Paljonko pitäisi maksaa hoidosta työpäivän ajalta sukulaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duunari

Vieras
Olen yh ja aloitan osa-aikaisen työn. Päivät on norm 8h pitkiä mutta niitä on harvakseltaan. Paljonko maksaisitte siskolle vuoden ikäisen hoidosta? Jos itse saa käteen per pv noin 50-60??

Alkuperäinen kirjoittaja Jamina:
40-55? päivä, mutta maksa mitä sisko haluaa.
Vähintään tuo 40? päivässä.

Vain mun mielipide.

Vähintään 40e lapsenvahdille, kun itse tienaa 50e. Kannattaako painaa 8 tuntia töitä kympillä?

no 50e PÄIVÄ palkasta ei kyllä kauheesti hoitajan palkkaan jää...:/ Siis jos mä hoitaisin 1vuotiasta 8h päivässä niin kyllä vaatisin 50e päivästä..kannattaa miettiä jäätkö kuitenkaan tarpeeksi voitolle tosta työstä

Saako sen kelan yksityisen hoitotuen jos on osa-aikaisessa työssä? Ei selvinnyt kelan sivulta. Ja tietääkö joku paljonko se on? Se vois avittaa asiaa jos sen lisäksi maksais sit jotain tuollaista pientä.

15 eurosta siskolles jäis tuntipalkaksi alle 1,9e... MUSTA henk. koht ainakin tuntuisi että käytän hyväkseni siskoani jos maksaisin tollasta palkkaa, mutta mä olenkin mä ja sä olet tietysti sä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kääk :) minä kun mietin jotain 15-20? pitänee miettiä töissäkäynnin kannattavuutta uudelleen tai toivoa että sisko on samoilla linjoilla...

Mä hoitaisin mun siskon lasta silloin tällöin ihan ilmaiseksi, jos hän hoitoa tarvitsisi. Olisi kiva saada sitten joskus joku pieni muistaminen, vaikka viinipullo, mutta rahaa en haluaisi, kun hoito olisi satunnaista :)

eiköhän tää oo näitä asioita mistä eri perheet ja suvut ajattelee eri tavalla. eli juurikin niin että toiset hoitaa ehdottomasti vaikka ilmaseks ja on jo kympin päiväpalkasta tyytyväisiä ja toiset vaatii sen vähintään 50 euroa vaikka ois oman siskon lapsi. mul ei tulis mieleenkään että joku tuttu maksais mulle noin paljoa. eri asia sillon jos ihan yhtäkkiä pyytää vvaikka yöksi hoitamaan tai jos se hoitaja joutuu hirveesti omista tekemisistään tinkimään. siltikin kyllä 20e ois mulle aivan täysin riittävä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, kyseessä ois pari - ehkä max 4 pv per kk. Muulloin hoito järjestyy isovanhemmille ilmaiseksi.

Apua...

?
Isovanhemmat ovat itse tätä ehdottaneet. Ja töitä on kuukauden aikana siihen malliin että lapsi on heillä hoidossa ehkä 5-6 päivää.

Jotenkin tuntuu että menisin mieluummin töihin kuin sossun luukulle, jos vain se mahdollista olisi :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, kyseessä ois pari - ehkä max 4 pv per kk. Muulloin hoito järjestyy isovanhemmille ilmaiseksi.

Apua...

?
Isovanhemmat ovat itse tätä ehdottaneet. Ja töitä on kuukauden aikana siihen malliin että lapsi on heillä hoidossa ehkä 5-6 päivää.

Jotenkin tuntuu että menisin mieluummin töihin kuin sossun luukulle, jos vain se mahdollista olisi :/

Oletko selvittänyt milla hinnalla sinulle irtoaisi kunnallinen hoitopaikka? Mä en kehtaisi vaivata isovanhempia ja siskoa.

No ootte tekin... onhan se nyt maailman normaalein asia, että isovanhemmat haluaa olla omaksi huvikseen 5-6 päivää kuussa lapsenlapsen kanssa! Tuskin on heille vaiva! Mun äiti ainakin ajaa 150km päästä joka viikko päiväksi poikaani katsomaan ihan huvikseen, vaikkei ole hoidon tarvetta. Siskoa mulla ei ole, joten siihen en osaa kommentoida :)

En ole selvittänyt kunnallisen hoitopaikan hintaa. Koska työ on osa-aikainen, työmäärä tulee vaihtelemaan kuukausittain.
Haluan olla lapseni kanssa jokaisen töiltä liikenevän hetken niin kauan kuin se vain mahdollista on. Muutenkin tuntuu että sydäntä jo rinnasta irti revitään kun joutuu olemaan monta päivää kuukaudessa erossa noin pienestä.
Onneksi perheeni on kuitenkin vissiin eri mallia kuin monella kysymykseeni vastanneella, ovat itse ilmaisseet halukkuuden hoitaa lastani ja kyselin tosiaan vain osviittaa mitä ehdottaa siskolle. Eiköhän me sopuun tästä päästä.
Kiitos vaan kaikille :)

Minä katoin siskoni lapsia ilmaseksi 2 päivää viikossa kahden kuukauden ajan.
Mitään palkkaa en pyytänyt. Mielellään minä siskon tyttöjen kanssa olen. :heart:
Itselläni oli tuossa yhessä vaiheessa että oli 3päivää viikossa reilu kuukauden ajan töitä. Appiukkoni katto poikaa ihan mielellään sen ajan.

Mut voihan olla että ei ap:n sisko pyydä paljon palkkaa.. Mutta jos se pyytää jotain 40? päivä niin kannattaa ettiä joku muu hoitaja tai sitten olla menemättä töihin. Siis jos sulla itellä on 50? päivä.

Yhteistyössä