paljonko juotte vettä päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesipeto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vesipeto

Vieras
minä en aikaisemmin muistanut millään juoda vettä päivän aikana.. sitten tein niin että laitoin vettä aina 1,5 litran limpparipulloon, ja nyt sitä tuleekin juotua aina melkoinen määrä... jokus jopa 4-5 litraa!! onkohan noin suuresta vesimäärästä jotain haittaa?

varo kohta jossain kirjotetaan, et liiallinen veden juonti aiheuttaa syöpää... ite juon 3l vettä päivässä. joskus kun on tullut juotua huomattavasti vähemmän, niin tulee pääkipu..

Samaa minäkin miettinyt aina, sillä juon valehtelematta noin 5-7 litraa vettä päivässä, mulla sellainen puolen litran lasi jonka lotkaisen kerralla aina, en edes käytä pienempiä laseja koskaan :/ Herättyäni jo hulahtaa litra alas :whistle:

Liikaa vettä ei saa juoda, elimistö ei pysy tasapainossa. Eikös 3 litraa ole ihan tarpeeksi eikä sen yli saisi pahemmin mennä?

Itse juon ehkä n.2 litraa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh :
varo kohta jossain kirjotetaan, et liiallinen veden juonti aiheuttaa syöpää... ite juon 3l vettä päivässä. joskus kun on tullut juotua huomattavasti vähemmän, niin tulee pääkipu..

Niin no, mitä tuohon syöpäjuttuun tulee, niin monilla tuntuu olevan semmoinen käsitys, ettei jokin tuote tai kemikaali voi olla pahasta, kun kerran sitä saa myydä kaupassa, äly hoi... :headwall:
Mutta ei tuo veden juonti onneksi sitä syöpää nyt aiheuta, elimistön suolatasapaino tosin voi mennä sekaisin, mikä voi johtaa sairaalakeikkaan. Mutta jos sulla on ihan hyvä olo tuon vesimäärän jälkeen, se vasrmasti on sulle ihan ok määrä!

Mulla kuluu päivästä (=liikunnasta) riippuen 2 - 4 litraa.

Yhteistyössä