paljonko teidän 7-8kk lapset nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkaiskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkaiskeiju

Aktiivinen jäsen
03.12.2007
1 611
0
36
Meillä neiti n 7,5kk ja yöunet olleet jo aika pitkään aika onnettomat.

Alan ite olla pikkuhiljaa aika väsy, mietin vaan vaan että paljonko teillä nukutaan päivällä ja yöllä, vaikuttaako kuinka paljon toisiinsa? Meillä noustaan ylös 7 aikaan, sit nukkuu päikyt 9-11 ja toiset päikyt 14-16. ja tosiaan iltaunille 19.30-20.30. Neiti syö n. 2-3 kertaa yössä ja aamuyön heräilee 1-2 tunnin välein.

Meillä poika 7kk nukkuu päivällä kahdet päikkärit (0,5h-1,5h), iltaunille klo 22 ja herää n. klo8. Yöllä heräilee vaihtelevasti: hyvinä öinä pääsee kahdella syötöllä ja huonoina on ilmeisesti hampaiden puhkeamisen vuoksi herätty tunnin-parin välein.. :/

Meillä lähti tuossa 8kk ikäisenä pikkuhiljaa menemään kohti yksiä päikkäreitä, tosin siinä siirtymävaiheessahan nukuttiin melkein joka toinen päivä kerran ja joka toinen 2 kertaa päivällä. Mutta kun sitten päästiin yksiin päikkäreihin, yöt rauhoittuivat kovasti. Itse olen ainakin ajatellut että nuo aamuyön heräilyt on sitä, ettei uni tahdo riittää koko yöksi...

Meillä nukkuu yöllä 20-08, yleensä koko yö putkeen, yösyönti jäi pois 5kk iässä. Päivällä nukkuu vaihtelevasti 11-13 ja 15-17, josku tunnin joskus kahen tunnin päikyt :)

Huomaan, että meillä on nukuttu aina hyvin! Tuohon aikaan kävi nukkumaan 19-20 ja heräsi sitten aamulla 6-7 nukuttuaan yön putkeen... Päivällä oli kahdet päikkärit. aamupäivän puolella pidemmät n. 2h ja sitten iltapäivällä noin 0,5 h- 1h.

kun musta on kans tuntunut että herää suht virkeänä joskus 4 maissa ja sit se aamuyö vasta hassua onkin... Neiti nukkuu kyllä kieltämättä hyvin nuo päikkärit, mutku en ite oikein sitä jaloa taitoa osaa...

Mitähän sille tekis, kun ite se aina tahtoo simahtaa noihin aikoihin, ja nukkua posottaa...pitääkö se sitten herättää aikasemmin päikkäreiltä? Illasta oon yrittäny joskus venyttää sitä nukkumaan menoa, mutta sit on kyllä sen verta ärhäkkä neiti ettei ole oikein ottanut tuulta alleen, eikä se edes nukkunut sen paremmin... :D

Meillä on menty 9 kk (3:sta) asti about 3*30 min päikyillä ja rikkonaisilla öillä (n 6-10 heräämistä) kunnes pidettiin unikoulu tassuttelu kotona (totaalinen väsymys iski) ja nyt nukkuu apllä 30 min vaunuissa yleensä ja sitten ip pinniksessä n 1,5 tuntia (tai vain 30 jonka jälkeen sitten vielä ennen kuutta 0,5 h)....yöunille 21 ja herää 7/8 ja siinä välissä tassuttelua 2-3 kertaa tissiä 5/6 välillä eli ei vieläkään minkään herkku tilanne mutta olen sentään saanut nukkua yli neljänkin tunnin yöuniputkia ja se on jo auttanut omaan jaksamiseen.

Aamupäivällä 1-1,5h, iltapäivällä 1,5-2h, yleensä. Muutaman kerran jättänyt aamupäikkärit pois.
Yöunille käy 19-20 välillä ja nyt on alkanut heräilemään jo ennen seitsemääkin. Jonkin sortin unikoulua on tässä vähän pidetty ja useempi yö menty nyt yhdellä yösyötöllä. :)
Ja mä en kyllä menisi päikkäreiltä herättelemään noin pientä, eipä siitä tosiaan taida yleensä mitään apua edes olla.

Meillä käy nukkumaan yö unille 19-19.30 ja herää aamulla 07-07.30, eli yö menee semmosella 11-12 tuntia. Herää aina aamuyöstä, mutta vähän maitoa niin nukkuu aamuun asti. Päikkäreitä en meinaa saada millään nukkumaan ja aina hirveä taistelu, varsinkin jos sisällä nukuttaa.. Päikkäreitä nukkuu o,5 tuntia kerrallaan ja 1-3 päikkärit päivässä. Minusta siis meillä nukkuu tosi vähän ja aatellu et miten tuo jaksaa edes tohottaa noin paljon tuommosilla päiväunilla..

jeps, no pitääpä sitten vaan odotella josko se tästä ja jos ei, niin sit meillä on huhtikuussa isäkuukausi eli varmaan sitten unikoulu edessä jos ei muuta. Mun pitäs kuitenkin mennä kai töihin kesällä ja jos yöt vielä näin katkonaisia niin musta tulee zombi :D

unikoulua suosittelen.
Meillä ei vaikuta onko nukkunut päivällä tunnin vai neljä.Normisti päivällä nukkuu 2-3h kahdessa osassa.
Yöt ovat olleet 8kk erittäin rikkonaisia ja nyt unikoulua takana 4 yötä.Nykyisin heräilee vielä 2-3 kertaa yössä.Yösyötöt jätin myös nyt 4 yön osalta.Zombiena tullut oltua jo pitempään,niin kokeiltava tuota unikoulua.
Toivottavasti saat yöt nukkuun.

Yhteistyössä