Paljonko maksaa moottoripyöräkortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mopokuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mopokuume

Vieras
Hintahaarukka hukassa eikä autokoulujen kotisivuilta löydy hintatietoja (ärsyttävää!). Minulla ei ole mitään käsitystä, mitä se voisi maksaa, 500, 1000, 1500...?

Osaako joku avittaa? =)

Muistaisin, että mieheni veli ajoi moottoripyöräkortin pari vuotta sitten ja hinta oli siinä reilut 800euroa.
Mutta kortti on vielä edullista verrattuna siihem mita ajokamppeet, pyröä ja vakuutukset tulevat kustantamaan......... Mutta on se niin ihanaaaaaaaaaaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mopokuume:
Hintahaarukka hukassa eikä autokoulujen kotisivuilta löydy hintatietoja (ärsyttävää!). Minulla ei ole mitään käsitystä, mitä se voisi maksaa, 500, 1000, 1500...?

Osaako joku avittaa? =)

Meillä se maksais yhden avioeron ja vähän rahaa päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:

Osaako joku avittaa? =)

Siis et oo tosissas? Taas yksi syy lisää, miksi kannattaa olla yhteisten lisäksi omatkin rahat ja niihin vapaa käyttöoikeus...

Mä ajoin kevari-ikäisenä kortin ja se maksoi vaan vajaa 400?.. ja vastineeksi A-kortista sain B-kortista 300? alennusta kun sen aika oli.. :whistle: mutta kyllä noi A-kortit sen 700-800? täällä ainakin maksaa nykyisin..

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:

Osaako joku avittaa? =)

Siis et oo tosissas? Taas yksi syy lisää, miksi kannattaa olla yhteisten lisäksi omatkin rahat ja niihin vapaa käyttöoikeus...

Tuskin tässä on kyse rahasta..mun mies ainakin sanoi, ettei aja korttia vaikka mieli tekisi, kun kumminkin karkaa mopo käsistä - kirjaimellisesti :whistle:

Ajoin väliluokan kortin makos n. 400 ? ja siis autokortti pohjalla. 2 vuoden päästä saa ajaa isoo pyörää nyt vaan isoa kuristettuna :)

Ens vuonna sitten päääsen ajeleen miehen prätkällä, ehkä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
ai nykyisin se maksaa erikseen....
mulle se tuli ihan kaupan päälliseksi kun ajoi autonajokortin

Saitko moottoripyörän ajotaidonkin kaupan päälle, vai ainoastaan oikeuden ajaa sellaisella? Moni vanhan kortin haltija on mullekin tuosta uhonnut, mutta kukaan ei ole uskaltanut pyörän selkään vaikka olen tarjonnut koeajoa:D

Eli vaikka B-kortti olisi alla niin halvemmaksi tulisi siis ensin ajaa A1 ja korottaa se vain viranoimais maksulla A:ksi? Joten tässä taitaa olla "porsaan reikä" laissa... Itselläni on nyt alla BECEDE-kortti ja vähän prätkä polttelisimielessä. Joten onko kellään kokemusta, että on ajanut täysi-ikäisenä pelkän A1-kortin ja muuttanut sen viranomais maksulla A:ksi? Jos on niin mihin hintaan olet tuon tehnyt?

Yhteistyössä