Paljonko rahaa kummilapsen joululahjaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostatteko lasten kaikille serkuille joululahjan/nenä, jonkun yhteisen paketin vai ei mitään?

Me on hankittu koko perheelle yhteinen paketti- ei siis serkuille erikseen joululahjoja, ellei olla lapsen kummeja.
Kummilasten lahjat on hinnaltaan ~25€ muutama euro suuntaan tai toiseen.

En osaa sanoa vielä paljon kummityttöni lahjaan menee rahaa kun etsin siihen yhtä juttua vielä... nyt on mennyt n. 20e.

Emme osta lapsemme serkuille mitään, ainoastaan siis kummilapselle ja omalle lapselle lahjoja.

Kummilapselle 20-30e lahja. Kaikki lastemme serkut ovat toistaiseksi tuossa kummilapsemme perheessä ja teemme yleensä niin, että ostamme kummilapselle oman lahjan ja muille serkuille sitten yhteiseksi lahjaksi jonkun perhepelin tms.

Nyt kun olen kotihoidontuella niin kummilapset saavat lahjat arvoltaan 20-30 euroa.
Itsellä on 6 kummilasta ja miehellä lisäksi 2.
Näistäkin kertyy ihan kivasti, lisäksi sitten omat ja sisarusten lapset.

Kummityttöni ovat eri ikäisiä ja en ajattele niinkään summaa kun ostan jotain vaan sitä, että lahja miellyttää saajaa.

11v:n lahjaan meni 50e (huppari, kosmetiikkapaketti ja lahjakortti)
8v:n lahjaan meni 30e (pari kirjaa ja kosmetiikkapaketti)
2v:n lahjaan meni 18e (Eläinlelu ja Duplo-paketti)

Voi vitsi te ostatte kalliita lahjoja!!! Me ostetaan 8:lle aikuiselle lahjat, 7:lle serkulle (lapsia) ja 5:lle kummilapselle, lisäksi kolmelle omalle lapselle ja miehen kanssa myös toisillemme. Aikuisille 3-10e lahjat paitsi omille vanhemmille ostin 40 e lahjat molemmille. Serkuille 3-10e lahjat, kummilapsille 10-15e lahjat, omille 50-100e lahjat, samoin miehen kanssa toisillemme. Tuntuu että aina vaan menee rahaa liikaa vaikka kuink koittaa pihistää. Oon koittanu miehelle sano että omille lapsillekkin riittäisi vähempi, koska saavat muiltakin paketteja, mutta haluaa kuulema ostaa..

Kummilapset saavat kaksi pakettia kumpikin. yhteinen hinta lahjoille on 15.20 euroa. Olen ostanut lahjat jo kesällä alesta, joten niiden oikea hinta olisi ollut 30-40 euroa.
Oma lapsi saa lahjoja multa ja mieheltäni (ei lapsen isä) yhteensä 35.lla eurolla. Nämä myös alesta ostettu.
Lisäksi ostan lahjoja vanhemmilleni, sisaruksilleni, mummoilleni ja tädilleni. Mies ostaa omille sukulaisilleen

Meillä on yhteensä lapsilla lähes 20 serkkua. En pysty enkä jaksa valitettavasti ostaa kaikille. Vain kummilapsia muistan. en nauti shoppailusta ja lisäksi olisi liian kallista lähettää. kaikki asuvat kaukana.

1. kummilapsi tyttö 14 vee: Muumi-joulumuki ja 20 e eli 33 euroa arvo
2. kummilapsi poika 14 vee: Kirja alesta, Muumi-joulumuki ja 20 e eli 38 euroa arvo
3. kummilapsi poika 11 vee: Kirja alesta, Lego-paketti myös alesta, yht. 25 e (Lego puoleen hintaan)
4. kummilapsi poika 9 vee: Lego-paketti alesta, kirja alesta, yht. 18 e (Lego puoleen hintaan)

Toinen kummilapsi saa Lego-Castle kirjan (sisältää legot) ja paidan, hinta yhteensä noin 27e.
Kolmas kummilapsi saa muumimukin ja lautasen, arvo noin 30e.
Vanhin kummilapsi on vielä kysymysmerkki, on meinaan aika nirso neiti :) mutta samaa hintaluokkaa sinnekin.

Lasten serkuille ei ostella, joskus on muistettu jollain pikkujutulla, kuten suklaa-silli tms muuta hauskaa ja halpaa..

Mä oon ostanu kummilapsille 10 euron lahjat. Lasten serkuille ei osteta eikä kyllä muillekkaa ku omille lapsille ja sit kummilapsille. Niin ja miehen vanhemmille ja omille vanhemmille.

Yhteistyössä