paljonko maksaa (hääpuvusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän riippuu täysin siitä mitä teettää ja kenellä. Mun pukuuni maksoi pelkät aineet aikoinaan 1500 mk ( 250e ), ja jos tekemisellä olis laskenut hinnan tuntihintana niin varmaan niin joku 400-500 euroo olis pitänyt olla rahaa siihenkin.

Mitä olen kavereilta kuullut, on hintahaarukka ollut materiaaleineen päivineen 200 ja 500 euron välillä. Riippuen tietysti siitä mitä ovat halunneet. Juuri pari kaveria teettivät silkkiset iltapuvut (ihan vastaavat kuin hääpuvut) ja toinen taisi olla 250 e ja toinen 350 e, mutta siinä oli kaksi yläosaa ja bolero vielä lisänä.

ohhoh.. melkoiset hinnat. ihan tavallinen hame,siis sellainen leveä,jonka alle tulee vannehame,vuorellinen tulee hameesta. yläosa olkaimeton nyörit takana oleva toppi.

Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ohhoh.. melkoiset hinnat. ihan tavallinen hame,siis sellainen leveä,jonka alle tulee vannehame,vuorellinen tulee hameesta. yläosa olkaimeton nyörit takana oleva toppi.

No ilman materiaaleja tuo toppi olis ehkä jotain 70 euroo, hame 100e ja vannehame tyllikerroksista riippuen toiset 100e. Materiaalivalinnoilla voi sitten vaikuttaa hintaan aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

No ilman materiaaleja tuo toppi olis ehkä jotain 70 euroo, hame 100e ja vannehame tyllikerroksista riippuen toiset 100e. Materiaalivalinnoilla voi sitten vaikuttaa hintaan aika paljon.

mulla makso pelkkä topin muokkaus 70e...

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu niiin:

mulla makso pelkkä topin muokkaus 70e...

Niinpä, eli paikastakin on paljon kiinni. Mä teen noita myös työkseni ja tuon verran suunnilleen veloitan asiakkaalta perustopista. Mutta mulla ei olekaan liikehuoneistoa kaupungin keskustassa. ;)

kannattaa ompeluttaa jollain tutun tutulla ompelijalla joka ei kuitenkaan ihan työkseen vaan siinä sivussa tekee ompelutöitä,mun puku tuli maksamaan kankaineen ja töineen n.125e

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Tuhkimotarina.net tekee pukuja suht halvalla, olisin saanut sieltä puvun täysin omien toiveiden mukaan hintaan 490 :whistle:

Tuhkimotarina ei tee pukuja itse, vaan tilaa esim. kanacca nimiseltä firmalta Thaimaasta. Samat puvut maksaa tuolla Kanaccalla 100-300e postikuluineen.

Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
http://www.pieninaskelin.com/shop/images/morsian.jpg

esim tuon puvun hinnaksi teetettynä tulisi reilusti yli 3000 ?

eli kaikki on suhteellista.

mutta että jopas oli nätti :o kirjaimellisesti levähti suu auki :D

Se olikin täysin mittatilaustyö, johon asiakas toi itse kankaan lomamatkalta kauko-idästä =) Siksi sille tulisi hintaa aika reilusti, jos alkaisi tilaamaan materiaalit jne uudelleen jostain.

http://www.pieninaskelin.com/shop/images/morsian.jpg

esim tuon puvun hinnaksi teetettynä tulisi reilusti yli 3000 ?

eli kaikki on suhteellista.

mutta että jopas oli nätti :o kirjaimellisesti levähti suu auki :D

Se olikin täysin mittatilaustyö, johon asiakas toi itse kankaan lomamatkalta kauko-idästä =) Siksi sille tulisi hintaa aika reilusti, jos alkaisi tilaamaan materiaalit jne uudelleen jostain.
en lukenu ketjuu kokonaan,enkä tienny et se siun tekosia
:) kaua aikaa menee tuommosen puvun tekoon?

en lukenu ketjuu kokonaan,enkä tienny et se siun tekosia
:) kaua aikaa menee tuommosen puvun tekoon?

Tuo on tosiaan mun firman kautta tehty, ja sitä on kaikkinensa tehty ehkä noin 4 täyttä työviikkoa, mutta jaksotettuna sovituksineen pidemmälle ajalle. Mm. kirjailut on sitten taas teetetty toisella ammattilaisella jne.

voi ku ois rikas :( ja voi ku sais es tuon ukon jallitettua alttarille |O
ja sit mää kipitän pankkiin ja etin käsiini tuon puvun :whistle:

Pistä nettiosote muistiin ja tuu tilaamaan :whistle: http://www.pieninaskelin.com/shop/index.php

voi ku ois rikas :( ja voi ku sais es tuon ukon jallitettua alttarille |O
ja sit mää kipitän pankkiin ja etin käsiini tuon puvun :whistle:

Pistä nettiosote muistiin ja tuu tilaamaan :whistle: http://www.pieninaskelin.com/shop/index.php

paalataan asiaan sit joskus 20 vuoden kuluttua,kai tuo siinä ajassa taipuu :whistle:

Yhteistyössä