Paljonko maksaa ainun mini electric rintapumppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **odottaja**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

**odottaja**

Vieras
Eli kysymys tulikin jo otsikossa. Mitähän maksaa marketeissa ainun mini electric rintapumppu? Ja tietysti kiinnostaa että oliko hyvä? Onko jokin muu parempi?

Nimimerkistä päättelen, että vasta odotat vauvaa. Onko näin? Mistä syystä haluat jo nyt hankki rintapumpun? Eihän vielä tiedä tarvitsetko sitä todella.

Itselläni on ollut Aventin rintapumppu (käsikäyttöinen) ja olen ollut tyytyväinen. Myös Aventin tuttipullot ovat olleet hyviä. Aikoinaan (reilu 6kk sitten) etsin tietoa netistä eri rintapumpuista ja luin monilta eri keskustelupalstoista mielipiteistä pumpuista. Monet totesivat, että Ainun rintapumppu, siis perusmalli, oli ollut aivan turha ostos, koska se vain sattui, kun pumppasi. Samoilta palstoilta luin, että Aventin pumppu oli ollut hyvä käytössä ja päädyin myös itse siihen. On ollut hyvä. Suosittelin kaverillekin ja myös hän on ollut tyytyväinen.

En tiedä oliko tästä nyt mitään apua sinulle. Toivottavasti. :-)

Toinen lapsi tulossa joten tiedän että tarvitsen pumppua. Tarvitsen siksi että saan maidon nousemaan paremmin ja että saan edes jotenkuten pidettyä tuotantoa yllä. Esikoisen kanssa tuppasi tyrehtymään helposti. Käsikäyttöinen rintapumppu (huono Ainun) ei auttanut nostattamaan maitoa ja yöllä pumppaaminen oli tuskaisen hidasta. Siksi tahdon nyt sähköpumpun nopeuttamaan arkea koska on jo yksi lapsi hoidettavana.

Mutta sepä ei nyt ollutkaan se kysymys vaan että paljonko se maksaa uutena ja onko joku toinen sähköpumppu parempi?

Minulla on kaksi pumppua, Aventin käsikäyttöinen ja Medelan (Ainun?) sähköinen. Jouduin alkuun pumppaamaan lähes kaiken maidon lapselle. Aventin pumppu on hyvä, mutta sillä pumppaaminen kävi lopulta käsien niveliin. Sähköpumppu oli melko turha ostos. Imuteho ei ole hyvä, imutahti on hidas eikä sillä saanut maitoa kunnolla ulos rinnasta. Sillä pumppaamisen jälkeen piti rinta tyhjentää käsin lypsämällä. Avent maksoi noin 50-60e ja Ainu n. 70e.

Aiotko hankkia vielä lisää lapsia? Jos oikeasti joudut pumppaamaan paljon, niin suosittelisin investoimaan sairaalamalliseen sähköpumppuun. esim Ameda
http://epaper01.mmd.net/go/3697/199

Tuollainen on meillä ostoslistalla heti, jos seuraavankin lapsen imemisen kanssa on ongelmia.

Ainun sähköpumppu ja hinta jotain 70e ja oli ihan hyvä. Pitää hirveetä meteliä, mutta kyllä sillä saa maidon virtaamaan, kun asettelee hyvin ja vaihtelee hieman kohtaa ym.

Minulla oli käytössä esikoisella Ainun käsikäyttöinen rintapumppu ja se toimi ok, mutta jos vähänkin enemmän pumppaa,niin kyllä ehdoton hankinta on sähkökäyttöinen pumppu. Hankin kuopuksen syntyessä Ainun/Medelan mini electric sähkö- ja paristo käyttöisen rintapumpun ja se oli tosi toimiva ja tehokas ja käsi ei kipeytynyt... Harmitti etten hankkinut sähköistä jo esikoisen syntyessä. Valitettavasti kuopuksen kanssa pumppailu jäi tosi vähiin eli noin viiteen kertaan. Olen myymässä kyseistä pumppua edullisesti, kaupanpäälle saa vielä käsikäyttöisen pumpun, jonka yksi osa on rikki (sama osa löytyy sähköisestä). Käsikäyttöisestä voi mielestäni esim. tuttipulloa käyttää sähköiseen. Asun Espoon Leppävaaarassa, voidaan sopia vaikkapa Kauppakeskus Selloon tapaaminen.

Ihanaa raskausaikaa sinulle toivottaen,
Äitix2

Yhteistyössä