Paljonko rahaa ruokaan kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap1

Vieras
Meitä on minä, mies ja taapero. Paljonko teillä samankokoisilla perheillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Pitäisi alkaa säästölinjalle ja laskeskelin, että ruokaan saattaa mennä ihan liikaa.

Meillä menee noin 600-700e/kk, mikä on paljon! Tykätään kokata joka viikko paljon hyviä ruokia ja käydä ulkona syömässä. Ei olla pihistelty, kateltu hintoja.

Jos meinaa syödä jotain muuta kun nakkimakkaraa ja jauhelihaa tai valmiiks marinoituja läskipaloja niin siitä ruuasta joutuu maksaa enemmän..Meillä syödään aika paljon täyslihaa ja asioin lihatiskillä mielelläni joten se kyllä näkyy kauppalaskussa aika paljon..

Ja ei, tää ei ollut vittuilua kellekkään, syödään meilläkin jauhelihaa yms. mut enemmän kokolihaa..

meillä menee n. 500 euroa. valmisruokia emme syö, vaan lähes kaikki tehdään itse. meillä menee valtavasti rahaa lihaan, syömme sitä joka päivä ainakin toisella lämpimällä aterialla. Tavoitteeni on vähentää ruokaan käytettävää rahaa, ruoassa voi säästää mutta silti syödä terveellisesti. lihaa en kuitenkaan kykene jättämään vähemmälle. kun on tottunut siihen, niin kasvisateria jättää kamalan nälän...

Tiedän kokoisenne perheen, jolla rahaa ruokaan menee 800-1000 euroa kuukaudessa. syövät paljon leikkeleitä, noutoruokaa jne. valitettavasti suuri ruokalasku näkyy perheessä kovana ylipainona eikä terveellisen ruoan aikaansaamana hyvinvointina.

Aion ottaa ens kuun tavoitteeksi yhteensä 500e ruokaan plus muihin tarvikkeisiin (shampoot, vaipat, pesuaineet yms.). Täytyy varmaan tehdä jokin lista koko viikon ruoista, mitä valmistaa. En ole ennen hintoja kattellut, niin vaikeeta varmaan. :)

600€ menee ruokakauppaan, meillä kaksi vaippaikäistä eli tuo sisältää myös vaipat. Mies syö lounaan töissä, me muut kaikki ateriat kotona. Suht laadukasta syödään, esim. kotimaista naudan sisäfilettä ostan toisinaan tarjouksista. Siinä pihistelen, että leikkeleet ja juustot on alle 10€/kg hintaluokassa ja jugurtit joko isoja purkkeja tai tarjoustuotteita, ei mitään 0,7€/pikkupurkki luksuslaatuja.

n.400-500 euroa kk ja tuntuu ettei sillä ihmeellistä edes saa... Meitä kolme siis myös. Tyttö on 1v. Tuossa summassa siis vaan ruoka. Meill syödään pääsääntöisesti kana ja kasvisruokia.

meillä mene n.500e kk:ssa ja meitä on me vanhemmat ja 3v ja 1v pojat. mä aina käyn kaupassa ja aina katson hintoja. MUTTA mun pahe on tarjoukset, eli välillä ostan lian paljon kaikkea "turhaa" vaikka halvalla saan. Tarjouksessa on va se, että joskus joidekin kauppojen tarjoukset eivät ole ollenkaan tarjouksia:), eli pitäis tietää hinnat)). tänään esim. ostin broilerin sisäfileitä 4,99 kg(kun normi hinta on yli 12e) ja kreikkälaista jogurtia 1e/kg(2-3e). ostin broiskua neljä pakkausta, yks kokkaan tänään-loput pakkaseen. meilläkään ei oikeastaan syödä marinoitu lihoja, koska molemmat lapset syövät jo normiruoka. mutta siis, jos jättäisin kaikki turhuudet pois, uskoisin että ruokalasku olis n. 350e/kk. niin ja tänään ostin esim. persikan kuutiota liemessä, maksoi 4kpl 1e...))->mutta ilmankin oltais pärjätty

Yhteistyössä