Hae Anna.fi-sivustolta

Paljonko rahaa 2vko:ksi Thaimaahan?

Viestiketju osiossa 'Thaimaa' , käynnistäjänä maassa maan tavalla, 30.03.2007.

1. Emma(*) Vierailija

Kuten Paukahdus sano. Se on itsestä ja omista haluista kiinni.

Olen nuorempana ollu turhankin pihi ja säästäväinen rahoista, mutta nyt on motto: "paikan päällä kulutukseen ainakin saman verran rahaa kuin itse matka maksaa...". En silti pröystäile, mutta jos ei tarvi lomalla joka asiassa laskea onko varaa, niin on myös vanhempana hienoja kokemuksia ja muistoja eletystä elämästä.

Usein kyllä käy niin, että tuon aika paljon Batheja / Euroja kotiin, eli en saa kulumaan kaikkea mukaan ottamaani rahaa. Jep otan kaiken käteisenä mukaan, niin ei tule Visa-laskuja sitten myöhemmin + on seuraavan loman kassassa jo pesämuna...

Miten rahat kasaa. En polta tupakkia, niin jää kummasti säästöön. Aurinkosäästöllä saa 6% matkan hinnasta vielä pois ja joka kuukausi tulee pakosti säästettyä matkamaksu.

2. että sellaista Vierailija

Ensin viikko keskellä, ei mitään, edes syötävää.
    Banaaneilla elelin.
    Toinen viikko Phuketissa ja karmee paskatauti, joten en pystynyt syömään mitään.
    Kiloja meni neljä.

3. tokuri Vierailija

oltiin viikko samuilla ja viikko pattayalla. meillä meni kaikilla jotain 1500-1700e per henkilö.. ei muistaakseni hulluna törsätty tai mitään ryypättiin noin joka toinen päivä ja muutama nainen oli sillon tällön

4. Kateellinen Vierailija

"ja muutama nainen oli sillon tällön"

Ilmankos rahaa paloi!

Nm kateellinen, koska vaimo mukana:)

5. Kyllä täällä kans kateeks käy, kun muut saa maksaa seksistä, kun ite saa vaan ilmaseks. Huorissa käynti kunniaan. Upeaa.

6. alla van hanukon Vierailija

Ihan oikeasti, mihin saatte tälläisia summia (yli tonni / hlö) kulumaan kahdessa viikossa? Olen kuvitellut thaimaassa kaiken olevan halpaa. Vrt palasin juuri kreetalta ja rahaa meni 1200 / 2 henkeä / 2 vko. Mistään ei tingitty, joka ilta syötiin ravintolassa, autolla kierreltiin saari ympäri jne.

7. oejifoe Vierailija

Eiköhän se paljon on myös matkakohteesta kiinni se rahan meno. On Bangkokissa houkutuksia ihan eri tavalla kuin vaikka kuolleessa Rayongissa. Jos on tottunut ostamaan laadukkaita ja AITOJA merkkituotteita matkoilta, nahkalaukkuja, kenkiä, mp3soittimia, dvdsoittimia. Kyllähän näihin raha palaa toisin kuin ravintolassa syöntiin jossain perähikiällä risubaarissa.

8. ...jos sitä on, mitä ihmeen ylpeilyä se vaatii?

Olen varautunut selviytymöään Bangkokissa pari viikkoa syksyllä vajaalla 1000 eurolla/ kaksi henkilöä. Sisältäen ostokset, joita tulee varmasti tehtyä. Sekin on jo iso lovi meidän pussissa.

Keskipalkkaisuutta n. 3000 euroa ei vielä toistaiseksi ole kriminalisoitu, vaikka yllä olevasta viestistä voisi niin päätellä.

Aiomme matkustaa vastakin ja elämme myös matkojen ulkopuolella. Säästeliäästi. Mitään soittimia en tarvitse ja merkkituotteetkin voin jättää väliin. Pääasia, että pidän jostain tuottesta, merkistä viis.

9. epkep Vierailija

No jos huomasit niin edellinen kysyi MIHIN SAATTE RAHAA KULUMAAN niin vastasin MIHIN SITÄ KULUU. Ei tässä kukaan ylpeile rahan tuhaluksella enkä väittänyt että itselläni rahaa tällaiseen välttämättä menee. Mutta saahan sitä rahaa kulumaan Thaimaassakin. Siittä vaan jokainen tuhlaamaan tai säästämään ei oikeestaan kiinnosta paskaakaan. Tais vaan osua köyhistely omaan nilkkaan.

