Paljonko sossu avustaa hautajaiskuluissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Äidille oli sanottu että 600 euroa voi saada, äidin tuttava taas kertoo että heille sossu oli kustantanut hautajaiset kokonaan. Paljonko niihin yleensä saa avustusta?? Äidilläkään ei todellakaan olisi ylimääräistä rahaa, eikä isältä paljoa jäänyt, joutuu nyt lainaamaan veljeltään että saa hautaustoimistolle maksettua.. Jos hautajaisiin voi saada vain tuon 600 euroa, ja halvin arkku oli jo 1500 euroa, niin miten ihmeessä köyhät ihmiset, joilla ei ole läheisiä joilta lainata, kustantaa perheenjäsenensä hautajaiset???

Vuokra-arkku ja tuhkaus pahvilootassa. Näin olen itse ajatellut omalta kohdaltani. Joidenkin työpaikkojen etuihin kuuluu hautajaisavustus tai jos henkilö on ollut työelämässä, saattaa Retron kautta saada jotain rahaa.

Niin, ja mitäs niille vainajille tehdään, joilla ei ole ketään läheistä tai sukulaista joka hautajaiset järjestäisi, ja jolta ei itseltä jäänyt rahaa??

[QUOTE="alkup.";22484125]Niin, ja mitäs niille vainajille tehdään, joilla ei ole ketään läheistä tai sukulaista joka hautajaiset järjestäisi, ja jolta ei itseltä jäänyt rahaa??[/QUOTE]

No tottakai kaupunki kustantaa, mutta tosiaan siinä tapauksessa ettei vainajalta tosiaan jää yhtään rahaa.

Jos vainaja on varaton niin kaupunki kustantaa hautajaiset mutta ei muistotilaisuutta, kuolin-ilmoitusta eikä hautakiveä. Ja olipa muuten suuri yllätys miten paljon ihmisen hautaaminen maksaa! Arkku,uurna,hautapaikka,kuljetukset,hauta-vuokra,perunkirjoitus,polttohautaus,lehti-ilmoitus,hautakivi,kahvitus,kukat ym...Kaikki maksaa ihan älyttömästi!

No tuota. mun äidin hautajaiskulut maksoi sossu, mutta se maksettiin ÄIDILLE viimeisenä toimentulotukena. Enkä tosiaankaan tiedä/muista mitä maksoivat. se sisälsi halvan kiven, pienen lehti-ilmoituksen paikallislehteen, arkun (halvimman mitä voi saada, eli sen pahvisen arkun) myös hautapaikan se maksoi 25 vuodeksi ja kaksi halpaa kukalaitetta ( mulle ja siskolle) . esim mitään kahvituksia ymn sossu ei maksanut, jos ne eliishalunnut pitää olis pitänyt oamsta pussista maksaa. Mun äiit oli alkkis, jolle sossu maksoi puhelinlaskut ja vuokrat, loput äitini käytti juomiseen.

ja sisi ensin käytetiin tietty äidin varat, joita ei paljon olut loput tuli sit sossusta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä