Paljonko talonne maksoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minea

Vieras
Oli se sitten itse rakentama tai ostettu, mitä maksoi? Minä vuonna rakennettu ja minä vuonna ostettu? Minkä kokoinen?

Meillä 1980 rakennettu puutalo, n 90 neliötä et aika pieni, mut meille riittävä. Maksoimme tästä vuonna 2002 86 000e. Kunto oli välttävä, mutta toimiva. Veikkaan että remonttien myötä ja asuntojen hinnannousujen myötä arvo tällä hetkellä 130te.

paritalo,88.5 neliöö.rakennettu 1990.ostettiin 1997 ja hinta oli 465 000 markkaa. seinä naapurissa on samankokoinen,oli vuosi sitten myynnissä ja myyjä sai siitä 163 000 euroa

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
okt 120m2 6h+k yli 100 000? mut alle 200 000? :D 1999 rakennettu hirsitalo reilu 4000m2 tontilla,lisää maata olis kiva saada jotta sais kaikki polttopuut omast mettäst =) tänä vuonna ostettiin... =)

Voi kun ihanaa et teillä on hirsitalo :) Onks mitään kuveja et voisit laittaa, ne saa mun sydämen läpättämään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
okt 120m2 6h+k yli 100 000? mut alle 200 000? :D 1999 rakennettu hirsitalo reilu 4000m2 tontilla,lisää maata olis kiva saada jotta sais kaikki polttopuut omast mettäst =) tänä vuonna ostettiin... =)

Voi kun ihanaa et teillä on hirsitalo :) Onks mitään kuveja et voisit laittaa, ne saa mun sydämen läpättämään :D

meidän unelma oli saada joskus hirsitalo ja me saatiin se =) ei ole kuvaa mut ihana on =)

Meijän talo rakennettu 1984, hyvä kuntoinen, ostettiin tänä kesänä. 5h, k, khh, s, autotalli, varasto, kellari. Kokonaispinta-ala 150 neliöö. Tontti 1365 neliöö. maksettiin 140 000 egee. Mitään remppoja ei oo tarvinnu tehä, oli valmiiksi rempattu ja tosi siistissä kunnossa.

talo rakennettu 1995, as-pinta-ala 110 neliöö, lämmin autotalli/varasto/työhuonerakennus tehty v. 2000 ja siinä neliöitä 65+kesähuone yläkerrassa. tänä vuonna ostettiin ja maksettiin
156 000 euroa. Niin ja tontin koko 1385 neliötä.

meijän rakennus vielä aavistuksen kesken, mutta 110 neliöö yläkertavarauksella ja suurella autotalli-autokatos-varasto-pannuhuoneyhdistelmällä ilman tonttia 135000 euroa. Ollaan rakennettu loppuelämän kodiksi tätä, mutta kyllähän se vähä kutkuttaa, kun samalla kadulla myydään pienempiä taloja ilman mitään autotalliakaan, halvemmilla keittiöillä jne lähes 200 000 euron hintaan.. :) (ja tontit kaikissa vuokra, tosin ostamme tonttimme kohta omaksi.)

Me ostettiin just kesäkuussa vanha rintsikka(Rintamamiestalo) rakennettu 49 reilu 100neliöö. Kaksikerroksinen talo. Lisärakennus reilu 90neliöö takkahuone sauna yms. Maksettiin siitä 56.500 euroa. =)

Meidän talo maksoi viitisen vuotta sitten 68000 euroa, on vuonna -67 valmistunut yksikerroksinen talo, noin 120 neliötä, 4h+keittiö, puusauna, pesuhuone ja wc tontti 900 neliön kulmatontti. Ollaan remontoitu ite kokonaan, tai yks huone laittamatta. Yhteensä remppaa tehty n. 10000 eurolla. Viime kesänä, ilman keittiöremonttia, joka on nyt siis tehty, antoi kiinteistönvälittäjä arvoksi 140 000 euroa :) Hyvin saatu pintarempalla arvoa nostettua.

Meillä myytiin joenvarsitontti (1,4hehtaaria), liittymät (siis sähkö ja kunnan vesi) 90 neliön ulkovarasto josta puolet sähköistetty ja eristetty, sekä talon "runko" siis täysin remppakuntoinen tölli 140000 markalla.

Tontista maksoin lahjaveron, en enempää, summaa en muista. Tontilla ollut vanha kotitaloni remontoitiin täysin noin 300 000 markalla (= noin 50 000 ? ). Sillä rahalla ei nykyään saa yhtä laajaa remppaa tehtyä, keittiön ja kylppärin ehkä.

Tänä vuonna ostettiin perussiisti 1983 valmistunut okt-talo. 120 neliötä asuinpinta-ala + autotalli ja varasto. 30 kilsaa isompaan kaupunkiin, ja pikkukaupungin keskustaan on 200 metriä. Pintaremontti meinataan tehdä ajan ja rahan kasvaessa (siis vissiin eläkkeellä =) ) maksettiin 128 000

Yhteistyössä