paljonko maitoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sartsukka

Aktiivinen jäsen
30.10.2004
1 854
0
36
Lohtaja
Niin olemme entinen maitotilallinen ja minun pitäisi nyt osata ostaa maitoa kaupasta meille tulee ensiviikon perjantaina alkuillasta vieraita jotka lähtevät maanantaina päivällä.
He ja me yhteensä 6 aikuista ja lapset 1v1kk,1v5kk,5vuotta,8vuotta ja 13 vuotta.
4 kovaa kahvin juojaa jotka käyttävät kahvissaan maitoa.2 juo teetä ja käyttää myös maitoa teehensä.ajattelin joka aamu 3 aamua tehdä maitoon puuronkin koska siitä vaan tulee niin paljon parempaa.

Parempi olisi otaa tietty liikaa mutta en halua kuitenkaan liika liikaa koska jääkaappiin pitää mahtua muutkin ruat.Kaupassa en viitsi lähteä käymään pelkän maidon takia kun ei kaupatkaan ole lähellä.

Jotta paljonko ostan että on tarpeeksi mut ei kuitenkaan liika liikaa vaan sopivasti liikaa?

Niin ja se vielä että meidän oma perhe kuluttaa 1litran tai puolitoista litraa vuorokaudessa johon kuuluu puuro tehtynä veteen.

niin no siitä jäisi 9litraa sitten muuhun kun ottaa puuro maidon pois...
Joo tää tosiaan on mulle niin uutta kun vuoden alussa vasta jouduttiin maitokaupan varaan ja tähän asti oltu omalla perheellä ja nyt tälläinen tilanne.Nää vuosikkaat kun kuitenkin juo varmaan eniten tuosta porukasta maitoa.

Paha mennä sanomaan... Mutta jos itse ostaisin vaan meidän perheelle maitoa kolmeksi päiväksi, kun keittäisin aamupuuronkin maitoon,niin ostaisin n. 12litraa ja meidän perheessä on ain 2 aikuista ja 3 lasta...
Mutta jos laskee, että joka aamu kuluu 2l puuroon ja lapset juo puurolla maitoa, niin siihen menee jo n. 8litraa ja sit vielä kaffi ja ruoka juoma maidot päälle.. aika monta litraa saa ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
kyllä miunkin pitää välillä laskee vaikka ikäni olen kaupan maidoilla ollut... ;) kyllä se siitä :xmas:

Joo haastetta elämään se olla pitää.Onneksi ei tämän vakavammasta tällä kertaa kuitenkaan.Ollut ikävempiäkin haasteita jo ihan riittävästi.

teen litrasen puuron koska kaikki ei joka aamu kuitenkaan sitä välttämättä syö.Jos näyttää että loppuu puuro kesken teen lisää.Uskon että kaikki ei ole aamulla samaan aikaan aamupalalla kun kyseessä on meidän perheen lisäksi kaksi perhettä jotka varmasti hieman eri aikaan heräilevät kun toiset nukkuu saunatuvassa ja toiset asuntovaunussa meidän nukkuessa sisällä.

tässä funtsin että jos puuroihin menee jo se 3litraa.Jos meillä menisi vaiks 6litraa ja sen kertois 2 se olisi 12 litraa tekisin se sen puuromaidon kanssa 15 litraa.Onkohan se sopivasti?Mä itse en voi tinkiä omalla kohdallani maidosta kun käytän sitä vain teehen eli ehkä desin yhteensä päivän aikana.Mieskin käyttää sen n.2-3desiä ja kahviinsa lähinnä.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
tässä funtsin että jos puuroihin menee jo se 3litraa.Jos meillä menisi vaiks 6litraa ja sen kertois 2 se olisi 12 litraa tekisin se sen puuromaidon kanssa 15 litraa.Onkohan se sopivasti?Mä itse en voi tinkiä omalla kohdallani maidosta kun käytän sitä vain teehen eli ehkä desin yhteensä päivän aikana.Mieskin käyttää sen n.2-3desiä ja kahviinsa lähinnä.

Määrät kuulostaa oikein hyviltä ja siltä ettei maito ainkakaan kesken lopu. Meillä maidonkulutus voi vaihdella ihan hurjasti, ollaan 5 hengen perhe ja joskus menee vain litra maitoa/pv ja toisinaan voi mennä vaikka 3litraa/pv.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:

Määrät kuulostaa oikein hyviltä ja siltä ettei maito ainkakaan kesken lopu. Meillä maidonkulutus voi vaihdella ihan hurjasti, ollaan 5 hengen perhe ja joskus menee vain litra maitoa/pv ja toisinaan voi mennä vaikka 3litraa/pv.

Joo kun on kuitenkin otettava huomioon se että siellä on kaksi vuoden lähellä olevia.Ja meidän likka juo sen 6desiä päivässä.Koska me emme juuri muita maitotuotteita tällä hetkellä käytä.Jostain syystä.tai no juusto on pannassa koska mä olen kova juustohiiri ja se ei ole hyväksi.Myös 5vuotias poikamme juo sen 2-4desiä maitoa kuitenkin.Plus ne kahvi/tee maidotkin.Pyrin laittamaan esille myös vettä ruan aikana jos joku sattuu ottamaan.

Yhteistyössä