Paljonko luulette mun ehtivän laihtua neljässä kuukaudessa, jos päivittäinen kalorimäärä ois keskimäärin1200 kcal?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Vaihtelee päivittäin, välillä jää alle, välillä yli, mutta pääsääntöisesti pyrin pitämään 800-1200 kieppeillä. Maksimiraja on korkeintaan 1500, mutta harvoin siihen yllän.

BMI on mulla yli 40.

Oon nyt viikon tarkkaillut syömisiäni, jätin pois ylimääräisen rasvan ja kaiken missä on vehnäjauhoa tai sokeria. Olen lisännyt kasviksia joka aterialle ja pienentänyt annoskokoa roimasti. Aikaisemman kahden ruokailun sijaan olen opetellut syömään kolme kertaa päivässä, tai neljä, jos aamuiset kahviämpärit lasketaan mukaan.

Ruokailurytmini on nykyään siis "aamupala" klo 4-5, joka siis on pari mukia kahvia ja molempiin hiukan laktoositonta kevytmaitoa.

Seuraava on sitten aamupäivän "välipala" joskus klo 9-10, jolloin syön pari desiä maustamatonta jugurttia tai viiliä marjojen tai sokerittoman hillon (1rkl) kera.

Lounaalla puolen päivän paikkeilla syön sitten jotain kevyttä, ehkä karppileipää runsailla täytteillä (juustosiivu, täyslihaleikkelepala ja paljon jäävuorisalaattia, tuorekurkkua ja hiukan paprikaa tai tomaattia) ja mukillisen kahvia tai sitten jonkin salaatin.

Illalla kun tulen kotiin, syön joskus klo 16-19 (riippuu miten ehdin ja kuinka kova nälkä on) jonkin lämpimän aterian runsaalla kasvislisukkeella. Esim eilen söin palan paistettua lohta ja tuoreita kasviksia, toissapäivänä söin "lihapullawokkia" ja tänään tein yhden munan munakkaan jossa pari täyslihanakkia ja yksi pekonisiivu makua antamassa. Plus lisäksi ne kasvikset.

Vettä koetan juoda paljon ja kiitettävästi sen oppinutkin, vettä taitaa mennä sen pari litraa vuorokaudessa.

Tänään sitten tosiaan laitoin huvikseni kalorilaskuriin päivän syömiset, ja ne näytti 1249 kcal. Enempää en tänään enää syö, vatsa on täynnä. Eilen saattoi jäädä kalorit alemmaksikin, koska en ehtinyt töissä syömään sitä aamupäivän välipalaa ollenkaan.

Että niin. Paljonko tällaisella kalorimäärällä vois olettaa laihtuvansa neljän kuukauden aikana? Urakka toki jatkuu senkin jälkeen, mutta tuolla on mun eka määränpää ;)

Ihan helposti voit pitää 1500 kcl kalorit! EI SAA LIIAN PIENILLÄ KALOREILLA MENNÄ. Se kostautuu sulle viä ja kilot tulee takasin nopeeta.

Itse laihdutin 35 kg 11 kk ja kalorit oli siinä 1700-2000 kcl paikkeilla. Liikuntaa harrastin 3 päivänä vk.

Pidä huoli että saat tarpeeksi proteiinia ja rasvoja en vetäis liian alas kuten en kaloreitakaan.
Uskon että laihdut ainakin n.15kg tuossa ajassa koska itse laihduin reilussa 7kk n 30kg karppaamalla ja bmi aikalailla sama.

Jos meet liian pienillä kaloreilla voit mennä säästöliekille etkä laihdu ollenkaan. Pidä se 1500kcal, muista hyvät rasvat.

Tsemppiä kovasti pudotukseen! Kalorilaskuri.fi on muuten loistava apuväline, siellä voi myös arvioida paljonko aikaa kuluu, että olet tavoitteessa tai toisin päin laskea kuinka suuri kalorivaje tulee olla.

• Tykkää
Reactions: *mur-mur*
[QUOTE="Piipii";26856258]Jos meet liian pienillä kaloreilla voit mennä säästöliekille etkä laihdu ollenkaan. Pidä se 1500kcal, muista hyvät rasvat.

