Hae Anna.fi-sivustolta

Paljonko rahaa joululahjoihin ?

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä Kiinnostunut, 14.12.2005.

1. Kiinnostunut Vierailija

Minua kiinnostaisi, paljollako n. suurinpiirtein ostelette joululahjoja ?
    Itselläni tähän mennessä kulunut n. 280 € ja vielä pitäisi jotain pientä ostella, että n. 300 € on varmaan loppusumma.
    Lahjoja saavia henkilöitä on 6.

2. + Vierailija

En uskalla edes ajatella paljonko rahaa menee,lapsia joille lahjoja pitäisi ostaa on 7 + omia 3,+isovanhemmat+kummit!

3. j Vierailija

Varmaan yhteensä max. 80 e, josta 60 euroa poikaystävän lahjaan.

4. Maisa Vierailija

Tämä kiinnostaa minuakin! Kun luen ja kuulen joululahjavinkkejä, ihmettelen aina, kenellä on varaa antaa lahjaksi esim.500 euron espressokeitintä.

Sisarusten 2 lasta saavat n.6 euron pikkupaketit (2-vuotiaat), kummipojan lahjaan meni 20. Miehelle: n.30, molemmille omille lapsille n.50 euroa. Äidille 15 euroa. Lisäksi kahdelle kaveriperheelle pienet korit itseleivottua ja lapsille kirjat, tulevat maksamaan jotain 15 euroa. Kaikkiaan siis noin 200 euroa.

5. Naukuva perse Vierailija

6. mii Vierailija

noin kymmenen lahjaa ostan, jokaiseen lahjaan 5-15e.

7. Tea Vierailija

Aika vähän menee rahaa: vanhemmilleni vien jonkin joulukukan (sanovat aina että eivät halua mitään tavaraa, suklaata yms.), ja kukan hinta on yleensä n. 15-20 euroa. Mihelleni ostan jotakin pientä, ja aina jonkin tietyn tavaran jonka tiedän hänen haluavan. Yleensä tähän menee rahaa n. 40 euroa (esim. jokin levy ja kirja). Anopille ostamme miehen kanssa puoliksi jotain liittyen asiaan jota hän keräilee, hintana n. 20 euroa. Eli itse selviän joulusta n. 60-80:lla eurolla.

8. duu Vierailija

lahjoihin saa kyllä menemään aivan liikaa rahaa!!

tähän asti olen käyttänyt noin 250e ja vielä on menossa ainakin toinen mokoma... huh huh.

9. J Vierailija

Varmaankin joitan kymppejä on mennyt lapsen lahjoihin meni ehkä noin 28 € ja muihin muutamaan ehkä saman verran yhteensä.

10. Hanna Vierailija

Nyt on mennyt joku vajaa 100e, ehkä viiskymppiä vielä kuluu. Ostan miehelle, vanhemmille, siskolle ja kummitytölle. Kummitytön lahjat lohkaisevat eniten.

Olen kanssa aina ihmetellyt ketkä ostavat joululahjoiksi taulutelkkareita, videokameroita, kalliita kännyköitä.. Kaipa se joillakin on niin että mitä kalliimmat lahjat, sitä parempi joulu.

11. Miksi ei Vierailija

Kokoperheen lahja, kotiteatteiri 1200 euroa. Ja jotain pientä lisäksi aattona. Teatteri ostettu eilen ja laitettu paikoilleen,
    olisihan siihen tärväytynyt muuten koko aattoilta.
    Miksei muuten voisi ostaa lahjaksi jotain taulutv:tä tai tietsikkaa jos niitä tarvitsee, eipähän tule ostettua kaikkea muuta krääsää ja joutavaa.

12. öffö Vierailija

Ompas kallis kukka. Mä ostin marketista joulukukan 3,50 €.

13. Anni Vierailija

Menee varmaan jotain 400 € paikkeilla.

On jo ostettu tyttärelle ja hänen tyttärelleen vielä ostetaan nukenvaunut. Ja tälle 16-v hevostyttölle ostetaan ratsastutkypärä ja 10 vuotiaalle pojalle kirja kun lukee aika paljon, hänelle on jo ostettu magneetteja iso pakkaus.

