Paljonko on 3 kk-ikäisen vauvan maitomäärä/syöttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätietoinen"

Vieras
Hei,
Vauvani on n. 3 kk ikäinen ja täysimetetty. Nyt olisi edessä tilanne, jossa joudun olemaan erossa vauvasta n. 3-4 tuntia. Olen pumpannut äidinmaitoa pakkaseen (en oikein tahdo herua pumpulle, joten on ikävää ja hankalaa puuhaa...) ja saldona on nyt n. 170 ml. Pärjääköhän vauvani tuolla maitomäärällä ko. ajan? Kun en yhtään tiedä paljonko vauva rinnasta kerralla imuttelee... Poissaolo ajoittuu vieläpä iltaan, jolloin vauva on normaalisti tykännyt "asua" rinnalla.

en usko että riittää, meillä poika söi tuon ikäisenä n. 3dl tuossa ajassa. Kannattaa koittaa käsin lypsämistä jos pumpulla ei meinaa onnistua, mä onnistuin silleen ainakin paljon paremmin. :)

meillä tyttö jaksoi juoda korviketta max 60 ml tuossa ajassa, mutta onkin aina ollut pieni ruokainen.. mutta kyllä mä sanoisin, että tuo riittää... varsinkin jos sattuu uniaikaan...

Meidän vauva taisi tuon ikäisenä juoda n. desin kerralla. Uskoisin, että vauva kyllä pärjää tuolla määrällä, mutta jos et halua korviketta antaa, niin pumppaisin kyllä varuiksi vielä esim. desin niin ei tarvitse ainakaan stressata tuota maitoasiaa.

Kiitos vastauksista! Itsekin ajattelisin, että maitomäärä on luultavasti riittävä. Tyttö painaa n. 6 kg. Taidan kuitenkin varoiksi yrittää pumpata pienen määrän lisää.