Paljonko pitää olla rahaa jos muuttaa PK-Seudulle vuokralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä lähden stadiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä lähden stadiin

Vieras
Jos päättäisin muuttaa Stadiin vuokra-asuntoon jonka vuokra olisi noin 700-800 euroa kk, niin paljonko tulisi olla " muuttokassaa"

Olisiko vuokravakuus + 2 kk:n rahat sopiva summa? eli joku 1800 vuokravakuuteen ja paritonnia 2 kk:n elämiseen ennen kun sossun ja Kelan rahat alkaa siellä juosta ... tai juokseehan työmarkkinatuki vaikka muuttaa mutta asumistukea ja sossunrahaa joutunee ottaa.

Jospa jäisit sinne landelle, ettei taas tule näitä sossuelättejä lisää tänne pk-seudulle. Aivan ensiksi ehdottaisin etsimään työpaikan, koska täällä ei sossurahoilla ja tuilla elä.

Vuosia sitten eräs tuttuni muutti täältä pieneltä paikkakunnalta Vantaalle ja kotipaikkakuntamme sosiaalitoimisto maksoi hänen ensimmäisen kuukauden kulunsa uuteen paikkaan ja antoi myös sen vuokravakuuden jotenkin, todennäköisesti ei antanut vuokravakuuteen rahaa vaan jonkun maksusitoumuksen tms.

Tämä tuttu oli täällä ns. sossun vakiasiakas ja varmaan mielellään maksoivat hänet täältä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä saa;30696320:
Kyllä niitä asuntoja työtönkin saa jos on käteistä vuokravakuuteen ja LUOTTOTIEDOT KUNNOSSA sekä ajoittaa asunnonhaun oikeaan aikaan - oppilaitosten kesälomiin.

Aika vaikeeta kun tarjokkaita on paljon. Harvemmalla työttömällä on rahaa edes vakuuksiin. Jos mä vuokraisin niin haluisin kyllä nähdä tiliotteen että paljon sitä rahaa on. Kalliimmilta alueilta ihan mahdotonta kun ei ne asumistuet riitä ja sossurahaan pitää olla rahaton.

Me otetaan ainakin aina meidän vuokralaiset Vuokraturvan kautta Hgin kantakaupungin alueella sijaitsevaan sijoitusasuntoomme. Ne tsekkaa vuokralaisten kuukausitulot ja valitsee hakijoiden joukosta sopivan/sopivat meidän puolesta. Mitään sossuihmisiä ei koskaan tule valituksi, kun aina on runsain mitoin tarjolla niitä työssäkäyviä :) .