Paljon ollut sf-mitta loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on mennyt koko ajan tuo mitta yläkäyrällä. Viikko sitten oli 35cm ja nyt oli tuon 40cm. Viime painoarvio on viikolta 36 ja sillon se oli 3,5kg. Ajattelin vaan että onkohan kuinkakin kasvanut kun noin hurjastí noussut tuo mitta.. vaikka kyllähän se voi heittää jos esim.supistaa just mitattaessa.

Eipä tuolla sf-mitalla juurikaan ole tekemistä vauvan koon kanssa, lähinnä sillä jatkuvalla mittauksella seurataan kohdun kasvun tasaisuutta - jos tulee yht'äkkisiä kasvun hidastumia/nousuja, voidaan lähettää jatkotutkimuksiin. Kasvu voi hidastua jos istukka ei toimi tai lapsivettä on vähän, ja nopeutua jos lapsivettä kertyy liikaa yms.

Minulla ollut esikoisen aikaan viikolla 37+5 34cm. Hän painoi syntyessään 4460g viikolla 38+4. Silloin oli kuulema paljon sitä lapsivettä. Nyt oli sitten 38+2 se mitta 31cm. Saa nähdä miten iso tulee, lapsivettä on nyt normaalisti. Mulla on kans sovittu sektio ensi tiistaina!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamikki:
Minulla ollut esikoisen aikaan viikolla 37+5 34cm. Hän painoi syntyessään 4460g viikolla 38+4. Silloin oli kuulema paljon sitä lapsivettä. Nyt oli sitten 38+2 se mitta 31cm. Saa nähdä miten iso tulee, lapsivettä on nyt normaalisti. Mulla on kans sovittu sektio ensi tiistaina!

Missä sairaalassa?:)

Mulla on ollu kaikissa mitta maksimissaan 33 cm viikolla 38, ja siitä on lähdetty alaspäin. Vauvat syntyneet rv 41-42 ja painaneet n. 3500g. Tarkkaa työtä tuppaa tulemaan. Sama ennuste on tästä kolmannesta. Nyt rv 39 mitta oli taas lähteny jo laskuun, oli nyt 32.

Yhteistyössä