Paljon teillä jää kuukaudessa elämiseen laskujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhlari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhlari

Vieras
En ymmärrä, mihin meillä menee rahaa näin paljon... Kuukaudessa jää laskujen jälkeen n.1800€ pelkkään ruokaan, bensaan ja muihin kuluihin ja silti aina kuun lopussa on ihan persaukista sakkia. Ja taloudessa 1 lapsi ja me aikuiset.

n.2000€ jää käteen pakollisten menojen jälkeen. Itse olen hoitovapaalla, jotan mun käyttötili on aika kuiva kokoajan. Mutta ei meillä kaikkia miehen tuloja käytetä kk, osa jää kyllä säätöön. Meitä on viisi.

No nyt noin 500e. Säästötililläkin oon onnistunut pitämään sellaista 600e-1000e, joka luo mukavaa turvallisuuden tunnetta. Oikeasti olo on melko mukava näin, on jopa varaa matkustella ja tehdä juttuja (joita olen tottunut tekemään pienellä budjetilla, ei mitään hotellilomia turistiksi aurinkoon, vaan esim. työliitännäisiä reissuja, majoitus hoidettu muilla tavoin kuin hotellissa jne.) Välillä tulee ns. bonuksia keikkaduuneista, jotka vielä helpottaa eloa lisää.

Toki sitä rahaa voisi tulla helposti vaikka tuplatkin kuukaudessa, enkä silti vielä olisi edes hyvin toimeentuleva, mutta onhan tää nyt 100 kertaa leppoisampaa kuin silloin kun käteen jäi n. 200e/kk.

Tällä hetkellä noin 300-400e, tuolla summalla pitäis saada ruuat ja bensat ja vaatteet. Onneksi isovanhemmilla voi käydä syömässä välillä. Syyskuussa helpottaa toivottavasti.

[QUOTE="jaa";28743171]Luulen, että vaikka tienasi mitä ja käteen jäis kuinka paljon, niin tietyntyyppisiltä ihmisiltä se raha loppuu aina ennen kuin uutta tulee.[/QUOTE]

juurikin näin.

Tällä hetkellä n.400e. Miehestä en tiiä, eli ostetaan kummatkin kuitenkin ruokaa. Minä sitten enemmänkin oman lapseni kulut esim.vaatteet. Kohta helpottaa, kun tulee perintöä vähän..

Käytämme kuukaudessa eämiseen laskujen ja asumiskulujen jälkeen noin 1 300 euroa, loput menevät säästöön. Elämästä pitää kuitenkin osata nauttia. Olemme kahden aikuisen talous.

Vähän vaihtelee, mutta asumiskulujen ja laskujen jälkeen jää reilu tonni. Kaksi aikuista, yksi lapsi muuttaa juuri pois ja toinen asuu meillä suurimman osan ajasta.

Yhteistyössä