässä pitempään kun terska ei ole liian herkkätuntoinen,ja siemensyöksyn tuloa voi pitkittää.

Kyllä naisen emätin tuntuu erilaiselta peniksessä kun terskan limakalvo on muuttunut ohueksi ihoksi.Saattaa siinä olla silloin vaarana että yhdynnän pitkittyessä koko orgasmi ikäänkuin menee ohi ja nautinto laimenee ja peniksen erektio lopahtaa.No,teorisoidahan voi asiaa vaikka miten päin ;)

Kyllä pitäisin joka tapauksessa esinahan terskan takana.Syyt ovat ihan hygieniasta johtuvia!.
Itsetyydytyksessä siitä ei ole hyötyä.Olen huomannut että itsetyydytys vaatii enemmän kiihotusta eikä onnistu loppuun saakka joka kerta ,koska tuntoherkkyys puuttuu eikä tumputus tunnu miltään.Homma lopahtaa siihen :)
 
Sivhos
Oma mutterini loi nahkansa jo murkkuna.Talit pesin pois,ja heppi paljaana ihmettelin tovin.Esinahka jäi suosiolla terskan kaulusten taakse.Siellä pysyneet.Herkkyyttä on edelleenkin.Ehkä ei niin kuin nuorna.Kuitenkin tunto tallella.
 
Sivupersoona
Pitäisittekö esinahkaa terskan takana silloinkin, jos ette olisi parisuhteessa/seksuaalisesti aktiivisia kumppanin kanssa? Onko siitä jotain hyötyä miehelle itselleen, eli esim. itsetyydytyksessä? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen :)
Minulla esinahka on aina terskan päällä. Tarvittaessa vedän sen taakse. Aikaa kuluu muutama sekuntti. Itsetyydytyksessä se on päällä. Kädellä koskeminen paljaaseen terskaan tuntuu epämielyttävältä. Koska terska on tuntoherkin kohta, niin sitä pystyy koskemaan esinahan välityksellä.

Ei tarvitse edes rajuja otteita, kun sitä hellästi liikuttelee, niin kyllä tulee roiskeita.
On myös siistimpää, kun purkaushetkellä voi puristaa esinahan pään kiinni ja siemenneste jää sinne esinahan alle. Helppo puhdistautua. Vaimo on oppinut myös hyödyntämään tuota pitkän esinahan ominaisuutta.

Tuntoherkkyys säilyy myös maksimissaan. En tarvitse välttämättä edes riisuuntua, kun vaimolle teen kädellä orgasmin, niin itsellekin tulee housuun kun se omani on hankautunut vaimoa vasten. Tällöin kylläkin housuissa on havaittavissa ylimääräistä kosteutta.

Esinahka esileikki olisi kiva, jos vaimo siihen sustuisi. Mutta jos teillä rohkeutta riittää, niin mies luultavasti tykkäisi.

Esinahan päältä puristaen saa helposti sen samanlaisen tunteen, kun työntäessä sitä penistä vaimon sisälle.
 
Sivhos
Mielenkiintoisia tuntoja asiasta.Ehkä esinahka mutterin päällä suojaa ja tuntoherkkyys säilyy paremmin,mitä jatkuvan kosketuksen kanssa ihoon,vaatteeseen oleva turska.
 
juutas34
Tässä on paljon huvittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joku muu:
Kuinka tärkeää teille naisille on peniksen kiihottavuuden kannalta millainen terska peniksessä on?.
Tuntoherkkyys on kadonnut,ja olo on miellyttävä.Vaatteet eivät aiheuta hankausta.
Limakalvo on muuttunut kauniiksi vaaleaksi ihoksi.
Tämä tietysti lähinnä surullista, itse pidän että penis tuntee jotain.
 
kokeneempi37_
Alkuperäinen kirjoittaja janiina_:
Luoja on esinahan miehelle luonut ja se on hyvä niin. Mies saa paljon paremmat kutinat kun vetelee esinahkaa edestaas kuin hinkkaa kuivaa terskaa.
Eiköhän aika moni käytä rasvaa tai öljyä runkatessa. Muistakaa naiset kun teette miehillenne.

Mutta muuten pidän kyllä esinahastani.
 
Viljo Kalevi
Kerran uimahallissa eksyin naisten puolelle esinahka takana. Rupes kuulumaan hirveetä paniikinomaista rääkymistä kuten Mee sä vittuun sen nakkis kanssa! Hyi helvetti mikä nahan haju. Tärkeä huomio: lisähajuja spermasta. Naiset vielä valitti ja sanoi että meeppä jätkä kikkelis kanssa paikan vahtimestarille niin se vetää vittu hohtimilla juuresta asti.



Eiköhän aika moni käytä rasvaa tai öljyä runkatessa. Muistakaa naiset kun teette miehillenne.

Mutta muuten pidän kyllä esinahastani.
 
Viimeksi muokattu:
Vanhan mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja ä--;9912479:
Ehdottomasti haluan, että pippelissä on esinahka tallella. Jos kuulisin, että mieheltä on poistettu esinahka ennen kuin alkaisin seurustelemaan, niin mies mitä luultavammin jäisi siihen. Onnekseni olen naimisissa ja miehelläni on kunnon esinahka. :) Ei isommasta esinahasta mitään haittaa ole, jos osaa pippeliä vähänkään käsitellä. Joillain naisilla on näköjään tosiaan peukalo keskellä kämmentä.

Ja kyllä, kun se pippeli on asennossa, niin kyllä se esinahka ennemmin vetäytyy taakse kuin eteen.
Kyllä tykkään katsella kun on esinahka päällä, varsinkin nuorilla kun seisoo ja näkyy kullinpäätä vähäsen. Nainnin jälkeen on kiva katsoa kun on iso terska paljaana. Kivempi runkata selllaista poikaa kun on esinahka mitä hieroo ja ottaa suihin edessä tai takana, tietenkin on makuasia kummasta tykkää.
 
smp22
Tästä ei paljon puhuta, mutta mulla esinahka jäi lyhyeksi jo 10-13 vanhana kun aloin kasvaa.
En ole ympärileikattu, mutta ensiksi terkasta näkyi löysänä vain pää ja lopulta en enää pystynyt vetämään esinahkaa enää eteen. nykyään nuppi on aina paljas ja erektiossa nahkaa ei ole yhtään ylimääräistä melkeenpä liian vähän. pakko käyttää voidetta jos haluaa masturboida.En tiedä mistä tämmöinen johtuu mutta olen aika iso 21/6 Joskus on joku nimitellyt juutalaiseksi mutta olen laittanut pataan saman tien.
 
  • Tykkää
Reactions: Tane47
olla
Tästä ei paljon puhuta, mutta mulla esinahka jäi lyhyeksi jo 10-13 vanhana kun aloin kasvaa.
En ole ympärileikattu, mutta ensiksi terkasta näkyi löysänä vain pää ja lopulta en enää pystynyt vetämään esinahkaa enää eteen. nykyään nuppi on aina paljas ja erektiossa nahkaa ei ole yhtään ylimääräistä melkeenpä liian vähän. pakko käyttää voidetta jos haluaa masturboida.En tiedä mistä tämmöinen johtuu mutta olen aika iso 21/6 Joskus on joku nimitellyt juutalaiseksi mutta olen laittanut pataan saman tien.

ihan vaan jonkin verran kireä esinahka sinulla yksinkertaisesti kyseessä. Jos se ei kipua ole koskaan tuottanut niin tuskin haitallinen.
 
Viimeksi muokattu:
Paljaana jo pitkään
Täällä samanlaista kokemusta kuin nimimerkillä "smp22".
Minulakin esinahka alkoi jäädä lyhyeksi tuossa iässä. Pikkuhiljaa esari ikäänkuin itsestään jäi terskan taakse, esinahka vain yksinkertaisesti on lyhyempi. Lepotilaisen päälle voi esihanan vetää mutta ei se päällä pysy. Koulussa jumppatunnin jälkeen kiusoiteltiin että "xxxx leikkii aikuista, yrittää pitää liikkuvat takana". No siellä pysyi "liikkuvat" pitämättäkin. Juutalaiseksi myöskin joskus nimiteltiin.
Mastubointiin ei ole mielestäni vaikuttanut mitenkään.

Kehujakin joskus tullut, kuulemma "seksikäs", "komea", "upea"...
 
  • Tykkää
Reactions: Tane47
hyrr
Olen alkanut pitämään esinahkaa takana jotta saisi tuota tuntoherkkyyttä vähemmälle, nyt muutaman päivän pitänyt yhtä jaksoisesti, ei valahda takaisin edes lepotilassa, johtuen korkeasta terskan reunasta. Nyt kuitenkin esinahka on turvonnut hieman alapuolelta, ei saa kunnolla terskan päälle ja jos saa niin valahtaa hetken päästä takaisin taakse. Ei punoita tai ole kipeä mitenkään, ainoastaa turvonnut ja ehkä hieman vaaleampi kuin ennen. Minkälaisia kokemuksia muilla on, oliko ongelmia...???
 

Yhteistyössä