Paljonko ja miten nopeasti olette laihtuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja - m -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

- m -

Vieras
VHH-dieetillä?

Kirjoittelin aiemmin "karppauksesta" ja kyselin kokemuksia.

Muotoilin huonosti - aloitimme mieheni kanssa maanantaina vähähiilihydraattisen ruokavalion, kyse enemmänkin ala-/hyväkarppauksesta.

Itsellä on painoa tippunut noin kilo nyt perjantaihin mennessä.

Olo on hyvä, nälkä ei ole ollut, eikä suuremmin mielitekojakaan.

Olemme syöneet kalaa, kanaa ja jonkin verran lihaa, paljon salaattia, jossa mukana mm. grillattua paprikaa, munakoisoa jne.

Lisäksi olen syönyt 2,5% luonnonjogurttia (hiilareita 5g/100g), jonkin verran juustoa ja kananmunia. Juomana enimmäkseen vettä, jonkin verran light-limua.

Eilisen ruuat tässä, jos joku haluaa kommentoida:

Aamulla
kolme kananmunaa, hiukan juustoa, kahvia

Lounas
grillattu broilerinkoipi
vuohenjuustosalaattia (vuohenjuustoa, vihreää salaattia, jotain öljytyylistä kastiketta, jotain siemeniä, tomaattia, kurkkua. Ostin kaupan tiskiltä)

Välipala
muutama suolapähkinä (juu, suola ei varmasti ole hyvästä)
noin desi luonnonjoguritta

Illallinen
broilerinsiipiä
kermaviilikastiketta
salaattia (vihersalaattimix, tuoretta sipulia, muutama fetakuutio, kurkkua, tomaattia, oliiviöljyssä paistettua paprikaa ja munakoisoa)

Illalla vielä pari kuutiota täyteläistä polar-juustoa

Tänään menee uuniin lammaspaisti, jälkkäriksi suklaa-pannacottaa - suklaa tietty tummaa, makeutusaineena canderel.

Juu, eilen laitoin kolme kananmunaa aamiaismunakkaaseen - on se itsestänikin aika paljon. Useimpina aamuina olen laittanut kaksi, ja joinakin aamuina olen syönyt esim. pelkkää luonnonjogurttia tai "leivänpäälliset".

Mutta öö, herkkuja? Mikä noista oli herkkua? Juusto? Luonnonjogurtti?

Suklaa-pannacotta on tänään, koska pääsiäsipöytään kyllä mielestäni joku jälkiruokakin kuuluu..

Juu, eilen laitoin kolme kananmunaa aamiaismunakkaaseen - on se itsestänikin aika paljon. Useimpina aamuina olen laittanut kaksi, ja joinakin aamuina olen syönyt esim. pelkkää luonnonjogurttia tai "leivänpäälliset".

Mutta öö, herkkuja? Mikä noista oli herkkua? Juusto? Luonnonjogurtti?

Suklaa-pannacotta on tänään, koska pääsiäsipöytään kyllä mielestäni joku jälkiruokakin kuuluu..

"Pääsiäispöytään kuuluu herkkuja" minusta ajattelu tapasi on väärä. Ei ne herkut kuuluu mihinkään, oikeastihan sinä et tarvitse niitä mihinkään. Ja jos joku muu syö, ei sinoun tarvitse. Tuollainen ajattelutapa pistää laihdutuksesi mönkään ennemmin tai myöhemmin jos se perustuu siihen että jokin herkku kuuluu johonkin. Näitä päiviähän riittäää...

Ymmärrän kyllä tuon näkökannan.

Juhlaan kyllä kuuluu minusta jälkiruoka, sano mitä sanot, ja nyt kun olemme vähähiilarisella, on jälkkärikin valikoitu sen mukaan.

Vähähiilarisessa myös juustot ovat sallittuja - toki järkevässä määrin - jos viittasit niihin herkkuna.

Ihmettelin lähinnä sitä, kun kommentoit, että on paljon herkkuja, kun mielestäni niitä ei ole ollut. Edes hedelmiä en ole syönyt :-o

Itse syön normaalia ruokaa, vältän perunaa,pastaa ja vaaleaa leipää. Painoni on tippunut tammikuusta melkein 13kg! Ksän tavoitteeseen jo päässyt, mutta vielä voi muutama kilo lähteä. TSEMPPIÄ!

Suolapähkinät eivät varmasti tosiaan ole paras mahdollinen syötävä, mutta pähkinät ovat jopa suositeltavia hyvien rasvojensa vuoksi.

Suolapähkinöitä meni sellainen pieni kourallinen, ei enempää.

"Helppoa", mahtava tulos, onnea! Pistäisitkö lähtömittasi ja vaikka eilisen syömiset?

Vieras, olen tuosta ihan samaa mieltä. Mieheni osti suolapähkinät, kun puhuin pähkinöistä. Niitä tosiaan meni vain vähän, eivätkä millään tavalla kuulu ruokavalioni kulmakiviin. Kirjasin nyt nekin ylös, koska halusin olla rehellinen.

Haluaisin nyt muitalkin kommentteja noihin kyssäreihini :)

Suolapähkinät eivät ole niin huono vaihtoehto kuin yleensä luullaan. Niissä on vähän suolaa, verrattuna moneen muuhun vastaavaan tuotteeseen. Tietysti ne suolattomat on parempia, mutta ei noistakaan kannata ottaa paineita, jos ne eivät joka päivä kuulu ruokavalioon.

Itse olen vähentänyt hiilareita, en varsinaisesti karppaa. Kiloja on lähtenyt vain 5,2 tammikuun alusta, mutta vyötärö on kaventunut 11 senttiä :)