10. Et tainnut itse osata lukea tekstiä. Totesinhan, että köyhyys ei toistaiseksi ole rikos, vaan sitä voi olla ihan avoimestikin. Käsittääkseni en kuitenkaan ole varsinaisesti köyhä, vaan pienituloinen. Siinä ei ole mitään salaamista, koska se näkyy minusta päälle ihan päivittäin ja totean usein ihan realistisesti, ettei tähän tai tuohon ole varaa.

Ihmettelen sitä mentaliteettia, että lomalla pitäisi pistää kaikki rahat likoon. Meitä jotka elämme suht säästeliäästi kesät talvet, jotta elämää ja matkoja olisi vastakin eikä tarvisi silti kituuttaa ja laskea joka euroa, mollataan aina matkakeskusteluissa.

Mielestäni mielekkäämpää olisi keskustella siitä, miten voit säästää lomalla tinkimättä kuitenkaan laadusta.

11. extaikku Vierailija

Jos et tee ostoksia, etkä ryyppää ravintoloissa, Thaimaassa pärjää aivan mainiosti päivän 5 eurolla, jopa kaksikin henkeä. 2 viikossa siis reilusti alle 100 euroa. Tuokin on jo thaimaalaisen 3 kuukauden palkka. Joku voi tietysti olla palkoista eri mieltä, mutta muista, olet turistipaikoissa ja siellä thaikun tienaamia 'suuria seteleitä' riittää vain niin kauan kuin mm. sinä niitä sinne jakelet.

Pari vuotta ja Thaimaa on aivan yhtä kallis kuin Kanariansaaret.

Joku oli ostanut aitoja aurinkolaseja Thaimaasta? Ehei, ne ovat kaikki kopioita, eli väärennöksiä. Älkää nyt ihmeessä menkö maksamaan mistään summia, joita ei tavallinen thaimaalainenkaan maksaisi, tai kykenisi maksamaan, sillä silloin kyseessä on aina 'kusetus'.

12. oejifoe ja epkep Vierailija

Et tainnut itse osata lukea tekstiä. Totesinhan, että köyhyys ei toistaiseksi ole rikos, vaan sitä voi olla ihan avoimestikin. Käsittääkseni en kuitenkaan ole varsinaisesti köyhä, vaan pienituloinen. Siinä ei ole mitään salaamista, koska se näkyy minusta päälle ihan päivittäin ja totean usein ihan realistisesti, ettei tähän tai tuohon ole varaa.

Ihmettelen sitä mentaliteettia, että lomalla pitäisi pistää kaikki rahat likoon. Meitä jotka elämme suht säästeliäästi kesät talvet, jotta elämää ja matkoja olisi vastakin eikä tarvisi silti kituuttaa ja laskea joka euroa, mollataan aina matkakeskusteluissa.

Mielestäni mielekkäämpää olisi keskustella siitä, miten voit säästää lomalla tinkimättä kuitenkaan laadusta. [/quote]

Siis miten tämä keskustelu meni SUN köyhyyden puimiseen, kun kyse oli siitä mihin rahat saa Thaimaassa tuhlattua? Edelleenkään nämä kaksi asiaa eivät liity mitenkään toisiinsa. En mitenkään ole väittänyt että olisi hienoa tuhlata tai kituuttaa. Miksi otit henkilökohtaisesti sen kun kirjoitin mitä kaikkea voi ostaa Thaimaasta? Minä en ole sanonut, että köyhyys on rikos. Tuskin Suomessa kukaan joka matkustaa Thaimaahan on köyhä? Köyhyys mitataan käsittääkseni hieman eri tavalla. Säästä sinä talvet, minä en mollanut köyhiä tai säästäväisiä ennen kuin aloit ruikuttamaan omista rahoistasi. Muistaakseni edelleenkin vain vastasin mitä voi Thaimaassa ostaa ja mihin rahaa kuluu eli tähän kysymykseen:

alla van hanukon:
    Ihan oikeasti, mihin saatte tälläisia summia (yli tonni / hlö) kulumaan kahdessa viikossa? Olen kuvitellut thaimaassa kaiken olevan halpaa.

