paljonko 6viikkoinen nukkuu päiväunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabriela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gabriela

Aktiivinen jäsen
26.05.2006
2 075
0
36
Meillä ei nuku paljon yhtään, saattaa nukahtaa 5-10minuutiksi syliin ja sen jälkeen herää kun siirtää johonkin (sitterit, sängyt yms kokeiltu). Vaunuissa torkkuu 20min ehkä ellei nosta heti rähinää päälle, sänkyyn ei nukahda.

Oon laskenut että ehkä noin 1-2h max. nukkuu päivän aikana pätkissä. Saman verran melkein siis kun 1,5v veljensä. Miten ihmeessä mä saisin tän nukkumaan päiväunia vai onko jotkut lapset vai sellaisia etteivät nuku päivisin?

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Meillä mentiin noin ihan alusta asti :/
Öisinkin heräili 30 min välein.
Päikkärit jätti kokonaan pois 1,5 vuotiaana.
Että jotkut vaan on sellasia.
Jaksamista!

Joo tämäkään ei ole nukkunut alussakaan päikkäreitä. Luultiin et johtuu siitä että veikka häiritsee mut ei auta vaik veikkaa ei oliskaan lähimailla. kai hän siis vaan on sit sellainen.

Yöllä herään 2h välein syömään.

Meillä on ollut tuollasta alusta asti melkeistään, mutta nyt on jo kolmas päivä kun herra suostui päikkäreille eikä vain torkkumaan sylissä. Ikää hällä 3,5kk, joten toivottavast tää olis pysyvä tapa :) Nukkuu kuitenkin yöllä n.11h.

Alkuperäinen kirjoittaja mannasaria-:
Oliskohan mennyt yliväsyneeksi? Meillä joskus ollut tuossa iässä tuollaista jos ollaan esim. oltu liikaa menossa. Jaksuja tähän hetkeen, ja toivotaan että unet paranee :)

Meil on aika kova meno koko ajan, kun tuo vanhempi on 1,5v, kyl tuntuu et varmaan tekee omansa ja tietyllä tapaa rauhattomaksi.

Illalla vauva sitten haluaa seurustella kun veikka on nukkumassa ja nukahtaa syliin tunnin parin hympytyksen jälkeen. Joten kyl varmaan tosiaan osittain vaan levoton ja yliväsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Meillä oli tuollaista alussa, mutta on nyt jo tasoittunut, poitsulla ikää tänään tasan 5kk.

Okei eli yleistä taitaa olla. Meillä oli ekalla koliikki niin en tiedä, miten "normaalit" tän ikäiset lapset nukkuu, jotka ei siis vaan huuda itseään sammuksiin. Rytmin tasottumista siis odottelemaan. Toivoin vain et oltas päästy porukkalla päikkäreiden aikana käveleen vaunuilla, mut ei noi nuku yhtäaikaa vaunuissa millään. ainakaan siis vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
meillä nukkuu vauva vieressä pitkään milloin tahansa. Kun esikoinen on päikkäreillä, ollaan mekin :D Muutoin vaan torkkuu pieniä pätkiä.

Juu kyl tääkin sylissä nukkuu parhaiten. Öisin nukkuukin usein sylissä ja kainolossa. Hassua sinällään koska esikoinen ei suostunut nukkumaan jos joku oli vieressä vaan häiriintyi siitä. Niin ne sisarukset on erilaisia

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Meillä oli tuollaista alussa, mutta on nyt jo tasoittunut, poitsulla ikää tänään tasan 5kk.

Okei eli yleistä taitaa olla. Meillä oli ekalla koliikki niin en tiedä, miten "normaalit" tän ikäiset lapset nukkuu, jotka ei siis vaan huuda itseään sammuksiin. Rytmin tasottumista siis odottelemaan. Toivoin vain et oltas päästy porukkalla päikkäreiden aikana käveleen vaunuilla, mut ei noi nuku yhtäaikaa vaunuissa millään. ainakaan siis vielä.

Juu, koliikki meilläkin oli, ja huutoon usein simmahti, mutta hyvin nopeasti heräs taas :/
Ja aina piti olla kiinni minussa.
Tais olla puolen vuoden tienoilla, kun pääsin yöllä ekaa kertaa ilman herran heräämistä siirtymään sängyssä sen verran, että olin jo käsivarren mitan päässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Äläs nyt, annan pienen KOKEILLA RAJOJAAN ja olla OMATAHTOINEN :D ;D. Sori, pakko, eilisen jälkeen.

Tottakai anna enkä valitakkaan. Jos kaksi tämän luonteista ihmistä kuin minä ja mieheni tekevät lapsia ei niistä helppoja tule, sen kylvää mitä niittää ;) ja hyvä niin..

Juu, koliikki meilläkin oli, ja huutoon usein simmahti, mutta hyvin nopeasti heräs taas :/
Tais olla puolen vuoden tienoilla, kun pääsin yöllä ekaa kertaa ilman herran heräämistä siirtymään sängyssä sen verran, että olin jo käsivarren mitan päässä :)

Joo noin oli meilläkin ensimmäisen kanssa. Ei voinut mihinkään laskea kun jo huuto alkoi uudestaan tai sitten vauvanturvakoppaan jos sai nukahtamaan niin siinä piti keinuttaa koko ajan, jos vauhti hiljeni huuto alkoi (saattoi kyllä alkaa siltikin). Onneksi tämä toinen ei ole tosiaankaan niin haasteellinen sentään. (koputtaa puuta) Joo ja muistan nuo yöt kun "kakat" huosussa käkitit paikallaan ettei vaan herää. Onneksi olette tekin jo selvinneett paremmalle puolelle.

Joo noin oli meilläkin ensimmäisen kanssa. Ei voinut mihinkään laskea kun jo huuto alkoi uudestaan tai sitten vauvanturvakoppaan jos sai nukahtamaan niin siinä piti keinuttaa koko ajan, jos vauhti hiljeni huuto alkoi (saattoi kyllä alkaa siltikin). Onneksi tämä toinen ei ole tosiaankaan niin haasteellinen sentään. (koputtaa puuta) Joo ja muistan nuo yöt kun "kakat" huosussa käkitit paikallaan ettei vaan herää. Onneksi olette tekin jo selvinneett paremmalle puolelle.

Juu, nyt tuo on jo 3vee, ja yleisesti ottaen nukkuu kyllä yönsä.. Minun vieressä tosin edelleen :)
Muistan kyllä elävästi, kun ekan kerran hän nukkui yöllä VIISI tuntea putkeen. Lapsi oli silloin piirun verran yli kaksi, ja minä seuraavan päivän niin sekasin ja väsynyt, etten kertaakaan aikasemmin :D :laugh:

Kaverin poika ei koskaan nukkunut pienenä kunnon unia.
Ihan vartin torkkuja saattoi ottaa ja jopa alle kk:n ikäisenä saattoi 6-7 h valvoa.Ei huutanut kyllä (kokoaikaa ainakaan) mutta valvoi.

Nyt vasta päälle 1 vee on alkanut nukkua tunnin,kahden unia kerran päivässä.

Mun yksi lapsi on ollut myös vähäuninen,nukkui 30 minsan pätkiä,mutta usein.
Oli aika uuvuttavaa kyllä.
Mutta puolivuotiaana alkoi rytmejä löytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Kaverin poika ei koskaan nukkunut pienenä kunnon unia.
Ihan vartin torkkuja saattoi ottaa ja jopa alle kk:n ikäisenä saattoi 6-7 h valvoa.Ei huutanut kyllä (kokoaikaa ainakaan) mutta valvoi.

Nyt vasta päälle 1 vee on alkanut nukkua tunnin,kahden unia kerran päivässä.

Mun yksi lapsi on ollut myös vähäuninen,nukkui 30 minsan pätkiä,mutta usein.
Oli aika uuvuttavaa kyllä.
Mutta puolivuotiaana alkoi rytmejä löytymään.

Juu, siis meilläkin tuo ihan parin viikon ikäsenä saattoi valvoa se 6 tuntia, en nyt muista vaikka ois valvonut kauemminkin. Jonkinmoinen hatara muistikuva olis, että kerran oli parin kk ikäsenä hereillä 14 - 23, mut en ole ihan varma. Ja niitä 15min pätkiä löytyi kyllä hältäkin.
Yksi vuotiaana, saattoi nukkui maksimissaan tunnin, ja sitten kaksi vuotiaana tosiaan yllätti, ja nukkui sen viisi tuntia. Ja sen jälkeen nukkui sitten öisin jo 2-3 tunnin pätkiä, jipii :)
Nyt, 3,5 vuotiaana herää ehkä kerran kaksi, mutta jatkaa suht samantien uniaan, kuhan on tarkistanut että minä olen paikalla :)

Yhteistyössä