Kyllä sitä rahaa menee eikä niitä paketteja niin hirveesti kuitenkaan ole. Tää ainut lapsenlapsi taitaa saada eniten.

14. Kyllä Vierailija

Eipä sitä nuorempana perheettömänä hirveästi rahaa ollut tuhlattavanakaan. Mutta voi tätä nykyistä aikaa näin mummina. Lähisuku vain kasvaa kun kaikilla on omat siippansa jo ja kaikkia haluaa muistaa , saatikka tätä nuorimmaista tulokasta.

Kyllä rahaa menee mutta olen sen verran rajoittanut että ns. hurjien vuosien aika on ohi. Tarkoitan kun kaikki lapset olivat murkkuiässä ja toiveita oli pilvin pimein eikä mitään halpoja. Yhdessä vaiheessa silloin sanotaanko ehkä n. neljän vuoden aikana meni itselläni jo omasta mielestänikin överiksi.

Itse asiaan, minulla tulee menemään 7 henkilön lahjoihin yhteensä ehkä noin 600 - 700 euroa. Oman äitini kanssa mietimme yhdessä mitä hän ja mitä minä ostan että tulee järkeä peliin ja lahjojen määrä pysyy kohtuullisena.

15. Tonttu Vierailija

Kolmisen sataa menee, saajina lapsia 5, nuoria aikuisia 3 (muuttaneet/muuttamassa omiin koteihin lähiaikoina) ja aikuisia 16 (siis sisaruksia, vanhempia jne..)

16. Ap Vierailija

Ostin melko hyvät lahjat per henkilö (n. 50 €), mielestäni rahaa meni ihan riittävästi, paljon halvemmallakin olisi toki selvinnyt, mutta toisaalta halvalla ei todellakaan saa mitään kunnollista enää nykyään. Esim. vaatelahjoissa halpis laatu kestää muutamien kertojen käytön.
    Tuntuu turhalta ostaa jotain rihkamaa tai huonolaatuista, jota kukaan ei tarvitse, pelkästään sen takia, että on jotain antaa.
    Parempi yksi kunnon lahja, jolle on käyttöä ja tarvetta.

Sit vähän asian vierestä, mutta esim. joulukoristeita en ole vuosiin uusinut, minusta vanhat ovat ihan hyviä ja onhan niissä nostalgiaakin jo. Toiset ostaa joka jouluksi uusia palloja, nauhoja yms. sälsää, tuntuu turhalta tuhlaukselta sekin.
    Mutta mukavaa joulunalusaikaa kaikille!

17. Elämä kallis Vierailija

Ostosten hintoja;
    kylpytakit 2kpl a 50 e/kpl
    kirjoja 4 kpl / 25-35 e/kpl
    musiikkia 2kpl/ n.23 e/kpl
    dvd-leffoja 4kpl/ n.20 e/kpl
    tuoksuja 2kpl/45 e/kpl
    jotain pientä pitäisi vielä keksiä, kuten sukkia ja boksereita
    parit kappaleet ja konvehteja tietenkin, mutta onko ne varsianaisia lahjoja, mikesei.
    Että kyllä sitä uppoaa, mutta aloitin ajoissa, niin ei rassaa kertaostoksena kukkaroa niin paljon.

18. : ) Vierailija

Laskeskelin, että n.250€ on mennyt. Saajina on kummilapsia 3kpl, anopit, appi, 3 teinisisarustani (joitten kanssa tänä vuonna sopimus, että jotain ihan pientä, kun yleensä vaihtelemme aika kasat lahjoja), oma lapsi, 2 kaveria ja eno.

Aiempina jouluina on mennyt enemmän rahaa, mutta nyt ""sovin itseni kanssa"", että ei mitään turhaa ja tulihan siinä sitten säästettyä. Ja olen jo hyvissä ajoin syksyllä kutonut sukkia ja alennusmyynneistäkin pari lahjaa löysin komeron nurkkaan joulua odottamaan.