Juuri näin, muutoin menetät vain turhaan lihasmassaa - rasvaahan on tarkoitus.=)

Tsemppiä kovasti pudotukseen! Kalorilaskuri.fi on muuten loistava apuväline, siellä voi myös arvioida paljonko aikaa kuluu, että olet tavoitteessa tai toisin päin laskea kuinka suuri kalorivaje tulee olla.[/QUOTE].

Katselin tän päivän energiajakaumaa, niin proteiineja tuli 49g, hh 23g ja rasvaa 107g, eikö se ole ihan hyvä? Olen aika lyhyt, joten oisin kyllä normaalipainossa 50-kiloisenakin, ja eikös ne normipainon mukaan pitäis ne prodet laskea? Vai pitäiskö se kertoa 1,5:llä? Eli jotain 75g proteiinia päivässä?
Rasvoissa en tarkoituksella kauheasti pihtaa, mutta en myöskään lotraa sitä joka paikkaan. Esim leivälle riittää ihan kevyt sipaisu voita. Paistamisessa käytän rasvaa valikoivasti, esim pekonia tai jauhelihaa en paista rasvassa, wokvihannekset kyllä jne.

Enempää kaloreita en haluaisi lisätä, kun jo tämän päivän syömisilläkään ei ole nälkää tarvinnut nähdä.

[QUOTE="Piipii";26856258]Jos meet liian pienillä kaloreilla voit mennä säästöliekille etkä laihdu ollenkaan. Pidä se 1500kcal, muista hyvät rasvat.

Tsemppiä kovasti pudotukseen! Kalorilaskuri.fi on muuten loistava apuväline, siellä voi myös arvioida paljonko aikaa kuluu, että olet tavoitteessa tai toisin päin laskea kuinka suuri kalorivaje tulee olla.[/QUOTE]

Kiitos tsempistä :)

Siellä kalorilaskurissa mä kävin tänään, mutta ei se näytä mulle sitä pudotusvauhtia? Vai johtuuko se siitä, että mulla on liian suuri kalorivaje?

[QUOTE="Vieras";26856316]Jos sulla on BMI yli 40, 1200 kcal voi olla jopa liian pieni.

Sinuna kokeilisin vaikka alkuun n. 1400-1500 kcal. Ja söisin kunnon aamupalan, eim. puuroa.[/QUOTE]

Joudun heräämään töihin jo 4-5 aikaan aamulla, enkä mä todellakaan pysty syömään siihen aikaan mitään. Nälkä tulee klo 9-10 aikaan töissä, jolloin syön jotain. Puuroista en välitä, enkä niitä halua syödä koska se ei pidä mulla nälkää yhtään.

Entäs pilaako yhden herkun syöminen päivässä (ei läheskään joka päivä!!!!) laihdutuksen? Kalorit siis pysyy alle sen tietyn rajan, mulla alle 1600. Tänään söin pätkiksen ja nyt mulla on morkkis... :(

Katselin tän päivän energiajakaumaa, niin proteiineja tuli 49g, hh 23g ja rasvaa 107g, eikö se ole ihan hyvä? Olen aika lyhyt, joten oisin kyllä normaalipainossa 50-kiloisenakin, ja eikös ne normipainon mukaan pitäis ne prodet laskea? Vai pitäiskö se kertoa 1,5:llä? Eli jotain 75g proteiinia päivässä?
Rasvoissa en tarkoituksella kauheasti pihtaa, mutta en myöskään lotraa sitä joka paikkaan. Esim leivälle riittää ihan kevyt sipaisu voita. Paistamisessa käytän rasvaa valikoivasti, esim pekonia tai jauhelihaa en paista rasvassa, wokvihannekset kyllä jne.

Enempää kaloreita en haluaisi lisätä, kun jo tämän päivän syömisilläkään ei ole nälkää tarvinnut nähdä.

Proteiinia pitäisi saada päivässä 1,5g per oma painokilo. Jos urheilee niin 2,0g per painokilo.

Yhteistyössä