paljon oireita, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipii

Vieras
Voiskohan joku yrittää antaa mulle vähän vinkkejä, että miltä tämä kuulostaa?
Poika 9kk, paljon hampaita tulossa, oppi juuri nousemaan istumaan, toinen viikko meneillään bronkioliitin kanssa, lääkkeenä kortikoidi-tippoja, sai myös Ventoline-naamaria 2x päivystävällä. Nuhaa ollut jo 4 viikkoa, erite läpinäkyvää, runsasta. Yskää viikon verran.
Muita oireita: paljon ilmavaivoja, alkanut nukkumaan erityisen huonosti n. 1,5 viikkoa sitten, hieroo jatkuvasti silmiään, sormi on koko ajan suussa pureskeltavana, ja nyt parin päivän ajan posket lehahdelleet välillä punaiseksi.
Ruokavaliossa ei ole mikään muuttunut ainakaan 6 viikkoon, maidottomalla ollaan oltu jo 2kk.
Johtuuko oireet bronkioliitista? Vai hampaista? Huono nukkuminen istumaan oppimisesta? Vai oisko kysymyksessä jokin ruoka-aineallergia?
Ruokavalio on suht suppea vielä: peruna, porkkana, maissi, riisi, kesäkurpitsa, kana, nauta, possun kinkku, sipuli silloin tällöin, oliiviöljytilkka. Hedelmiä kaikki keitettynä, omena, päärynä, banaani, mandariini, persikka, aprikoosi.
Auttakaa.

Vaikea sanoa, oletko kysynyt hoitavalta lääkäriltä? Itse sanoisin, että virustaudit aiheuttavat usein iho-oireita (ihottumaa, kuumotusta, lehahtelua), ja lääkkeet väsyttävät ja aiheuttavat ilmavaivoja. Lapsi on ollu niin kauan kipeenä, että on varmaan sen takia väsynyt, hermostuu herkästi (esim ne hampaat kiusaa tavallista enemmän), heräilee öisin. Kunhan hän on parantunut ja toipunut (ainakin viikko menee), niin pidä vaikka ruoka- ja oirepäiväkirjaa, niin näet voisiko olla allergiaa. Luulen kuitenkin että jotuu tuosta taudista ja lääkkeistä.

Yhteistyössä