Ja niistä joulukoristeista; kaikkein ihanimpia ovat lapsuudenkodin kuusessa tuikkivat kynttilät ja pallot ja itseaskarrellut koristeet ja ne alkavat olla jo aika vanhoja!
    Ne tuovat sen oikean jouluntunnun.

19. Työtön Vierailija

Huh huh, mitä summia. Mun kuukausitulot on noin 500 € ja miehelläkään ei kovin hyvät ja velkaa on asunnosta ja autosta.

Lahjan saajia on 10 aikuista, puolisolle ei kumpikaan osta mitään. Lapsia 7 ja opettajia 4, joten vaikka kuinka viisaasti yrittää lahjoja ostaa, niin kyllä rahaa uppoaa, mutta keskimäärin 15 € lähisukulaisille ja opettajille noin 4 €/ope.

Onko se loppujen lopuksi tärkeää, kuinka arvokas lahja on, vai kävisikö joku pienempi/edullisempi lahja yhtä hyvin, vai onko se niin, ettei nykyään saa esim. 15 €:lla oikein mitään kunnollista,
    eikä Halpakauppojen lahjoja kehtaa antaa?

20. iitu Vierailija

Laskin summan ja jäin miettimään, että on se kallista.
    Päädyin summaan 621 € ja anopille on vielä lahja ostamatta.
    Lahjat olen ostanut miehelleni, kolmelle lapselleni, äidilleni, ""miniäkokelaalle"", työntekijälleni ja parille ystävälle ja yhteistyökumppanille. Yhteensä 12 ihmistä saa siis lahjan minulta.
    Ja lahjaksi ei lasketa autoa, joka saadaan heti uudenvuoden jälkeen, arvo n. 30 000€

21. elämä on.... Vierailija

Mitä tuossa nyt pikaiseen laskin, niin olen minäkin saanut tuhlattua lahjoihin sen 500e.

Ihan älytön summa kun nyt miettii.

Syksyllä olin ostanut lapsilleni muutaman paketin jo kaappiin kun halvalla on saanut.

Lahjoja minulta saavat ainoastaan omat lapset (2) ja kaksi kummilasta. Mutta se miksi lahjoihin kuitenkin meni noin paljon on se, että lapseni eivät saa lahjoja muualta, joten itse oli kaikki hankittava.
    No aika paljon krääsää mitä ilmankin olisi tullut toimeen, mutta on myös tarpellista kuten luistimet yms...

Mutta jouluhan on vaan kerran vuodessa, ja meillä ei lapset pahemmin muulloin saa uusia leluja kuin jouluna ja synttäreillä...

Rauhallista Joulun odotusta kaikille lukijoille!

22. Rosa Vierailija

Ei ole mennyt kuin vajaa 200 euroa, koska ostan vain kahdelle: anopille ja miehelleni. Ai niin ja koiralleni!

23. Janna Vierailija

Sovimme perheen kanssa ettei lahjoja ostella koivin montaa, kun menemme kylpylään joulun ajaksi. Eli kylpylä 680e, lasten lahjat (4 kpl) 597e, lasten isälle 411e, kummilapsille (4 kpl) 451e ja isovanhemmat yht. 367e.
    Jos en sorru vielä ostamaan jotain ""pientä"" lapsille, tulee tästä varman halvin joulu aikoihin.
    Säästyneet rahat tuhlaan itseeni ja lapsiin.
    Sorry, koira meinasi unohtua, hän saa herkkuluita ja hyvää koiranruokaa purkista, nam, ainakin koiran mielestä1

24. Köyhä Vierailija

Janna, ole onnellinen, kun olet noin rikas, ja tämä on halvin joulusi aikoihin. Laskin kulusi yhteensä 2.506 €.

Minulla menee lahjoihin ja ruokaan n. 500 €, koska enempään ei ole varaa.

25. lilli Vierailija

Mulla menee suurin osa poikaystävän lahjoihin..yht. tällä hetkellä jo 300e..apua.Ja muutaman juttu tekis vielä mieli ostaa..
    Muiden lahjoihin ehkä 200e.
    Eli aika paljon kun kk tulot on sellaset 1300e.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri