Paljonko isä saa isyyslomaa 2014?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi juttu meille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi juttu meille

Vieras
Eli sehän muuttui jotenkin ja tietty KELAn sivuilta löytyisi. Voisiko joku vastata nopeasti paljonko isä saa isyyslomaa, jolloin siis ilmeisesti saa täyttä palkkaa? Ja onko siihen päälle vielä jotain muita etuuksia? missä ajassa lapsen syntymästä isyyslomaviikot/päivät pitää pitää? Saako jaksottaa kuinka paljon?

Kiitos vastauksista :)

no ensinäkin isyysvapaasta saa vain 80 tai 70% palkasta ja toiseks ei se isyysvapaa muuttuu mikskään va kotihoidon jakso jaetaan äidän ja isän välillä puoliks ja tuleko se jo nyt 2014? mun mielest vast myöhemmin.

Isyysvapaa on 54 arkipäivää (lauantait lasketaan myös). Meillä mies piti vauvan synnyttyä 18 pvää ja loput minun vanhempainvapaan jälkeen (saa jakaa silloin kahteen osaan). Isyysrahaa maksaa Kela, mutta muistelen ettei se ole ihan täyden palkan verran vaan vähemmän. Ja jos jäät kotihoidontuelle vanhempainvapaan jälkeen, sitä ei makseta siltä ajalta kun isä saa isyysrahaa. Toivottavasti vähän auttoi, Kelalta saat tarkemmat tiedot :)

[QUOTE="zxc";29528360]no ensinäkin isyysvapaasta saa vain 80 tai 70% palkasta ja toiseks ei se isyysvapaa muuttuu mikskään va kotihoidon jakso jaetaan äidän ja isän välillä puoliks ja tuleko se jo nyt 2014? mun mielest vast myöhemmin.[/QUOTE]

Isyysvapaan pituus ja jaksotus on muuttunut 2013

Yhteistyössä