Paljonko kehtaa pyytää kaverilta vaatepaketista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Jossa 1 käyttämätön Adidas-haalari
1 vähän käytetty toppapuku (housut ja takki )
1 Lassie- haalari
Paljon college-housuja ja paitoja (hyvä kuntoisia )
Käyttämättömät Kuoma-kengät

Paljonko kehtaisi pyytää, kun on niin vaikeaa pyytää kaverilta mitään. Postikulut tietysti maksaa, mutta kai pitäisi hiukan muutakin pyytää?

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
se postarit on ihan hyvä. mulle ainaki riittäisi se. mut tosin meil ei olekaan tiukkaa rahasta.

Kaverini suuttui viimeksi kun pyysin vaan postarit. Sanoi, että ei kehtaa ottaa niin halvalla. Ymmärrän sen kyllä, mutta minä en taas kehtaa pyytää mitään. Ollaan siis jumissa taas. Viimeksi sanoin, että antaa omantunnon mukaan (joka on taas aivan kauheaa kaverille)

se postarit on ihan hyvä. mulle ainaki riittäisi se. mut tosin meil ei olekaan tiukkaa rahasta.

Ei meilläkään ole tiukkaa, mutta ihan periaatteesta en ala vaatettamaan ystävieni lapsia ilmaiseksi. Poikkeuksena jotkut käytetyt vaatteet & ystävä jolla on tiukkaa rahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Kaverini suuttui viimeksi kun pyysin vaan postarit. Sanoi, että ei kehtaa ottaa niin halvalla. Ymmärrän sen kyllä, mutta minä en taas kehtaa pyytää mitään. Ollaan siis jumissa taas. Viimeksi sanoin, että antaa omantunnon mukaan (joka on taas aivan kauheaa kaverille)

No jo on kumma kaveri.

Pyydä sitten ihan kelpo summa :p

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Kaverini suuttui viimeksi kun pyysin vaan postarit.... Sanoi, että ei kehtaa ottaa niin halvalla. Ymmärrän sen kyllä, mutta minä en taas kehtaa pyytää mitään. Ollaan siis jumissa taas. Viimeksi sanoin, että antaa omantunnon mukaan (joka on taas aivan kauheaa kaverille)

No jo on kumma kaveri.

Pyydä sitten ihan kelpo summa :p

Näin!

Ellei muuta, niin saattepa ainakin vaihteeksi toisenlaisen kinasteluaiheen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Ei meilläkään ole tiukkaa, mutta ihan periaatteesta en ala vaatettamaan ystävieni lapsia ilmaiseksi. Poikkeuksena jotkut käytetyt vaatteet & ystävä jolla on tiukkaa rahasta.

Samaa mieltä. Miksi sinun pitäisi antaa kaverisi lapselle ilmaiseksi esim. uusia kenkiä? En ainakaan itse odota, että kukaan minulle mitään lahjoittaisi vaan haluaisin maksaa käyvän summa.

Tuosta paketista esim. 50 euroa on enemmän kuin kohtuullinen summa.

Joo, siis nää kavereille myynnit on tosi hankalia. Ite en maksais käytetyistä paidoista/verskoista oikeestaan mitään (koska HM:llä saa uusia muutamalla eurolla), mut ulkovaatteista ja hyväkuntoisista kengistä on kyllä syytä pyytää ainakin vähäsen. Uudenveroisista paidoista voin kyl maksaakin.
Maksoin 20 euroa kaverille paketista mis oli uudenveroiset Kuomat, talvitakki ja -haalarihousut (yhden käyttämät) sekä housuja ja paitoja (ja nää paidat menee meillä heti kotipaidoiksi, en kehtaa nyppysiä käyttää ihmisten ilmoilla). Eli nuo ulkovaatteet oli ihan mieluisia, mut olisin mielelläni jättäny niitä paitoja ottamatta (mut en kehdannu sanoa ku halusivat pois kaapeista)...

Sitte oon saanu yheltä tutulta äidiltä paljon hänen poikansa vaatteita. Hän on saanut osan lahjoituksena ja osan ostanu. Niistä hänen lapselleen ostamistaan vaatteista olis saanu vielä ihan hyviäkin hintoja kirpparilla mut hän ei viitti viedä. Itse oon ostellu sit alesta/kirpparilta uudenveroisia vaatteita hänen pojalleen vastalahjaksi. Ja edullisen ulkopuvun ostin ku löysin kirpparilta. Onkin tämän pojan ainoa talvivaate kuulemma tälle vuodelle. Hyvä juttu et oon löytäny sopivan ja oli kyllä ihan käyttökelpoinen kun heille sen vein.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
20 - 30 euroa kaverilta. 50 euroa tuntuu minusta ylihinnoittelulta.

Ai näistä vai
1 käyttämätön Adidas-haalari
1 vähän käytetty toppapuku (housut ja takki )
1 Lassie- haalari
Paljon college-housuja ja paitoja (hyvä kuntoisia )
Käyttämättömät Kuoma-kengät

Johan uudet Kuomat maksaa liki 30 euroa. Ja käyttämätön haalarikin on paketissa. Minusta 20 euroa olisi näistä aika naurettava summa enkä suostuisi niitä ainakaan itse siihen hintaan ostamaan kaverilta.

Yhteistyössä