Paljonko palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jupiter"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jupiter"

Vieras
Mikä mielestänne kohtuullinen kk-palkka vastuullisesta toimistotyöstä, jossa pyöritetään koko firman hallinnollisia yms. Asioita? Työ sisältää paljon rutiineja mutta myös työnkuvaan kuuluu strategisissa päätöksissä mukana olo. 40 h/vk ja koulutus maisteri. Kiitos etukäteen mielipiteistänne!

Riippuu paljon firman koosta ja monesta muusta asiasta kuten sijainti. Pikkufirma maakunnassa 2500-3000, iso firma pk-seudulla reilu 3000. Titteli lienee kuitenkin assari?

Et kehtaa? Tuo on naisten ongelma. Minä huonommin koulutettu mies kehtasin pyytää 4700 ja sain sitten neuvoteltua tuon summan, niin miksi sinä et kehtaisi? Turhaan naiset itkevät miehiä huonompia palkkoja kun eivät itse halua asiaan mitenkään vaikuttaa.

No kyllä kehtaat, itse sanoisin 5000 tavoitepalkka, alkupalkka minimi 4700. Kannattaa oikeasti pyytää, korkeintaan siitä sitten keskustellaan. Se, että naiset saa huonompaa palkkaa kuin miehet samasta työstä, johtuu varmasti enemmän siitä, että he pyytävät vähemmän, kuin siitä, että ovat naisia!

Sanotaan vielä se, että jos tuota työtä hakee kaksi ihmistä sinä ja joku mies. Sinä sanot palkkapyynnöksi 3000€ ja mies 5000€, niin mies saa sen paikan. Nimittäin työnantaja ei ajattele sitä, että säästää sen pari tonnia, vaan sitä että et osaa edes itseäsi hinnoitella, niin miten ihmeessä voisit tehdä yhtiön strategisia päätöksiä. Ei sellaiselle henkilölle voi antaa kuin kahvinkeittämisvastuun, jos ei ole "munaa" itsensä hinnoitteluun.

[QUOTE="Mies";28188136]Sanotaan vielä se, että jos tuota työtä hakee kaksi ihmistä sinä ja joku mies. Sinä sanot palkkapyynnöksi 3000€ ja mies 5000€, niin mies saa sen paikan. Nimittäin työnantaja ei ajattele sitä, että säästää sen pari tonnia, vaan sitä että et osaa edes itseäsi hinnoitella, niin miten ihmeessä voisit tehdä yhtiön strategisia päätöksiä. Ei sellaiselle henkilölle voi antaa kuin kahvinkeittämisvastuun, jos ei ole "munaa" itsensä hinnoitteluun.[/QUOTE]

Naisena olen hyvinkin samaa mieltä. Haastattelussa alkaa kyllä heti miettiä syitä, jos joku hinnoittelee itsensä ihan alakanttiin. Eikä sekä ole mikään työsuhteeseen johtava tekijä. Liian korkeasta toiveesta sen sijaan voi aina käynnistää neuvottelun.

Itse olen kyllä osallistunut myös rekrytointeihin ja kyllä ne "liian" ylös itsensä hinnoittelevat rajataan jo ennen haastatteluja pois, jos ei siis toive suhteessa työn vaativuuteen, jos siis pyydetty jo hakemuksessa palkkatoive. Olisiko vielä muita, joiden oma työ vastaisi kuvausta tms.?

No tuosta kuvauksesta ei vielä hirveästi voi sanoa. Pitäisi tietää vähän tarkmmin työtehtävät ynnä muut. Ja kyllä sinun pitäisi sitten osata itsesi hinnoitella jos olet rekrytointeihin osallistunut rekrytoivana osapuolena. Mutta kyllä ylemmät toimihenkilöt PK-seudulla sen yli neljä tonnia ottavat, jos työ on vähänkään vastuullista.