Paljonko Suomessa enimmillään elatusmaksut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Äiti on opiskelija, isä kovapalkkaisessa työssä. Jos käräjillä ruvettaisiin elatusmaksuista vääntämään, niin mitä luokkaa ne enimmillään on? En ole itse rupeamassa lapsen isältä enempää nyhtämään (joku tulee kuitenkin siitä syyttämään..), mutta saan kuulla kommenttia, että mies maksaa liian vähän, ja nuo kommentit suututtaa minua, koska mielestäni maksaa ihan tarpeeksi ja näen että oikeasti huolehtii lapsestaan.

Minun käsitys on, että Suomessa ei elatusmaksuilla ketään kuitenkaan ruveta rikastuttamaan. Eli osaisiko joku sanoa, mitä tuollaisessa tilanteessa elatusmaksut suunnilleen, jos vanhempien tuloissa tosi isot erot?

MIKSI näitä samoja asioita kysellään JOKA päivä?? Yhtä monta kertaa saa SAMAN vastauksen, että YLÄRAJAA EI OLE! Kaikki lasketaan lastenvalvojalla ja niihin vaikuttaa MONI eri seikka. Eli jos etä suostuu maksamaan lähivanhemmalle enemän kuin lv:n laskelmat, niin sekin on mahdollista. Eli elarit voi olla vaikka miljoonan kuussa, jos etä haluaa sen maksaa!

ihme kysymys tosiaan. ei kaikki ole köyhää wt porukkaa jotka tappellis satasesta sinne vai tänne. jos rahaa riittää niin voihan sitä maksaa todella vaikka taivaisiin asti jos haluaa.

Sen verran kun katsotaan lapsen elatuksen tarpeeksi. Ei riipu ollenkaan millainen palkka miehellä on. Vaikka eksä saisi 5000e/kk ja lapsen elatuksen tarve on 200e niin eksän ei enempää tarvitse maksaa ellei itse vapaaeht. halua.

Olisiko ne max. sen lapsen kulut puoliksi ja jos etä haluaa maksaa lisää niin on vapaa niin tekemään. Voihan olla että isä kerää tälläkin hetkellä lapselle tulevaisuutta varten pesämunaa.

[QUOTE="vieras";23996585]MIKSI näitä samoja asioita kysellään JOKA päivä?? Yhtä monta kertaa saa SAMAN vastauksen, että YLÄRAJAA EI OLE! Kaikki lasketaan lastenvalvojalla ja niihin vaikuttaa MONI eri seikka. Eli jos etä suostuu maksamaan lähivanhemmalle enemän kuin lv:n laskelmat, niin sekin on mahdollista. Eli elarit voi olla vaikka miljoonan kuussa, jos etä haluaa sen maksaa![/QUOTE]

Minä tarkoitan sitä, että mikä on suunnilleen se enimmäissumma, mikä käräjillä määrätään maksamaan jos tuloerot isot, ja toinen ei vapaaehtoisesti halua maksaa enempää..

[QUOTE="alkup.";23996613]Minä tarkoitan sitä, että mikä on suunnilleen se enimmäissumma, mikä käräjillä määrätään maksamaan jos tuloerot isot, ja toinen ei vapaaehtoisesti halua maksaa enempää..[/QUOTE]

EDELLEEN: Se mikä on lapsen elatuksen tarve!

[QUOTE="Minnimikki";23996600]Sen verran kun katsotaan lapsen elatuksen tarpeeksi. Ei riipu ollenkaan millainen palkka miehellä on. Vaikka eksä saisi 5000e/kk ja lapsen elatuksen tarve on 200e niin eksän ei enempää tarvitse maksaa ellei itse vapaaeht. halua.[/QUOTE]

Ok, kiitos vastauksesta :)

[QUOTE="krista";23996604]Vähimmäismäärä n. 130 €[/QUOTE]

Ei ole myöskään vähimmäismäärää... ;) Jos isä ei kykene maksamaan senttiäkään, niin sitten se ei maksa senttiäkään, vaan kela maksaa tuon reilun 130€ elatustukena.

Yhteistyössä