Paljonko teidän 1-vuotiaat syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermapylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kermapylly

Vieras
Meillä neiti 1v4kk ja syö enemmän kun vajaa 3-vuotias sisko? Aina on ruokalautanen tyhjä (Tästä olen kyllä kiitollinen, että ruoka maistuu), usein myös närppii siskon lautaselta jos sinne käsiksi vaan pääsee...

Aina on ruokapöydässä ensimmäisenä ja lähtee viimesenä. Istuu pöydässä AINA kun joku istuu syömässä.

Syö isompia annoksia kun isosiskonsa. Syö mitä vaan eteen laittaa? Kaikki kelpaa ja hyvällä ruokahalulla.

Mua naurattaa ihan sen syöminen...taitaa olla isin tyttö (isilläkin hyvät ruokahalut). Lapsi on pieni ja siro...kai se vaan kuluttaa kaiken päivän touhuissaan...

Pojalla ikää 1v3kk ja syö mielestäni enemmän kuin 6v veljensä, eikä ole edes paksu eikä mitenkään isokokoinen. Kolme lämmintä liha-ateriaa kaipaa päivässä ja sen lisäksi iltapuuro on kuin armeijaikäistä ruokkisi; 3dl puuroa + hedelmää/marjoja + jugurttia purkillinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kermapylly:
Meillä neiti 1v4kk ja syö enemmän kun vajaa 3-vuotias sisko? Aina on ruokalautanen tyhjä (Tästä olen kyllä kiitollinen, että ruoka maistuu), usein myös närppii siskon lautaselta jos sinne käsiksi vaan pääsee...

Aina on ruokapöydässä ensimmäisenä ja lähtee viimesenä. Istuu pöydässä AINA kun joku istuu syömässä.

Syö isompia annoksia kun isosiskonsa. Syö mitä vaan eteen laittaa? Kaikki kelpaa ja hyvällä ruokahalulla.

Mua naurattaa ihan sen syöminen...taitaa olla isin tyttö (isilläkin hyvät ruokahalut). Lapsi on pieni ja siro...kai se vaan kuluttaa kaiken päivän touhuissaan...

Meillä tyttö 11kk on nyt alkanut pelleilemään syömisen kanssa ja joka lusikallinen minkä suuhun sille saa tuntuu äidistä riemukkaalta ja taisteluvoitolta.
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kermapylly:

Ihan kun meidän lapsi ja vielä se että muille ei kelpaa kaikki mutta tämä pienempi kyllä vetää suuhunsa kaikki mitä nenän eteen laittaa

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
meillä kohta 1v.ja tuntuu et tosiaan syö koko ajan ja kerjää kun muut syö.likka painaa noin14kg!liikkumaan lähtenyt vasta.pyllykiituri on. minkäs kokosia teillä nää syöpöt?

Ohhoh. Meillä kans vajaan vuoden ikäinen tyttö ja painaa jotain 9 kiloo :D Eikä ole syöppö, tai no syö leipää ja kaikkee mitä minä ja mieskin muttei enää oikeeta vauvan ruokaa mut eikai se enää nii haittaakaan kun on kohta jo tuon vuoden.

Kuulostaa omalle tytölleni. Neuvolassa painokäyrä alarajoilla ja aina syö kun annetaan. Tosiaan enemmän kuin kohta 4v. Annan sitten ilmeisesti edelleen sille liian vähän ruokaa ... rasvalisää jne oon jo laittanutkin. Hmm, lohduttavaa, että muitakin löytyy. Ne kai sitten liikkuu tosiaan niin paljon, että pakko syödä kuin joulupossu :D. Oon ihmetellyt että mihin se kaikki edes mahtuu, kun neiti on lk 10kg

Meidän 1v. syö melko vähän. Aina täytyy olla huolissaan, että miten voi pärjätä tuolla ruokamäärällä. Aamupuuro (jota syö kyllä paljon, enemmän kuin minä) Sitten juo pullollisen maitoa, nukahtaa 3-4h päiväuniaan sen jälkeen herää päivälliselle, jossa syö toisinaan paljon, mutta joinakin päivinä ei syö kun muutaman lusikallisen ja ei suostu enää syömään. Toisinaan syö välipalaa, joka on jotain jogurttia tai hedelmää. Iltapalana taas sitä puuroa aimo annoksen. ja iltamaidot.

Minusta tämä on jotenkin niin hurjan vähän. Lapsi kakkaa vielä useita kertoja päivässä, että aineenvaihduntakin on melko nopea ja hoikkana pysyy, mutta nälkäänsä ei kuitenkaan kitisi juuri koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 1v. syö melko vähän. Aina täytyy olla huolissaan, että miten voi pärjätä tuolla ruokamäärällä. Aamupuuro (jota syö kyllä paljon, enemmän kuin minä) Sitten juo pullollisen maitoa, nukahtaa 3-4h päiväuniaan sen jälkeen herää päivälliselle, jossa syö toisinaan paljon, mutta joinakin päivinä ei syö kun muutaman lusikallisen ja ei suostu enää syömään. Toisinaan syö välipalaa, joka on jotain jogurttia tai hedelmää. Iltapalana taas sitä puuroa aimo annoksen. ja iltamaidot.

Minusta tämä on jotenkin niin hurjan vähän. Lapsi kakkaa vielä useita kertoja päivässä, että aineenvaihduntakin on melko nopea ja hoikkana pysyy, mutta nälkäänsä ei kuitenkaan kitisi juuri koskaan.
Niin ja mitat 1v neuvolassa oli 8590 ja 74cm, että pieni on.

Meidän 1v3kk tyttö syö aamiaiseksi yleensä leipää ja jogurttia (tai viiliä), lounaaksi lämmin ruoka (mitä vaan ja paljon), päikkäreille mennessä pikkupullo maitoa, välipalaksi yleensä leipää, päivälliseksi lämmin ruoka (mitä vaan ja paljon) ja illalla vaihtelevasti leipää ja jogurttia (tai viiliä tai rahkaa). Ennen nukkumaanmenoa pieni pullo maitoa. Puuron syönti loppui meillä kun seinään tuossa 11kk:n tienoilla. Välillä tuntuu, että tyttö syö enemmän kuin minä!

meidän kuopus syö kans kaikkki mitä eteen laitetaan ja koko ajan ollut pieni. vuoden ikäisenä 8kg 750g mutta esikko oli samanlainen pienenä, nyt ei kyllä syö enää yhtä hyvin päin vastoin välillä pitää miettiä et pyhällä hengelläkö elää.

Yhteistyössä