paljonko mahdollista laihtua ja missä ajassa ja miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan siitä, että minkälaisesta laihduttamisesta on kysymys. Esim. Xtravaganzalla jotkut ovat laihduttaneet viikossa jopa 6kg. Ja tämäkin pelkällä pussikeitolla.

Itse laihduin ruokatottumuksia muuttamalla 16 kg 7 kuukaudessa. En halua pitää mitään järjetöntä vauhtia yllä, vaan vähitellen pudottaa painoani. Ja tämä metodini perustuu ihan siihen, että ei ne kilot ole muutamassa kuukaudessa kertyneet. Siihen on mennyt aikaa, joten samalla tavalla se vaatii aikaa ne laihduttaakin.

Moi! Itse painoin viimeisessä neuvolapunnituksessa 01/2010 tasan 100kg, synnärille jäi vaan vauvan/istukan paino, joten synnytyksen jälkeen painoa oli 96kg. Olen 168cm pitkä. Silloin päätin että nyt saa riittää ylipainoisena olo, en ollut koskaan edes ollutkaan normaalipainoinen. Ostin crosstrainerin, vedin sillä tasaiseen tahtiin joka päivä 20min, jätin suurimmat hiilarit pois, en syönyt leipää, pastaa, riisiä, perunaa...
Söin silti h...etin hyvin, en ikinä joutunut laihduttaessani kärsimään nälkää. Laihduin sitten 6kk:ssa 25 kiloa. Tänä päivänä painan vain hieman yli 60kg ja olo on kerta kaikkiaan hieno!

Itse en koskaan ole ollut ylipainoinen. Raskauden (ja tukivöiden ja kävelykiellon jne) jälkeen kiloja jäi niin että kiikuin ylipainon ja normaalin rajalla. Oma olo oli kuitenkin kamala, läski ja ahdistava kun olin tottunut ennen raskautta keikkumaan painoindeksissä 19-20.

Olen nyt 3,5kk:ssa pudottanut 8,5kiloa syömällä erittäin monipuolisesti ja kohtuu paljon mutta kiinnittäen huomiota mitä syön. En vältä hiilareita kokonaan, vaan jakanut niiden määrää suhteessa muuhun ruokaan pienemmäksi. Kilot karisee humisten, lähtee muuten tukkakin joka kuulemma todennäköisesti johtuu liian vähästä rasvojen saannista.. Ei sillä olo on nyt oma, virkeä ja erittäin hyvä, kroppa mieluinen, kai se tukkakin tuuhenee taas.

Urheilen myös sykemittarin kanssa mutta en niinkään laihtuakseni sen turvin vaan enemmänkin oman kuupan järkevänä pitämiseksi ja saahan sitä sortua välillä vähän syömäänkin kun jumppaapumppaa riittävästi. Eikä pieni kiinteytys vauvan jälkeen ole pahitteeksi. Aerobista liikuntaa. Eli laihtua voi helpostikin, se on ehkä eniten omasta kuupasta kiinni miten sen haluaa tehdä. 6kg pussikeitoilla viikossa ei ehkä ole järkevä. Lähtee varmaan järki tukan lisäksi.. mulla meni johonkin nutrilettiin hermo kahdessa päivässä ne oli niin saakelin yök! Satakertaa miellyttävämpää pudottaa tyyliin 0,5kg viikossa syömällä sitä mitä huvittaa (mua nyt ei koskaan oo roskaruoka tai muu mössö huvittanutkaan).