Paljon pyytäisitte tuntipalkkaa 5h tarjoilukeikasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puuhippa

Aktiivinen jäsen
01.04.2014
6 922
7
38
Kyseessä olisi ylioppilasjuhlat, esitettiin mahdollisuus tehdä tuollainen keikka. Mietin vaan tuota liksaa, ajattelin, että jos 25e/h pyytäs. Pomo sano, että pyydä vähintää 30e, mutta se taitaa olla liikaa?

Tarjoilijan palkat pyörii normaalisti jossain kympin ympäristössä. Itse pyytäisin ihan vähintään 40e, tuntuisi tosi hölmöltä lähteä alle 8 euron tuntipalkalla tekemään yhtään mitään..

Onko sunnuntai kun 30 e tunti? Tuntuu kovalta hinnalta. Saahan sitä pyytää, mutta 25 e tuntuisi kohtuulliselta. Itse en tosin maksaisi kuin 20 e/tunti eli yhteensä 100 €, mutta sitähän ei tässä kysytty.

Teetkö toiminimellä vai maksetaanko sulle pimeänä käteen?

Jos jälkimmäinen niin toi 25 euroakin kuulostaa kovalta, kun tarjoilijan tuntipalkka on jotain kympin luokkaa. Muussa tapauksessa kuulostaa ihan kohtuulliselta, kun palkasta menee verot ja muut sivukulut.

Teetkö toiminimellä vai maksetaanko sulle pimeänä käteen?

Jos jälkimmäinen niin toi 25 euroakin kuulostaa kovalta, kun tarjoilijan tuntipalkka on jotain kympin luokkaa. Muussa tapauksessa kuulostaa ihan kohtuulliselta, kun palkasta menee verot ja muut sivukulut.

Pimeekeikka on. No enhän mä kympillä lähtis niin pientä palkkaa saa muutenkaa.

Pyytäähän aina saa, mutta tyhmä on kuka maksaa. Tuolla rahalla voi saada jo pitopalvelustakin ammattilaisen kenen palkasta maksetaan verot yms.

Itse kehtaisin pyytää maks. 80 euroa enkä myöskään juuri sen enempää maksaisi.

Aika hyvää palkka maksaa työpaikka jos saa n. 23 euroa lisineen.

TES määrittelee 9,96-12,14€/h (1v kokemus-yli 10v kokemus) ja iltalisäkin vain 1,06€/h.

Vaikka olisi rautainen ammattilainen niin todellinen palkka olisi vain 60 euroa. (Tuskin menee edes iltalisille tuo päivä...)

Itse en maksaisi tuollaista rahaa, kun saisin samaan hintaan veroja maksavan tarjoilijan pitopalvelusta. Usein ihmiset tarjoaa noita pimeitä keikkoja juuri sen takia, että saisi hieman halvemmalla. Mutta ainahan sitä voi kysyä jos vaikka suostuvatkin maksamaan... Turha kysyä muiden mielipiteitä jos olet itsesi jo hinnoitellut.

Aika hyvää palkka maksaa työpaikka jos saa n. 23 euroa lisineen.

TES määrittelee 9,96-12,14€/h (1v kokemus-yli 10v kokemus) ja iltalisäkin vain 1,06€/h.

Vaikka olisi rautainen ammattilainen niin todellinen palkka olisi vain 60 euroa. (Tuskin menee edes iltalisille tuo päivä...)

Itse en maksaisi tuollaista rahaa, kun saisin samaan hintaan veroja maksavan tarjoilijan pitopalvelusta. Usein ihmiset tarjoaa noita pimeitä keikkoja juuri sen takia, että saisi hieman halvemmalla. Mutta ainahan sitä voi kysyä jos vaikka suostuvatkin maksamaan... Turha kysyä muiden mielipiteitä jos olet itsesi jo hinnoitellut.

BTW:
Mä en tunne yhtään ravintola-alan työntekijää joka saa tessin mukaan palkkaa. Jokainen laittaa itseleen hintalapun ja siitä lähdetään neuvottelemaan. Me emme ole samanarvoisia vaikka samoja töitä tehtäisikin, itse olen arvokaampi työmarkkinoilla ihan yleisestikkin ja voin laittaa korkean hintalapun kaulaani.

Tämä ei tähän liity vaan ihan huomautuksena.

Meillä oli ristiäiset pari kuukautta sitten, lauantai päivänä klo 10-17 oli tarjoilija käytössämme ja hänelle maksoimme 12e/tunti ja tämä oli tilattu pitopalvelun kautta. Tarjoilija hoiti tarjoilun, kahvinkeiton, esillelaiton sekä siivouksen tilaisuuden jälkeen.
Eli tuo 25e/h tuntuu tosi kovalta hinnalta... Mutta emme olekaan pääkaupunkiseudulta, joten ehkä meillä täällä pikkukaupungissa vähän pienemmät taksat... Mutta jos joku tuon maksaa, niin mikäs siinä :)

Uusimmat

Yhteistyössä