Näin vastasin:

oejifoe:
    Eiköhän se paljon on myös matkakohteesta kiinni se rahan meno. On Bangkokissa houkutuksia ihan eri tavalla kuin vaikka kuolleessa Rayongissa. Jos on tottunut ostamaan laadukkaita ja AITOJA merkkituotteita matkoilta, nahkalaukkuja, kenkiä, mp3soittimia, dvdsoittimia. Kyllähän näihin raha palaa toisin kuin ravintolassa syöntiin jossain perähikiällä risubaarissa.

Kirjoitin että rahan meno johtuu matkakohteesta ei SINUN tuloistasi. Lukisitko viestini tarkkaan?
    Otsikkoni ilmeisesti oli provosoiva ja osittain kyllä tarkoitettu vitsiksi. Turha vetää hernettä nenään jos ihmiset ostaa merkkituotteita Thaimaasta. Aina löytyy sinua köyhempiä ja rikkaampia. Elämä vain on sellaista. Minä en tätä jankuntusta enää aio jatkaa.

13. Siis miten tämä keskustelu meni SUN köyhyyden puimiseen, kun kyse oli siitä mihin rahat saa Thaimaassa tuhlattua? Edelleenkään nämä kaksi asiaa eivät liity mitenkään toisiinsa. En mitenkään ole väittänyt että olisi hienoa tuhlata tai kituuttaa. Miksi otit henkilökohtaisesti sen kun kirjoitin mitä kaikkea voi ostaa Thaimaasta? Minä en ole sanonut, että köyhyys on rikos. Tuskin Suomessa kukaan joka matkustaa Thaimaahan on köyhä? Köyhyys mitataan käsittääkseni hieman eri tavalla. Säästä sinä talvet, minä en mollanut köyhiä tai säästäväisiä ennen kuin aloit ruikuttamaan omista rahoistasi. Muistaakseni edelleenkin vain vastasin mitä voi Thaimaassa ostaa ja mihin rahaa kuluu eli tähän kysymykseen:

alla van hanukon:
    Ihan oikeasti, mihin saatte tälläisia summia (yli tonni / hlö) kulumaan kahdessa viikossa? Olen kuvitellut thaimaassa kaiken olevan halpaa.

Näin vastasin:

oejifoe:

Kirjoitin että rahan meno johtuu matkakohteesta ei SINUN tuloistasi. Lukisitko viestini tarkkaan?
    Otsikkoni ilmeisesti oli provosoiva ja osittain kyllä tarkoitettu vitsiksi. Turha vetää hernettä nenään jos ihmiset ostaa merkkituotteita Thaimaasta. Aina löytyy sinua köyhempiä ja rikkaampia. Elämä vain on sellaista. Minä en tätä jankuntusta enää aio jatkaa.
    [/quote]

Tuo toinen jonka nimimerkki ei jäänyt mieleeni kirjoitti ihan asiaa. Sinä et.
    Sinä nimittäin et keskustele, vaan hoet yhtäsamaa ja halveksit avoimesti toisia keskustelijoita. Ilmeisesti halveksit ylipäänsä toisia ihmisiä? Itsetuntosi ei liene aivan kunnossa.

Bangkokissa todellakin voi kuluttaa rahaa paljon taikka tulla toimeen vähällä, tässä ei ole mitään uutta. Siksi on vaikea sanoa, paljonko rahaa pitäisi ottaa mukaan tai millaiseen kulutukseen pitäisi varautua.

Itse sanoisin, että n. 50 euroa/päivä/henkilö on sopiva summa. Bangkokissa ei oikeastaan rahaa kulu kuin siirtymiseen paikasta toiseen ja syömiseen ja kummatkin ovat halpaa hommaa. Itse en käytä alkoholia lainkaan enkä välitä missään ravintoloissa istumisesta pyntättynä, vaan syön katukeittiöistä matkalla ja eikun menoksi. Tuohon 50 euroon mahtuu siis jo ostoksiakin ja sisäänpääsymaksuja yms.

14. srtj Vierailija

Väitätkö sinä ettei esim. Bangkokissa ole miljonäärejä, jotka haluavat laadukkaita, aitoja tuotteita?? Menehän ja asu siellä Thaimaassa seuraavan kerran silmät auki, niin ehkä totuus paljastuu sinullekin...Kyllä sieltä saa ihan aitojakin tuotteita, kunhan vaan menee oikeisiin paikkoihin!!

15. tiiiiiiip Vierailija

Me ukkoni kanssa saamme 2 viikon matkalla yhteensä menemään n. 1.000 €. Nautimme lomastamme emmekä ns. laske rahoja. Tosin emme pidä syömisestä ns. hienoissa paikoissa, koska emme jaksa tälläytyä iltaisin. Syömme ns. muovituolipaikoissa ja paikallisten paikoissa, niihin voi mennä shortseilla ja t-paidalla. Me myös molemmat tupakoimme, joten siihenkin menee rahaa jonkin verran (tosin tupakka-aski siellä maksaa 1-2 euroa, joten halpaa on). Kaljaa juomme ruuan kanssa ja hotellilla on yleensä se rommipullo, jota kokikseen lantrataan. 2 viikon matkalla on yleensä tehty 2 retkeä. Retket otetaan paikallisilta matkanjärjestäjiltä, koska ovat yleensä kolmanneksen siitä mitä suomalaiset matkanjärjestäjät pyytää. Tuohon 1.000 euroon ei sisälly räätälillä teetettyjä vaatteita, mutta kaikki muut tuliaiset kyllä.

Nyt ollaan parina viime vuonna oltu 3 viikon matkoilla. Silloin kahdelta hengeltä on rahaa mennyt n. 1.500 €.

Eli karkeasti voi sanoa, että kahdelta menee viikossa 500 € ja silloin voi nauttia olostaan, syödä hyvin, ottaa vähän paukkujakin, tehdä retkiä ja ostaa tuliaisia.

Meillä on lisäksi ollut masteri joukossa, jos rahat ei satu riittämään, koska sellainen loma on kurjaa jos pitää ruveta laskemaan päiviä ja rahoja että riittääkö ne.

Ollaan myös ns. palkansaajia, ei mitään miljonääriä, mutta lomalla on myös kiva ottaa ihan rennosti, eikä nuukailla joka asiassa. Mutta emme tosiaan viihdy missään hienostopaikoissa, emmekä tykkä snoppailla. JOten kai se loman rahanmeno riippuu vähän kunkin elämäntyylistä ja tavasta käyttää rahaa.

Nauttikaamme kukin tyylillämme!

16. 50 e/pvä Vierailija

Kuulostaa hyvältä arviolta 50 e/pvä. Itseltä meni noin 500 e tuliaisineen ja retkineen kahdessa viikossa BKK-Samui reissussa. Ruokailut tavallisissa paikoissa ja retket 2 kpl paikallisilta. Ja eipä kovasti tarvinnut nuukailla vaan ihan tavallista menoa. Ja keskituloiselle tiedoksi, Suomessa palkansaajan keskipalkka on noin 2500 e/kk eli valitettavasti olet paremmin ansaitsevassa puoliskossa. Mutta älä jatka enää juttua rahoistasi ja köyhyydestäsi, please.

17. tosivaksi Vierailija

kyllä tonni kuukaudessa riittää ihan kivasti , ainakin mulla riittää.siinä on asuminen mukana,

18. Rytsölä Vierailija

Säästäkää suomessa, tuhlatkaa Thaimaassa!

19. extaikku Vierailija

On Banglokissa miljonäärejä, mutta sielläkö sinä lomasi vietät ostellen sitä, minkä saat tullivapaana mistä hyvänsä halvemmalla, pitkämatkalainen kun olet?

On asuttu silmät auki ja kiinni niin monta vuotta, ettei kerranvuodessa-lomailijan pitäisi avata suutaan lainkaan näissä asioissa.

20. extaikku Vierailija

Kun täällä puhutaan thaimaalaisittain aivan älyttömistä käyttösummista, niin kertokaapas sitten, mihin ja kuinka paljon mihinkin sitä rahaa sai tungettua maassa jossa periaatteessa mikään ei vieläkään maksa mitään.

Mitä maksoitte ruoista ja missä?
    Paljonko liikennevälineisiin meni? Kulkuväline?
    Tuliaisia, hintoja, mitä ja mistä?

