Paljon mä tarvin lankaa miehen villasukkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Mies pyys mut kutomaan silleki villasukat, kun oon nyt innostunut tolle ipanalle kutomaan...
Mutta. Mulla ei hermot kestä kutoa kovin ohuesta langasta, (kestää liian kauan, ja käy liian pitkäveteiseks :D ) joten tahtoisin kutoa jostai suht vahvasta langasta. Eli siis perus seitsemän veljestä, jne. on mun hermoille liian ohuita. Kiva ois, jos lanka löytyis Lankatalo Tapion kauppa - Tervetuloa täältä, koska mä oon muutenkin sinne laittamassa lankatilausta.
Sitten seuraava kriteeri, mä en haluu siihen mitään tekokuituja, tms. vaan ihan perus villaa tai silkkiä. Niin, että olisivat mahdollisimman lämpimät!
Yksvärinen lanka, ne mistä tulee kirjavia, on mun mielestä tosi kamalia. Värillinen lanka saa kyllä olla, mutta siis vaan yhtä väriä.
Mä kudon aika piukkaa.
Jalan koko tolla siipalla on 45, ja varresta ajattelin ihan sellasen peruspitusen. Paljon mä siis tarviin lankaa?
(Ja iso kiitos, jos joku mulle tuolta ettii hyvän, kriteeritä täyttävän langan :D )

Mitä helvettiä, koitin vastata ketjuun, ni se laitto kokonaan uuden alotuksen????

No, joka tapauksessa, jos ei se viesti tullut, mitä piti kirjottaa, niin tarkotus tehdä siis sukat ihan koti/sisäkäyttöön, ei saappaissa tai kengissä käytettäväksi :) Eli siis sen puolesta ei ole niin väliä, vaikka on vahvempi lanka, tai että se pääsis huopumaan kenkään laitettaessa :)

No siksi, koska ne on kaikki ohjeet tehty jostain keinokuitulangoista tai seitsemästä veljeksestä, mistä mä en haluu tehdä. Ja eikö langan määrä vaihtele langan mukaan?

soita sinne kauppaan tai laita viestiä ja kysy niiltä. Miks jonkun meistä pitäis ettiä kaupan sivuilta sun puolesta??? mun mielipide on että seiskaveikka on sukkalankojen ykkönen. Eikä se ole mitenkään hidasta kutoa, jos kudot kovin tiukkaa niin ota vähän ohjetta isommat puikot, 7-veljekselle esim 4,5.

[QUOTE="Riikka";22291425]Mites Isoveljestä??? VAstaava kuin 7 veikka mut paksumpi tai 2-kertaisena jostain ohuemmasta langasta jos ei mieleistä paksua lankaa muutoin löydy[/QUOTE]

samaa olisin ehdottanut, huomasin ap:n ensimmäisen alotuksen jo yöllä mutten jaksanut enää alkaa kirjottaa vastausta :ashamed:

ja ap, mikä tossa sun linkittämässä on epäselvää? esim. toi gjestal cortina näyttäs äkkiseltään siltä mitä haet. kolme kerää sitä, niin luulis tulevan isotkin sukat. =)

muoks. ja vaikka toi on 100% villaa ja aika karkeen tuntusta kerällä, se pehmenee jo ekassa pesussa tosi paljon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä