Paljonko teillä menee rahaa lastenvaatteisiin kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Meillä on 2 pikku palleroa ja rahaa kuluu kuukaudesta riippuen 100-200e /kk.
Eli 50-100e/ lapsi.
Välillä on kuukausia, että en osta mitään.
Koska rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Eksyin selaamaan lastenvaate blogeja ja totesin, että joko blogistit tuhlaa vaatteisiin paljon tai minä vähän.
Pieni kateus iski miten toisilla on varaa ostaa lapsille niin paljon kauniita vaatteita ja meillä eletään tiukulla.
ostaa lapsille useita välikausi settejä. Tuleeko kaikki edes tarpeeseen.
Meillä käytössä aina 1 haalari ja 1 takki housut setti + 1 kauppa takki.
Monella blogistin lapsella on useita useita settejä.

Paljonko teillä menee yhteen lapseen rahaa / kuukausi???

Vaihdellen. Normaalisti kuussa ostan muutaman vaatteen :) Ja sitten kun talviaika lähestyy niin tietysti ulkopuvut yms. Silloin menee rahaa enempi ja voi vähän tuhlatakin. EI sitä aina tarvitse vaatteita olla ostamassa!

Joinain kuukausina ei mene juuri mitään ja joskus enemmän. Mä myyn käytetyt vaatteet ja käytän ne seuraavan kauden ostoksiin. Mutta kyllä noihin ostoksiin jokunen satanen menee kuukaudessa. Nyt on hankinnassa kengät toiselle lapselle ja ensi syksyn käyttövaatteet ja toiselle lapselle välikausihaalari.

Oletko ap koskaan lukenut mun blogiani?

http://chef.blogit.fi/

Mulla menee muutama satanen kuussa kun vaatetan 3 tyttöä. Ja myönnän, että ostan yli tarpeen jotta jos ne ylimääräiset poistais, niin mulla menis aika vähän ja silti saatais vaatteita paljon.

Käytän siis aktiivisesti kirpputoria, josta ostan suurimman osan sisävaatteista ja ns. kakkosulkoilupuvut. Uutena ostan sitten ns. paremmat ulkoilupuvut ja nekin lähes poikkeuksetta alesta.

2 lapsen takit, housut ja toisele vielä hanskat, kypärämyssy ja pipo Jonathanin tähti mallistosta maksoi alle 100?, kun alesta hain. Jotta jos ostaa käytettyinä ja kiertää aleja, niin sitä kautta säästää pitkän pennin :)

Lapsi 1v5kk ja rahaa menee ehkä 400e vuodessa. Suurin osa tuosta menee kenkiin ja ulkovaatteisiin. Tuunaan ja ompelen paljon itse ja ostan valtaosan vaatteista kirppareilta. Ja meidän lapsella on kauniita, siistejä ja käytännöllisiä vaatteita juuri tarvittava määrä.

En osta läheskään joka kuukausi vaatteita, mutta kaikki vaatteet, kengät yms. ostetaan kirpparilta eli "parhaimpinakin" kuukausina varmasti max.15?.
Meillä lapsella ulkovaatteita 2 setit, toiset pihakamppeina ja toiset "pyhäkäyttöön".

Mulla on tänä vuonna mennyt kahden lapsen vaatteisiin noin 250?, ja vaatteita on jemmassa ensi talveen asti. Jotakin pientä aina joutuu joskus ostamaan, mutta periaatteessa vuodessa riittää noin 300? lastenvaatekuluihin.

Kahdelle ehkä 500 e vuodessa eli semmonen parikymppiä kuussa per lapsi. Kaikki alesta etukäteen 50-70% alennuksella. Ja Vikingin ja Eccon kenkiä, haalareiksi tähtiJonathania mutta gollegevaatteet marketista.
Meillä ostetaan vaatteita tarpeeseen eikä siksi että voitetaan joku bloginpitäjä vaatteiden määrässä.

Heinäkuussa on mennyt monta sataa alessa, kun olen ostanut välikausipukuja, kenkiä jnejne. Joinain kuukausina ei sitten mene juuri ollenkaan. Sanoisin että vuodessa yhden lapsen vaatteisiin menee ehkä 1000-1200 euroa eli noin satanen kuussa.
Liikaa meillä on vaatteita, se myönnettäköön. Joka kaudelle on useammat ulkovaatteet ja kengät.

Ostan vain kengät uutena ja paremman haalarin talveen uutena. Kaikki sisävaatteet ja kakkos haalari tulee kirppikseltä käytettynä.
Rahaa menee vuodessa ehkä 1000e
Mistä kengät ja uutena ostettu parempi vk haalari ja parempi toppahaalari imasee ison osan.

Nyt kun oli alet, niin meni monta sataa, varmaan joku kolmisen sataa. Sit toisena kuuna menee varmaan muutamia kymppejä, jos jotain kivaa sattuu vastaan niin ostan. Mun likalla on pari ulkoiluvaatekertaa (toinen uutena ostettu ja toinen käytetty) ja sit just parempi takki kauppareissuille.

Vaan miksi vertaat ostoksiasi toisten ostoksiin?
Tai rahan käyttöäsi toisten rahan käyttöön.
Jokainen ostaa mihin varaa. Meillä ostetaan kyllä uutena ja merkkivaatteita, mutta ne myös myydään pois ja aikalailla saan omani niistä pois.
Laitatko linkin kenen blogistin lapsen vaatekaappista olet kateellinen?

Meillä menee noin 0-40? kuukaudessa. Pikkasen olen miettinyt kun naapurien lapset leikkii pihalle Popin vaatteissa ja meidän lapsella on ihan perus marketti vaatteet, mutta en raaski tähän konttausikään kummosempia ostaa.

Ehkä menee joku 50 euroa kuukautta kohden kahden lapsen vaatteisiin, joista toinen kouluikäinen ja toinen taapero. Mut mä oon superpihi ja vaatekaapissa on esikoiselle (nyt 140cm) odottamassa jo 160-senttisiä vaatteita, mitkä oon saanut HALVALLA :D

Ikinä en mitään normaalihintaan osta, kaikki alesta.

Mä laskeskelin joskus, kumpi tulee halvemmaksi: ostaa halpoja perusvaatteita, joista ei juuri kierrättämällä saa rahaa vai ostaa keskihintaisia (paidat 18-25e) hyvälaatuisia, joista saa yllättävänkin hyvän hinnan. Lopputulos oli lähes sama. Suurin ero oli siinä, että hyvälaatuisten kanssa ei tarvinnut tuskailla haalistuneiden ja nyppyisten vaatteiden kanssa. Mä luulen, että monen blogistin vaateostokset perustuvat tuohon. Blogistin vaatteista saatetaan vielä maksaa hiukan extraakin.

Yhteistyössä