Tuossa alkuun. Katsotaan sitten millä minä ne ostan.

21. 50 euroa/päivä Vierailija

En olisi maininnut tulojani hieman yli kolme tonnia kuussa muuta kuin osoittaakseni realistisesti, millaista väkeä tällä palstalla liikkuu, mitkä ovat mahdollisuudet kuluttaa jne. Kun tuntuu, että täällä ei olla köyhiä eikä kipeitä. Kuitenkin minä ja kaltaiseni keskituloiset todellisessa elämässä katsomme mihin rahaa matkoilla pistetään.

Miksi matkalla pitäisi heittää järki kaivoon ja tuhlata niin, että napa narskuu?

Vai onko niin, että ihmiset tuhlaavat - ja ehkä matkustavatkin - vain omassa mielikuvituksessaan? Joka tapauksessa minulla on seuraava matka varattuna.

22. Paukahdus Vierailija

Safkat riippuu ostetaanko torilta ja kokataan itse,vai käydäänkö ulkona.Itse tehtynä ehkäpä n. 200 THB/pv/2 hlöä.Ulkona syödessä n. tuplat.
    Kuukauden skootteri 3000 THB.BKK-Pattaya-BKK taksilla(laiska kun olen)2500THB
    Condo 8000 + sähkö/vesi n. 1000= 9000THB/kk.
    Kauheasti en rahtaa tavaraa himaan,yleensä jos jotain niin käyttökamaa,kledjuja malliin Pratunam market,Tesco,joskus urheiluliikkeistä jotain......paha sanoa summaa.
    Viimeksi törsäsin,ostin tennismailan+kassin 9500 THB
    Eli karkeesti kiinteät kulut n. 650,-/kk kahdelta.Sitten jos alkaa ryyppäilemään+shoppailemaan,vain taivas on rajana....
    Tossa mun raakaversio.

23. fa'l'angi Vierailija

Supermarketeistako ostat eineet kotona valmistettavaksi?

Ulkona 2 henkeä max. 120 THB/pv ja kotona n. puolet siitä.

Tietty voidaan mennä farangien ruokapaikkoihin ja maksaa samoin kun sinä ja paljon enemmänkin, mutta kun ulkomailla ollaan, halutaan syödä paikallisesti.

24. Matkaaja25 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen menossa Phuketiin enkä oleta, että kaksi henkilöä saa syötyä 120 THB/pv. Jos käyt syömässä päivällä kerran ja illalla toisen niin sillon annokselle tulisi hintaa 30 bahtia kerta ja se ei pidä paikkaansa, ainakaan Phuketissa. Jostain syrjäisimpien kylien bambumajoista en tiedä. Käsitykseni mukaan thaikku safkat maksavat turistialuiella yleensä noin eurosta kolmeen euroon, joka ei sekään paha ole. Toki jostain katukeittiöstä voi saada 30 bahtin hintaan jonkin pienen purtavan, mutta niitä saakin sitten vetää useampia, että ei tarvitse loppupäivää nälässä kärvistellä.

Enkä ymmärrä tuota asennetta, että matkalla ei saisi muka syödä länsimaista ruokaa. Vaikka itse tykkään syödä/kokeilla paikallisia ruokia ja niin aina teenkin niin on myös ihmisiä jotka eivät kerta kaikkiaan pidä niistä ja syövät siksi tutumpia ruokia. Esimerkkinä oma äitini joka ei kertakaikkiaan saa alas maustettua ruokaa. Hänelle maustettuja ovat myös kaupan pikaruuat:). Ja pitäähän sitä aina välillä saada kunnon härän sisäfile, joka on mielestäni parasta sapuskaa jota tällä pallolla saa.

25. Paukahdus Vierailija

Eli siis koko päivän ruokailut,aamupala,kevyehkö lounas ja illallinen yhteensä 120 THB/2 hlöä??? Joten yhden ruokailun hoidat 20THB/kärsä ja juot hanavettä,ilmeisestikin.Aika fakiiri olet,onneksi olkoon.
    Ja kyllä,joitain tuotteita käyn ostamassa supermarketeista,esim foodlandista,mutta tuoretavarat kuten kala,katkaravut,kasvikset yms. torilta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri