Paljonko palkkaa saa oppisopimuksessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aaaa"

Vieras
Olen aiemmin lukenut jostain että 80% siitä palkasta mitä valmiina saisi. Nyt luin jostain oppisopimussivustolta että TES:n mukaista palkkaa :O. Eli onko palkka vajaa??? Onko se tuon 80%

Yleensä ekana vuonna saa tuon 80% palkasta ja toisena sit 90% mut noi on ihan sopimuskysymyksiä eli voithan sä yrittää sopia työnantajan kanssa et hän maksaa sulle alusta asti tes:sin mukaista palkkaa.

[QUOTE="aaaa";23873359]Olen aiemmin lukenut jostain että 80% siitä palkasta mitä valmiina saisi. Nyt luin jostain oppisopimussivustolta että TES:n mukaista palkkaa :O. Eli onko palkka vajaa??? Onko se tuon 80%[/QUOTE]

No riippuu tietysti työnantajasta ja Tessistä. Minä saan hieman päälle 11 euroa. Metallin sopimus.

Riippuu tosiaan työnantajasta ja ehkä tessissäkin asiasta jotain mainitaan. Mulla oli tessin mukanen palkka. TA voi maksaa palkan myös lähiopetuspäiviltä palkkaa, jos haluaa.

juu, tosiaan työnantajakohtainen, selviää siis vain kysymällä :) Ittellä selainen tilanne että itse jouduin toisen tutkinnon lopettamaan kesken niin että puuttu viimeinen harjoittelu ja syventävä jakso(koulussa opiskellessa siis yhteensä 12viikkoa) niin ihminen jolta kysyin itselleni oppisopimuksella tuon loppuajan (teen sitten 1/2v alan työtä oppisopimuksella 90% palkalla, samaan syssyyn kuuluu 4kk koeaika ja saan suoraan vakipaikan (tämä ko työnantaja on sama jolla tein koulussa ollesa ekan erikoistumisharjoittelun)