Paljonko säästitte rahaa häihinne / paljonko pienen budjetin häänne maksoivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva morsian?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva morsian?

Vieras
Toiveissa olisi häät 2012 kesänä ( tai 2013, mieluummin tietenkin 2012 :D ) ja tässä olen miettinyt, että mistäs sitä alkaisi pesämunaa em juhlaa varten säästämään?!
Tuntuu että säästöön ei jää muutenkaan mitään :(
kenovoittoa odotellessa taitaa mennä, tahtoisinkin kuulla oletteko kuinka paljon etukäteen säästäneet häitä varten jos itse ne olette maksaneet?

Ruoat pyrittäisiin tekemään itse tai tutun pitopalvelusta osa ( iltapalahäät ).
Kakun tekisin varmaankin itse, kuten kutsukortitkin.

Autoon ei mene rahaa, sellainen löytyy omasta takaa.

Halvan ( ja liian pienen ) juhlapaikan tiedän, joten isompi paikka kustantaisi sen 200-300€ / vkl.
Ravintolahäät olisi helpoin ja monesti halvempi vaihtoehto, tiedän.
Mutta en tahdo sellaisia sillä meille tulisi omat juomat.

Pukua olen katsellut ulkomailta, 200€ saisi sieltä mieluisan :)

En vain osaa hahmottaa, että paljonkohan tarttisi saada säästöön rahaa..
50€/kk jos pihistäisi niin ehtisihän tässä kerryttää noin 600€ joka menisi esim ruokaan ja juomaan, ainakin suurin osa!

Tuttavani on kosmetologi, meikki onnistuisi häneltä halvalla ellei ilmaiseksi.
Kampaukseen menisi varmaan noin 70€.

Noh, tulipas sekava viesti!!

mutta kertokaa omia kokemuksianne teidän häistänne :)
meillä vierasmäärä tulisi olemaan noin 70hlö, uskoisin.

Meidän 70-80 hlön häät maksoi kaikkineen 2500e, siihen kuuluu myös hääkuvaus, kiitoskortit jne. Häämatkaa ei tosin tehty.

Pitopalvelu oli tuttavan, äiti teki hääpuvun, kimppuna oli vain muutama gerbera, hääautona oli oma auto, bändiä ei ollut vaan estradi oli vapaa :)

Oli meidän näköiset häät ja vieraidenkin mielestä mukavat. Tai voihan vieraat kai valehdellakin, mutta kai sekin jotain osoittaa, että viimeiset lähti nukkumaan kuuden aikaan aamulla :D

Meidän häät maksoi noin 7000 euroa, tosin niistä on jo monta vuotta aikaa. Säästettiin rahat noin vuodessa, eli tuommoin 200-300 euroa kuussa kummaltakin. Etkö tosiaan saa ton enempää säästöön, ootte kuitenkin työssäkäyviä molemmat vai ootteko? Jätä vaikka ne kenot kerran viikossa ostamatta niin tekee jo monta kymppiä säästöä sekin :)

Meillä isoin menoerä oli mun hääpuku huntuineen, kenkinene ja tiaroineen (en muista kaikkien hintaa, mutta veikkaan 1200). Juhlat oli seurakuntatalolla (oli joko ilmainen tai todella edellinen), häät oli alkoholittomat, kuvia otti miehen ystävä, kuljettiin itse omalla autolla miehen kanssa.

Ruanlaittoon palkattiin tuttu jolla on leipomo/pitopalvelu, ruokatarvikkeita saatiin paljon miehen vanhempien maatilalta ja ostettiin edullisesti muilta viljelijöiltä. Anoppi leipoi. Meikin ja kampauksen tein itse kaverin avustuksella (hiukset olivat auki niin ei ollut monimutkainen juttu), mulla on itselläni ammattitasoiset välineet ja aineet. Kutsukortit tein itse ja materiaaleihin ja kuoriin ja postimerkkeihin upposi yhteensä kyllä aika uskomaton summa, mutta niitä voi kyllä tehdä halvemmallakin, me panostettiin niihin :)

Sormuksiin meni ehkä 400, häämatkaa ei tehty mutta mentiin hotelliin.

Laittakaa listalle kaikki jutut mitä tarvitsette häihin (auto, kampaus, meikki, ruoka, juhlapaikan koristeet, sun ja miehen vaatteet, bändi?... ) ja miettikää, mitä niistä voi toteuttaa ilmaiseksi, mitä voi jättää hyvillä mielin pois (meillä ei ollut tanssihäitä, niin ei ollut bändiäkään) ja minkä ehdottomasti haluatte ammattilaisen toteuttamana. Sitten alatte kysellä hintoja ja ystävien halukkuutta toteuttaa jotakin :)

No tällä menolla jos jatkuu niin korkeintaan 100€ menee säästöön.. ensi vuoden työtilanne myös miehen osalta täysin auki!
Hyvin jos menee niin häät saa järjestettyä miehen yhdellä tilillä :)

Me tehdään näin päin: ostettiin sormukset, jotka maksoivat yhteensä 1.100 euroa ja häämatka yhteensä 3.700 euroa (lapset lähtevät mukaan) ja jätettiin häät välistä! Maistraatissa 15 min. seremonia. Häät pidämme ensi kesänä. :)

Meillä maksoi 20 hengen häät:

- juhlapaikka 380 €
- ruokailu ravintolassa 700 €
- iltapalat ym. 100 €
- juomat 200 €
- minun sormus 999 €
- miehen sormus 130 €
- minun mekko 18 €
- kampaus 40 €
- meikki 40 €
- korut 15 €
- hääkuvat kiitoskortteineen kuvaamossa 200 €

+ jotain pieniä kuluja, joita en laske varsinaisesti häihin kuuluviksi, koska niillä käyttöä myöhemminkin.

yhteensä 2 972 €

Yhteistyössä